•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2011

Av Michael - 19 oktober 2011 21:16











Och den är skapad av ingen mindre än METAL ROSE

Jag kan inte bli mer nöjd än så här och längtar redan efter hans

Jul Header...



Tack Mats för att du orkar med mig och mitt velande.

Vet du har massa bollar och projekt i skallen och på papper...



Och för er som önskar header till ett schysst pris

kan maila honom med era önskemål på Header eller Hemsida ?

Inget är för stort för honom...



OLE OLE OLE OLE...

Av Michael - 18 oktober 2011 22:45








Inskriven öppen mottagning 09:00...

Satt i väntrummet till klockan stod på 11:15

och inte var man pigg heller sen hjälpte det inte

att gå rakt från sängen till VC på fastande mage...



Små ljusglimtar fanns med att vänta...



Provagningar, odlingar skickade och sänka...

Fanns inget som tydde på vare sig virus eller halsfluss.

Va fan är det som rivit svalget som taggtråd ?



Inga fiskar hämtade heller...

Satt som en drogad häst och tog mig hem i regnet

fick i mig föda sen somna jag på soffan.



Nej nu ska jag kasta mig på kudden och drömma

om paradiset... Karibiska vindar som sveper över mig

och iskalla drinkar (alkoholfritt) som serveras på fat...



Lär bara få drömma om det för flyga lär jag ALDRIG göra...

Så tråkig är jag.



Sov Gott....

Av Michael - 17 oktober 2011 20:43







Först ska barnen upp sen ska jag ringa VC.

Nu ska det onda som befäst och belägrat min

hals botas och hoppas det går fort...



Halsen lever ett eget liv och inte ens glass hjälper längre.

Erkänner att visst hade det varit smart att ha gått dit i torsdags

men nu gjorde jag inte det och förvandlade helgen till ett

rent levande helvete i form av alla mältider kändes som taggtråd.



Någon ansåg mig se hemsk ut med mitt långa hår så jag fick

snällt bege mig till frisören imorse.

Klippning, rakning och en skön dusch och innan dess en propp

som öppnade alla kanaler sen gick kroppen in i silent mode...

Tror humöret gick från 21% till 59% efter allt så vem vet vad som

kommer ske i framtiden...



Imorgon flyttar det in nya fiskar igen...

Alltid älskar Guppy och imorgon kommer det 20 st fina

och jag hoppas dom kommer att trivas i sitt nya hem.



Längtar...Längtar...Längtar....







Av Michael - 15 oktober 2011 19:33






Ja ibland kan det vara lämpligt.

Men i stundens hetta och en satans envis

smärta i halsen hade det vara enklare att jag

gick till VC för att få penicilin för det gör mig mindre

nytta som det är nu.



Svårt att svälja...

Vare sig det är mat eller flytande.

Troligen har jag näsblod på nätterna.



Väctes 10:20 imorse...


- sover du?

- ja jag gjorde nog det...

- Jag har ringt 3 ggr...

- visst råkat stänga av ljudet :)


Goda vänner som väcker då gör det inget om man sover.

Men har ni tänkt på hur ofta man säger när telefonen ringer:


- Sover du ?

- Nej då inte alls...


Varför ljuger man ?

Klart som fan 90% av gångerna att man sover

och svarar samma sak nyvaken...

Jag gör det iaf... ;o)

Av Michael - 11 oktober 2011 17:10







Ja känslan är mindre rofylld.

Feber som sliter senor ur huden

och halsont som svider så knappt saliven

rinner ner smärtfritt.



Har haft roligare dagar.

Vet egentligen inte o ja har feber men

något är det som får mig att frysa så enormt

och det känns som ja suttit naken i en snödriva.



Hoppas middagen glider ner enkelt.

Har önskat pasta & köttfärssås för de krävs

knappt att man tuggar så ja hoppas det går lätt.



Snart hockey med men jag gissar

att fotbollen lockar i hemmen...



Eller ?

Av Michael - 9 oktober 2011 21:15







Vad som sker vet man aldrig.

Har inget planerat men ska kolla runt efter

en praktikplats. Vill inte kasta mig in i arbete direkt

utan få fasta rutiner 10-18 om det går.



Sen nu på Lördag är det Loppis i Centrum.

Ska äntligen bege mig upp på vinden och rota fram

tomtar och julsaker. Hade med oss lite gamla tomtar

förra helgen och folk gick och ryckte i dom hela tiden

så nu är det dags att ta fram de tunga artilleriet ^^



Ska även fota vårat vardagsrumsbord i marmor som ska

säljas med tillhörande matta. Tungt som as och kanske såg ut

som en ljus idé när vi köpte det för med stor hund är det perfekt

för det rubbar sig inte. Men vid städning är det lite jobbigt.



Dags för lite noosedropz och kolla tv.

Faktiskt lite sugen på någe sött så kanske man skapar

lite gott i grytan...



Ciao !


Av Michael - 7 oktober 2011 13:21







  • Sambo - Hostar, snuvig.
  • Dotter - Ont i halsen, snuvig.
  • Sonen - Hostar, snuvig.
  • Jag - Snuvig, tät i bröstet, ledvärk...

Visst låter det som fredgasmys ?

Och dagens u-lands problem är vad vi ska

ha till middag och ingen har matlust...



Strålande solsken ute och stormvindar.

Ingen lust alls att gå ut men vem vet det kan ju

ändra sig under dagen...



Hur ser DIN helg ut ?

Av Michael - 6 oktober 2011 09:41







Min son stapplar ut ur sitt rum...

Ögonen liknar 2 kisshål i snön.

Han harklar ur sig med tätsnuvig näsa och hes röst:


- Varför är det ingen som kommer och säger att jag ska till bussen ?

- Nej det går inte du är genomförkyld.

- Jaha (host-host-host)

Han går och kissar sen somnar han om...


Själv så är jag framtung (ja inte bara p.g.a magen) p.g.a nästäppa

och klåda i ögonen så det får bli en kort stund på soffan.

Ska rasta hunden nu när det är uppehåll i regnandet.



Hörs av senare !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards