•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2012

Av Michael - 5 januari 2012 23:54







Tänker jag utlova för jag vet med mig själv att jag inte kan hålla det.

Men kan lova mig själv även detta året att försöka.

Vet inte hur många år i rad man intalar sig själv att bli nästa sommars

Mr eller Miss Beach och säkert många som klarar av det.

Jag är INTE en av dem tyvärr...



Jag är nog en av dem som fortfarande förblir ett hopplöst fall.

Men det sägs att "hoppet" är det sista som överger så jag ska

även detta år sätta min tro till "Hoppet" och se vart det tar mig...



Nu ska jag intala mig själv att det snart är hockey igen.

02.00 börjar JVM Finalmatchen mellan Sverige - Ryssland...

rågan är om jag orkar vara vaken så länge.


Någon annan som ska se matchen ?



Heja Sverige vilket som...

Även ett extra Hejande på Färjestads 3 spelare

som gjort en kanonturnering...



  • Thorell
  • Klefbom
  • Brodin

 

Av Michael - 5 januari 2012 14:08







Vad ska vi tala tyst om...

Endast de nörmast sörjande behöver hålla reda på vad.

Man försöker varje år att inte avslöja för mycket utan bara låta

det glida förbi men varje år så blir det INTE som man trodde.



Vissa får ju reda på det ändå utan att man anstränger sig.

Sen finns det dem som GÄRNA vill just påpeka hur illa det är och att

dem minsann har LÅÅÅNGT kvar tills dem är där.

Dem vet att dem aldrig kommer komma ikapp eller så får man höra

att man är i sina allra (håll i er nu) BÄSTA ÅR...



Det jag talar om är min FÖDELSEDAG !

Så nu är det sagt och nu pratar vi inte mer om detta.

På Ålderns höst...vinter...vår ? eller va man nu ska kalla årstiden just nu

så börjar man känna sig gammal i kroppen men aldrig i sinnet.



Men nu ska jag försöka få med mig någon till affären.

Vi ska försöka få mat i oss sen ikväll är det HOCKEY !!!


 

Av Michael - 4 januari 2012 18:41







  • Vem av er har önskat mig detta ?

Om de är NÅGON av er så ta tillbaka det för jag vill inte ha det kvar mer.

Vaknade imorse med ont i ena sidan men nu verkar det sprida sig runtom.

Inget roligt alls så nu ska jag krypa ner i sängen och vila en stund.



Va sker hos er ikväll ?

Av Michael - 4 januari 2012 09:27







Länge sen man upplevt något så här.

Lite omskakande var det faktiskt.

Ville egentligen blockera ut allt men jag vågade inte.



Hade jag blockerat med öronproppar skulle jag aldrig hört väckarklockan.

Men med vädret som var ute inatt så skulle jag behövt det.

Första gången jag kände av att sängen gunga utav stormen utanför.

Var som hela gaveln ruskades om när vindarna tog i med full kraft.



Somnade före 12-slaget men vaknade upp några ggr av oljudet.

Drog kudden över huvudet och somnade om varje gång.

Känner mig rätt utvilad idag men ska försöka ta igen timmarna

ganska snart så jag hamnar på rätt sida igen.

Enda nackdelen idag är att jag har nackspärr...

Men det ska nog fungera som det ska.



Ha en skön dag trots vädret !



 

Av Michael - 3 januari 2012 22:14







Nej jag har inget dilerium utan jag vet...

Med goda avsikter får jag blickar via nätet

som talar om att du SKA SOVA nu och nu ska

jag krypa ner i sängen och bädda ner huvudet i dunet.



Håll tummarna för att jag får sova.

Jag ber DIG JB att förbarma dig över min

herrelösa själ och få mig att somna in...



AMEN !



 

Av Michael - 3 januari 2012 18:59







Ni vet känslan när hela kroppen känns som den ska sprängas i atomer.

Dumheten när man haft strumpor som skrynklar sig

i skorna och gör att fötterna värker som hammaren på ett städ.

DEN känslan är orimligt jobbig just nu.



Har varit som en zombie hela arbetsdagen.

Inte för att mina kollegor läser men jag ber om ursäkt för det.

Hela huvudet har varit som äpplemos och jag hoppas det blir sömn

ordentligt mycket mer än 2-3 timmars sömn.



Allt bra med er annars ?



Av Michael - 3 januari 2012 08:04






Var dödstrött hela kvällen igår.

Ungarna körde sitt race och jag mitt.

Gick och la mig efter 22 och trodde detta blir en lätt match.

Jag lurade mig själv grundligt.



Somnade efter 02.30 sen vaknade jag varannan timma.

Ska snart till jobbet och köra 09-18 och jag kan lova

att jag kommer köra på reservtanken...



Har ingen att skylla på och vet inte varför

det är så här heller.

Kanske man skulle införskaffa sömntabletter så

hjärnan inte steks fullständigt.



Jaja...

Hunden ska ut sen iväg.

Får ta frukosten på jobbet för nu mår jag

bara illa och inget går ner nu...



Ha en bra dag mina vänner !



 

Av Michael - 1 januari 2012 23:19







Alla säger ju detta.

Idag har jag inte haft några andra möjligheter.

Har endast legat på sängen och kollat på Guldgrävare i Alaska.



Somnade runt halv 5 kanske senare eftersom jag var optimistisk

och trodde jag skulle orka se hockeymatchen som började 4 imorse.

Men orka se kanske 1 period sen vände jag på mig och sov till 12...



Jobbet börjar 12 och jag slutar 17 skulle jag tro.

Lite snickerier som ska göras så då får man dra på dig

blå nej svartbyxorna och skita ner sig lite...



Äsch nu flyter allt runtomkring på tangentbordet.

Bäst att sluta de rödsprängda och vila ut.

Ha en underbar vecka mina vänner & glöm inte bort att sova ordentligt...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards