•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2011

Av Michael - 26 oktober 2011 21:41







Märkligt nog en bra dag trots uselt väder.

Hann med en promenad (stillsam med twist) innan regnet föll ner.

Återlämnat marknasställning med skamsen min eftersom jag glömt lämna

tillbaka den...



En reprimand fick man så nu får man sitta hängades med huvudet

till 12-slaget sen är det ny dag med nya äventyr.

Missade min träning idag och pizza fick ja ner i magen med.

Blir till att skärpa till sig och dra igång imorgon igen.



Frågan är vilken väg man ska ta denna gången.

Man drar riktlinjer i huvudet men man kan inte säkert säga hur

lång sträckan är förrän man gått färdigt...



Bara att ta det i egen takt och inte stupa

efter halva vägen...



Eller ?

Av Michael - 25 oktober 2011 21:34





Fick bli en kort promenad ändå i eftermiddags.

Sitta och njuta i solen behövdes verkligen.

Kameran var med men jag njöt av att bara titta istället för att fota.



Laddade batterierna sen em och slockna direkt.

Tänkte ta mig en powernap innan sonen kom hem från skolan.

Somnade 14:15 och vaknade 14:53 och sonen va hemma 14:20...

Han kasta in sin ryggsäck och kasta sig på soffan med sin mp3 spelare.



Imorgon hoppas jag på gott väder eller lite sol och uppehåll.

Håll tummarna ni med snälla...



 


Så här vill jag inte se solen imorgon...

Solen gjorde sitt yttersta vissa stunder att lysa

men så ibland kom detta mörker...



Väl hemma vid dörren lyser min Akleja upp.



 



Nog om detta...

Nu ska hunden ut sen ska jag nog krypa ner i sängen.

Sonen har redan slocknat och dottern är ute och ja jag vet inte vad hon gör.



Tack för att ni vill läsa !



God Natt

Av Michael - 25 oktober 2011 10:16






Cause i maybe bad but im perfectly good at it...



Ja så kan man nog uttrycka sig i allt man företar sig.

Allt funkar men det blir inte alltid som det står på pappret.

Inte alla paddlar i kanoten så att säga om man nu ska prata illa om sig själv.



Lite sugen på PW idag men jag MÅSTE vila kroppen känner jag.

Men man ska aldrig säga aldrig. Sambon ska jobba extra så det blir lite

tröligt sitta och vänta in ungarna så tiden går medans man går ut och promenerar.



Funderar på saken...

Av Michael - 25 oktober 2011 00:22





Fullständigt att uppdatera före 12-slaget.

Kroppen har på  måndagen verkligen fått bekänna färg.

Först sviter efter Lördagens PW (4.5 km)  (Powerwalk) sen släpa flyttlass på Söndagen

och då Måndagens PW på 7.8 Km som nu sitter som en svulster i kroppen.



Som en god vän sa:

- Du vet du har muskler

och jag håller med fullt ut.

Synd bara att dom inte var så hårda hela tiden utan värk.

Men man får köra på helt enkelt.

Skulle gissa att på 1½ vecka har jag tappat närmare 2 kg så nu är det bara

att köra på och tro det ska gå lika bra.



Gäller bara att jag inte pressar på och överdriver som jag gjort tidigare.

Bränner ut mig då eller tröttnar och lägger ner.

Idag var jag på gränsen och det var snudd på hjärtklappning men man

vill kanske inte inse det i början utan man tror man klarar av allt.



Nu ska jag klara av att krypa ner.

På onsdag blir det promenad igen men denna gången stillsam.

Jag och Leo ska gå med Marina & Aslan vid vattnet så hundarna

får plaska av sig och leka lite...



Önskar er alla God Natt !




Av Michael - 23 oktober 2011 22:22







Skulle ju komma i säng tidigt så jag orkade med.

Ville ju ha en chans att försöka ge mig själv en bra start

men det gick sådär faktiskt.

Somnade mellan 2-3 och väcktes av sambon strax före 8

och insåg att det var en dum tid att gå upp på så jag somnade om.



Nästa gång hon väckte mig var 09:25 och det var egentligen inte heller

bättre för jag hade missat cyklandet och jag förstod att jag inte skulle

hinna stoppa i mig frukost.

På med kläderna och sen cykla iväg till sambons mormor.



Hon har flyttat !

Vi flyttade henne till Fräsfors och hon har en underbart härlig 2:a

och vi hoppas hon ska trivas.

Kroppen mör som krossad majs och när vi väl va hemma

skulle naturligtvis dottern påpeka att vi hade cyklarna på annan plats.

PUST-STÅNK-STÖN...



Fick snällt ta oss en promenad, hämta cyklarna sen hem igen.

Somnade som en stock och vaknade med täta mellanrum sen gick

jag nyss ner och duschade och känner mig som en ny/halv människa igen.




Imorgon hoppas jag på solsken så jag kan göra ny promenad.

Om inte sambon orkar får ja gå själv så nu ska jag fixa lite låtar

till Mp3 spelaren...



Sköt om er !

Av Michael - 22 oktober 2011 21:48







Ja man ska tydligen inte må bra till 100%

Halsen börjar bli hyfsat bra och sist ja va hos läkaren

så såg han ett öra i dåligt skick.

Då funderar jag med facit i handen... Varför ingen medicin som

stoppade detta så kanske hals och öra vore bra nu.



Inatt pulserade örat och nu känns det som bomull satt instoppat.

Kliar och irriterar och man känner sig halvdöv.

Ska inte bara klaga men skönt att tömma skallen på massa tankar.



FBK Vann med 1 - 4 borta... ( UNDERBART )

Min PW har kommit igång och före flytten imorgon

ska jag nog ta en cykeltur på motionscykeln så kroppen

mjukas upp lite före...



Kommer gå ganska fort gissar jag så det får räcka med 4-5 km

sen på med tyngdlyft av lådor,

Hoppas bara kroppen håller.

Idag är jag stel i låren och imorgon säkert ännu mer så

cyklingen blir nog perfekt som uppvärmning...



Kanske ska avsluta för dagen...




       

Av Michael - 22 oktober 2011 13:03





Halsen börjar kännas bättre men var inte riktigt

i form under årets första tränings PW...

Lite jobbigt med munhålan som torkade och sura uppstötningar

men fick ihop 4,5 km utan gåband, utan banta.se och allt va folk

anmäler sig till...



Måste försöka röra på mig mer och vem vet

jag kanske kan närma mig milen utan att vaderna

krampar sönder och värkande rygg en dag.


"It´s SUCKS to be old "


Ska snart iväg och inhandla Lördagsgodis

sen fixa till middag.

Ishockey ikväll så denna dagen blir nog bra va de lider...



Kram

Av Michael - 21 oktober 2011 00:52







Sovmorgon...

Ja till o9:oo får man anse vara sovmorgon.

Sen att jag mer eller mindre haft gnolande huvudvärk hela dagen

med små ljusglimtar på eftermiddagen får man förbise tycker jag.

Halsen är INTE på min sida ännu. Men säger läkaren att det inget fel

är och att munskölj och slemhinneavsvällande spray ska hjälpa mig

så får jag tro på det...



Kan säga att jag är enormt skeptiskt.

Luftrören är inget jag trivs med just nu.

Slår lock för svalget och gör att andningen

och sväljandet inte alls vill som jag vill...



Får inte loss slemmet och får kväljningar

när jag harklar mig. Näää inte ska jag sitta här och äckla er

med detta heller. Ber så mycket om ursäkt.



Får nog bli sängen nu.

Har en känsla av att jag kommer bli en aning djup och då

ska det minsann inte ligga ett tangentbord under mina fingrar.

Hoppas på gott väder & en skön promenad med kameran.



Sov Gott...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards