•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2012

Av Michael - 3 februari 2012 21:56







Det var ordern jag fick...




Vi hade precis varit på första leveransen vid sidan av

Kobergs golfbana och var på väg mot Sjuntorp...

Efter kanske 150 meter från huset står något på vägen.




Det visar sig vara ett vildsvin.

Första vildsvin jag sett som inte varit i fångenskap eller på Zoo.

Stor gigantisk best på säkert 80-90 kg och som stirrade ut oss

sen for rakt ut i skogen.




Här kommer det jobbiga i kråksången.

Transportchefen bromsar in bilen och utbrister "UT OCH JAGA KAPP HAN"

tänker i mitt stilla sinne du är fan inte klok.

Tyckte gott han kunde gasat sen hade vi kastat in den i lastbilen

och delat den hemma, grillat vildsvin ska va gott sägs det...




Men han fick leva och vi färdades vidare till nästan anhalt.

Det var ingen lätt uppgift och jag uppmanades att sätta mig

bak på flaket med mina 114 kg för att få jämnvikt i långa backar...

Den glädjen fick han inte heller.  




Nu ska jag njuta av värmen jag fick efter duschen

och hoppas den stannar en stund.

Trevlig fortsättning på fredagskvällen...

Av Michael - 1 februari 2012 19:30






Helgen stundar...




Och min första lediga långhelg sen 17:e December.

Sämre väder stundar, kallare och ostkusten ska ha 20-30 cm snö.

Jaha du Ann-Mari ser ut som du får styra skidorna åt höger för att få se snön igen. ;)




Önskar jag hade ett traktorkort då hade man kunna starta eget och kört snö

för glatta livet. Hade lastat all snö i Vargön hos en vän som

precis för dagen insett att snö är vackert och underbart... (tog sin tid)




Sen skulle jag spolat en is utanför så ungarna fått åka.

Så gjorde vi på min tid (fy fan va gammalt de låter) då vi hade

eldsjälar som spolade upp hela gräsmattan så vi kunde åka varje dag, varje kväll.

När mörkret föll och våra föräldrar skrek in oss öppnades ett eldhav från

Vargön Alloys och lyste upp pucken eller bandybollen 1 extra timma till...




Skulle gärna gjort det själv om jag inte hade snudd på sämre

blodcirkulation än ett lik.

Hade troligen förfrusit händer och leder ganska snabbt och sen

vuxit fast i snön för gott.




Men det går bra att drömma ibland

eller som nu resa bakåt i tiden och beskriva mina

små ljusglimtar i livet...




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards