•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juli 2011

Av Michael - 14 juli 2011 14:56







Kom i säng sen trots att

jag bestämt att dra mig upp klockan 05:00

då jag ställt klockan.



Men det gick inte direkt som planerat.

Jag somnade runt 2 och dottern gjorde

säkert detsamma trots att hon sa hon skulle

vara vaken hela natten... (vekling) *s*



Sen vaknade jag halv 5 av att min hund

rusade som han hade eld i baken ner till

altandörren och där vaknade jag av att han stod

och pep som en kanariefågel.



Förstod att något var inte som det skulle

så jag rusade ner och öppnade dörren och raketen

brann ut på gräsmattan och där...

Ja ni fattar gissar jag...



Lät dörren stå öppen sen gick jag upp

och somnade om till 11.

Dottern sov till efter 13 så det nappade

inget vidare som ni kanske förstod.



Har hunnit jobba lite.

En gräsmatta klippt och ska bara invänta

min "arbetsgivare" och rådfråga lite innan jag

ska gå vidare...

Man måste ju konsultera innan man skapar

med sina magiska fingrar... ^^

Av Michael - 13 juli 2011 22:36







Ja eller va säger ni ?

Ingen idé att dränka sina sorger

utan snubbla ner för trappan och rafsa

ihop och förena nya fiskegrejor med det gamla

i lådan och sen krypa ner i sängen.


. . . . . . . . . .


Får se hur mycket kraft och

ork det finns i huvud och kropp tidigt

imorgon bitti eller om jag helt enkelt

bara sonika somnar om...


. . . . . . . . . . .


Den som lever får se.

Kameran ska med om jag beger mig ut.

Kan bli sköna bilder när solen går upp.




 

Av Michael - 13 juli 2011 19:39





Kan ni tänka er ?

Trodde faktiskt att Estrella fått fnatt.

Köpte en påse Jordnötter.

Ligger i soffan, funderar lite om godis

som fanns på jobbet som fanns spår av nötter.


. . . . . .


Kikar på framsidan och finner

inte vad jag söker, vänder på påsen och där står det.


"KAN INNEHÅLLA SPÅR AV NÖTTER"


Alltså...


Det står med stora bokstäver på påsens

framsida: JORDNÖTTER !!!

Vad fan ska påsen annars innehålla ?



Sug på den...



     

   

Av Michael - 12 juli 2011 22:31







Jobbat 9-18 !


Innan jobbet är slut har man skaffat sig

sig en sysselsättning som kan bli lönande

och kanske kan sponsra till en ny gräsklippare.

Egentligen inget fel på den vi har men skulle

önska mig en större uppsamlare dock...


. . . . . .


Sista rasten på jobbet blev man positivt överraskad.

Fick fina blommor (klump i halsen) och presentkort.

För er låter inte 500:- kanske så mycket men när

man handlat fiskegrejor och tittar efter så såg

500:- ut som en miljon i påsen...


. . . . . .


Nu kommer jobbet att sortera fiskeväskan tyvärr.

Har ju dryg månad på mig att pilla med det mellan

sol & badandet sen kanske en kort semester

på Eskilstuna Zoo om nu ekonomin tillåter.


. . . . . .


Bara jag och sonen hemma så vi tog en

promenad till Hemköp där vi shoppa glass

lite chips och frukt.

T.o.m Leo fick godis i form av grisknorr.


. . . . . .


Ska nog ta och fixa en film känner jag.

Ikväll får det bli: X-MEN FIRST CLASS


Av Michael - 11 juli 2011 22:00







Hur man än vänder på det har man skinkan bak.

Imorgon sista arbetsdagen.

Känns olustigt att ens försöka hålla skenet uppe.

Hoppas man kommer hitta på något här hemma

så man kan få tankarna att glida in på annat.


. . . . . .


Hoppas kunna sola, bada, fiska

men även leka med min nya kompis

Canon Eos 10D

Har massor att lära mig om denna skönhet.

Men sen ska man vara motiverad också.


. . . . . .


Ska försöka hitta timjobb.

Ströjobba och kanske finna ett fast jobb

även om detser mindre ljust ut i dagsläget...

Kanske ska lägga lappar i brevlådor och erbjuda

sina trädgårdstjänster till grannarna...

Alltid någon som vill ha sina stenplattor rengjorda

eller sin gräsmatta klippt.


. . . . . .


Ja vi får se hur det går !

Av Michael - 10 juli 2011 15:54







Tänka sig att jag och sonen ska gå på Bio.

Tänka sig att vi ska ha med oss godis på hink.

Vi ska se en machofilm...


Vi ska behöva äta godiset ur denn




Inser ni dilemmat ?

Fatta vilken tur att ljuset slocknar i salongen.

Nu blir det middag ! 

Av Michael - 10 juli 2011 13:17







Sen 5-års ålder har det fascinerat min son.

Fängslat honom till den milda grad att han

nästan ruinerat oss med sin samling.

Men man gör nästan vad som helst för sina barn.


. . . . . .


När vi flyttade hit till nuvarande adress

och gjorde ett besök för att bestämma om vi ville

flytta in fick min son se HAN den store













"OPTIMUS PRIME"

Och från den dagen har han hängivit sig

till att samla på Transformers...


. . . . . .


Robotar, filmer, tidningar

och idag ska vi gå på bio

och se filmen som han längtat så enormt efter.


TRANSFORMERS: DARK OF THE MOON


Funderar starkt på att vila middag

innan vi ska se den för man kommer sitta

fängslad i 2½ timma i biosalongen...


. . . . . .


Återkommer ikväll !

Av Michael - 9 juli 2011 19:21







Totalt kaos inatt.

Somnade efter 4...

Vaknade före 8 och skulle jobba 9-15:15


. . . . . .


Jag hann precis stanna till i ruschen

och ta mig till lunchrummet då första attacken

av sömnlöshet och värmen flög på mig.

Hann in på toa för att mer eller mindre tömma magsäcken.

Vit som ett lakan, glansiga ögon och sprängande

huvudvärk gick jag ut och jobbade vidare...


. . . . . .


Sen cykla hem och vissa stunder kändes det som

som om jag somnade på styret.

Är fruktansvärt trött fortfarande och ska vänta liten stund till

sen så sover jag resten av natten.


. . . . . .


Resten av familjen är på släktträff

och jag gav vika för jag vill inte sitta där och må illa

gäspandes med rödsprängda glansiga ögon.

Bättre krypa ner och ta igen det man missade inatt.


Önskar er alla en mysig kväll !



     



Taget för några dagar sen, Men ser ut så nu med... Lika Tlött som Zkalman !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards