•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2011

Av Michael - 27 november 2011 16:48


 


Glad som ett barn under granen...

Fast tar inte ut något i förskott utan inväntar

ett samtal som kanske kan ge mig ett litet hopp...




Tyvärr inga avslöjanden !




Men fy satan va roligt det kan bli

om det går vägen...




HÅLL TUMMARNA !!!





Av Michael - 27 november 2011 09:56

  Jag sitter hellre här än går ut.


Bara rätta kläder sa någon så går allt. Men herregud det är storm ute.

Inte ens hunden gör ljud ifrån sig och när vi nu kommer gå ut

så kan jag slå vad om att han kommer vända huvudet bakåt och se bedjande

på mig och vilja dra sig hem direkt...




Bara bita i det sura äpplet sen ta en varm skön dusch.

Frukosten i ensamt majestät och sen kanske det blir Adventsfika

om alla orkar och om vi kommer ut för att handla lite...




Önskar ALLA en underbar 1:a Avent


 




Av Michael - 26 november 2011 22:56







Tydligen...!


Antingen alla värktabletter som talar eller så är det sant.

Tabletterna har gjort att jag fått tillbaka normal kroppsvärme igen.

Lagom till att man gick ut med Leo och blev Butt-F**ed av Berit...



Leo kunde knappt göra sitt utan att Berit stormade runtom oss.

Hon har bara varit till besvär hela dagen och nu på kvällen gjorde

hon allt för att driva oss till vansinne.



Men nu ska jag bara slappa resten av natten och ta ut en låååång sovmorgon.

Varit huslig med genom att ställt ut ljusstakarna och hängt upp stjärnor.

Imorgon blir det dock så att vi måste inhandla en stjärna eller adventsstake till vardagsrummet.




Men nu ska jag be och få önska en riktigt God Natt...

Hoppas du får en behaglig vaknatt hjärtat.

Spela inte bort allt på poker är du snäll.




 



Av Michael - 26 november 2011 14:30








Fy satan vilken smärta...


Från hälarna till en bit över knäskålen är jag helt

avdomnad och genomfrusen. Inte värt de 500:- vi tjänade idag.

Visst är et bra pengar men vädrets makter gjorde allt för att vi skulle ge upp.

Vi höll ut till klockan var 13:30 sen drog vi hem...




Fel strumpor, ingen mössa, fel skor, inga långkallingar...

Ja allt i klädväg var fel och jag rätta till inget av det förutom en

SKITSNYGG Liverpool mössa för 149:- på Sportringen.

Frågan är om man inte varit smartare med ett par ullstrumpor

för då hade jag troligen sluppit känna fötterna sticka som nålar...







Av Michael - 25 november 2011 23:59








Fick jag hjälp med idag.

En god vän skjutsade mig till Coop så att

jag fick köpa mat till Leo så då var det inte mer än rätt

att jag bjöd på frukost.



Efter det tog vi en sväng till RUSTA men

jag fann inget jag hade användning för till framsidan

Så vi tog lunch på "Donken" innan vi åkte hem.



Innan vi åkte sprutade paniken över mig.

Visste att sambon skulle komma hem efter 21 och insåg snart

att eftersom dottern (som ja trodde hade åkt) skulle till

sin pojkvän i U-valla hade låst dörren och ina nycklar hängde i hallen.



Alltså skulle jag och min son va utelåst till efter 22.

Men som tur var låg min dotter och sov så hon

hade aldrig hunnit åka *puuh*

Jag och sonen åt wienerkorv med bröd sen låg

vi utdragna på soffan med massa snask...



Fick shoppat lite och jag kan tipsa om dricksglas

för 10:-/st i olika färger som jag för dagen köpte

mörkt lila och har som ljuslyktor och det blev skitmysigt...




Nog för denna gång.

Imorgon blir det loppis om vädret håller upp.

Upp kl.06:30 fixa frukost, packa bilen...

Ähhh vafan sitter ja här och svamlar för...



GOD NATT ;)



 



Av Michael - 24 november 2011 22:07







Eller magiskt vet jag inte förresten.

Men man ser lite ljusare på livet och det finns kanske hopp.

Man får kanske se om sig själv och rannsaka sitt inre för att

sen kunna gå vidare och bli en bättre människa...




- Saknar -




Vill ha snö nu så man kan få någon slags Julkänsla

i kroppen istället för grön gräsmatt och som nu regn.

Men ska inte ge mig utan pynta klart på framsidan så kanske

man finner det där lilla extra som värmer inombords...




Ska nog dra mig närmare sängen.

Kasta in en film i dvd:n och försöka somna.

Harjag tur är filmen kass då somnar jag direkt...



" Wish me luck "




              

                                           Tomten önskar God Natt...



 

Av Michael - 24 november 2011 11:31








Visst finns det dom som har det värre.

Såna som kämpar hela sitt liv med piller

dieter, shaker, Gi, LCHF och allt va det heter.




Jag för min del står stilla.

Fick aldrig telefonsamtalet från läkaren

som skulle förklara varför utan igår damp det ner

ett brev där jag inte uppfyller de rätta kritrierna

för att genomgå en operation.

Alltså för lågt bmi och för lite fett...




Sen kommer det roliga med kråksången.

Vid den punkten då läkaren pratar om remissen

sitter han och går igenom skriftligt vilka mediciner

jag tar för min diabetes.

I brevet skriver han att "jag inte vet va du tar för mediciner"

och då kan man undra varför skrev han

och vad gjorde han sen med lappen ???




Märkligt är det med sjukvården idag !

Av Michael - 24 november 2011 09:25







Upp 07 och väcker sonen.

Nära han höll på missa skolbussen

men jag tror han kom med annars hade han varit hemma.

Väckte Butter, Trötter & Okloker (min dotter)

ja ni fattar, 3 Överraskningar i 1...



Käkat frukost sen varit ute med

Osmart (ja min hund)

som tyckte det var en lysande idé att

rulla sin fina vita krage i avföring...

Va bara att snällt traska hem och släpa in i duschen.




Nu är det bara julduschen kvar för hans del

och eftersom han ÄLSKAR att duscha (ironisk)

så kommer det bli lätt som en pannkaka igen...




Nu ska jag hämta andan en stund.

Sen får vi se vad som kommer ske.

Ishockey ikväll så man får väl införskaffa

lite snacks & dricka...




    



- Mmmmmm... Längtar -

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards