•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Michael - 8 januari 2012 23:22






117.2 Kg...



Endast 17.2 Kg från min målvikt.

Egentligen ganska nära om man ser från var jag stod för 6 år sen.

För 6 år sen nådde vågen uppmätt på min arbetsplats på SAAB 144.6 Kg

och tro mig den siffran skrämde mig riktigt ordentligt.



Sen startade jag på Rehab.

Vågen stod stilla trots träning måndag-fredag.

Sen halkade jag ber till 136.7 Kg innan jag fick sparken December 2003.

Fick diagnosen Diabetes samtidigt och allt gick snabbt på 1 år.

Droppade från 136 Kg ner till 117 Kg under 1 år och önskar jag visste hur.



Eller jag vet gur det gick till. Det var p.g.a slarv och pengabrist

som jag under 1 år slutade ta mina mediciner och kroppen plockade av kroppsfettet.

Med 3.200:-/mån har man inte råd även om de gällde livet.

Men nu sköter jag mina tabletter och hoppas fortsätta med dem så jag slipper

insulinsprutorna i framtiden.



Fast tappar jag 17.2 Kg så kanske jag riskerar mindre

och slutligen kan trappa ner på tabletterna med.

" Only the future will tell "

Nu säger min framtid mig att jag ska sova.

Ett barn ska till skolan sen ska jag jobba medans tanten sover hela eftermiddagen.




 

Av Michael - 8 januari 2012 12:34







Telefonen ringer 10:49...


Rusar upp yrvaken och hittar inte telefonen.

På ostadiga ben inser jag att enda telefon jag hör

ligger på nedervåningen och beslutar att den kan ligga där

för jag vill inte ramla ner för trappan.



Kände på mig vem det var så när jag till slut

stapplat mig ner och kollat telefonen gick jag upp igen.

Sonen vaknade 20 minuter efter,

- Godmorgon

Han går ner...

Verkar som kabel-tv inte funkar så efter

kanske 10 minuter hör ja han i hallen...

-Pappa när mamma vaknar be henne köpa Star Wars Battlefront 2 till PS2 ( Jana? )

- Pappa ja går till Aleksander...



Sen var det bara att släpa sig ner igen.

Koppla hunden och sen ut...

Nu sitter jag här efter 2 varma mackor.

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards