•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2011

Av Michael - 5 juni 2011 16:28

 


Ja denna dagen men det kommer andra...

Skulle ut och fiska idag men skulle förmodligen få draget

kastat tillbaka i ansiktet så då gick jag ut i trädgården istället...


 


Fick planterat min Ölandstok.

"Tack Marina"

Fick även med mig ett skott som jag hoppas

ska kunna rota sig från min sambos mormor...

En parksyrén (rosa) som doftar underbart med stora

rosa blommor...



Snart ska vi börja att laga middag.

Ska egentligen inte skriva vad för då går min dotter

i taket och vägrar att äta men jag sticker ut hakan

och vågar denna speciella dag...


Idag ska vi äta Fläskfilégryta !



" Tomten ÄLSKAR "




 


Av Michael - 5 juni 2011 09:12

  Ska det aldrig fungera ?


Kan det aldrig bli som man planerat dagen innan ?

Hur man än försöker så går det inte utan spricker direkt.

Vill kunna sova ut på morgonen men vaknar tidigt som alltid.

Var ligger felet anser ni ?


 



Ingen oro, ingen ångest utan kan bara inte sova.

Fast idag ringde ju min förbannade väckarklocka 06:45

fast den egentligen var 08:36 så om man ska räkna det som

sovmorgon vet jag inte...



 


Som tur är det garanti på den klockan för den är

troligen en tidsmaskin mer än en väckarklocka.

Man kan ställa den och några par dagar efter så

har den flyttat fram till år 2016 och som nu går på

London standard time och timmarna går käpprätt

fel åt helvete faktiskt...



 


Nu var det tydligen dags för frukost sen

iväg och byta ut klockan...

Hoppas man finner en ny och bättre

utan tillgång till tidsresor för de klarar jag mig utan...



" See you on the flipside "




 

Av Michael - 4 juni 2011 23:33

     Enda nackdelen med sommaren är vad ?

Jo det ska jag förklara för dig som inte vet...

Dessa förbannade myggor & knott som attackerar.

Under promenaden med hunden i dungen kändes det

som hela gerillan attackerade och det uppstod en svärm

av surrande mygg i och utanför huvudet...



Getingar kan jag fixa men mygg avskyr jag.

Samma sak när man ska sova och det kan surra långt ifrån

huvudet men man hör den hela tiden. Till slut

tänder man lampan, söker upp den lilla ohyran

och avlivar den med tidning eller en bok i ren ilska...



Min dotter är otroligt känslig mot myggbett

och betten sväller upp till enorm proportion...

Jobbigt när man vill kunna sova och ha fönstret öppet

men ändå måste linda in sig som en mumie.



Fast just nu har hon STÖRRE problem än myggor.

Detta problem stavas "LILLEBROR" och han gör verkligen

livet till ett rent kaos och han gapskrattar av glädje...



" Syskon kärlek "



Ja den som lever får se.

Hon vill bara äta upp sina bullar

och vi vill att stillheten skall lägga

säg så man får en normal vilopuls...



Imorgon ska jag nog packa

fiskeväskan och se om jag kan dra

upp några krokodiler ur Vänern...

Skulle bli mildare väder men jag håller tummarna.



" Någon som vill fiska ? "





 

Av Michael - 4 juni 2011 20:14


  Har känt hettan av gaffeln hela dagen.

Varmt som satan och vissa stunder tar syret slut.

Visst är det skönt om man ligger på stranden och verkligen

dyrkar solen men inget för mig om jag inte kan svalka av mig...



Tog en liten bloggvända innan vi ska grilla.

Ta ett djupt andetag och sen ge mig ut och njuta av

den sköna kvällssolen och god mat...



 Sen kanske man skulle ta och se en film.

Vad det blir har jag inte en aning om men

det kommer säkert något i dvd-spelaren...



Denna kommunen är väl mer eller

mindre samlad i centrum där det nu pågår

Vis & Vattenfestival för fullt...



" Dags för middag "




 

Av Michael - 3 juni 2011 23:33

  Att man erkänner sina brister...

In i det sista så är det nog så för många gissar jag.

Så är det även för mig för gud förbjude att man skulle

erkänna att man är för trött för att vara uppe trots att

jag egentligen borde sova om jag ska jobba imorgon...


 


Trots att jag gnuggar JB ur ögonen hela tiden

så vägrar jag att lägga mig.

Funderar på varför många gånger utan att nå ett

resultat "what so ever"



Sorry Catarina men det finns inget att vänta på.

Ville bara se om jag kunde göra dig lika nyfiken

som du gjorde mig och jag gissade dock att du

skulle gadda dig vilket du gjorde...



Dags att krypa ner...

Tomten är en aning snurrig i luvan

och ska nog inte hålla sig vaken mer.

Imorgon jobb 9 - 15 sen cykla till stan

för att avnjuta en glass i solskenet med Mattias...




" Tomten säger natt natt... "





 

Av Michael - 3 juni 2011 20:12



  Verkar vara på gång just nu....

                                             Tycker jag druckit hela dagen så varför denna plåga nu

                                             kan man ju undra. Ska inte fundera så mycket mer

                                             utan ta mig en dusch före fotbollsmatchen startar...


                                             Sista dagen imorgon sen 2 månaders härlig semester.

                                             Men nu blir det duschen sen föda...




 

Av Michael - 2 juni 2011 19:36

 


Ja solen skiner...

Humöret är sådär men jag måste ju försöka.

Arbetsmotivationen är på bottennivå...


- - - -
Hoppas att det släpper...
På lördag vill jag ha gôtt väder
så jag och Matte får solsken till mjukglassen.
Nu har det gått ett år och inget skett...
- - - -
Ska se vad som visas på tv tror jag.
Slappa ner rumpan  soffan en stund...
Imorgon är det jobb 10:30 - 18:15 som gäller.
Dottern åker till Liseberg så det blir endast 3 hemma.
Troligen Tacos kväll...
" Tomten gillar "
 
Av Michael - 2 juni 2011 13:06





Ja det var verkligen dagens sanning.

Tog en långpromenad med Leo & efter

1 timma 45 minuters springande över stock

& sten har fått min Border helt slut...


 


Han hade tungan släpandes nere

i gruset på vägen hem och nu ligger han

efter att ha badat 4 ggr (minst) helt

utmattad på vardagsrumsgolvet...



Själv är jag nästan lika trött.

Benen är stumma och värk i nacken.

Troligen inte bara promenadens förtjänst

utan min dåliga sömn inatt som är skyldig till detta...



Kanske skulle lägga mig på sängen

en stund och se en film som omväxlings skull...

Ska satsa på Sanctum idag trots att sambon

är hemma och vaken.

Hon broderar en fantastiskt fin doptavla

som hon ska ge bort till sitt kusinbarn nu på lördag...



" Bild kanske kommer senare "




 


  

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards