•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Michael - 15 april 2012 18:20








Ja vad sker under morgondagen...

Ska först få iväg ungarna till skolan. Ska hoppas på bra väder för jag ska ta mig en promenad och rensa tankarna innan jag ska sätta mig hos arbetsförmedlingen och ge dem mina framtidsplaner och mina förhoppningar.



Sen om det blir som jag hoppats på kan nog ingen veta men jag ger det en chans innan jag startar utgrävningen till min tidiga grav som jag som oftast brukar göra. Har gjort mina små planeringar om vad jag ska hitta på under tiden jag skingrar mina tankar och saknad. Så här ser det ut för den som undrar, ni andra kan scrolla ner....


  • Plantera om alla mina Aklejor till en och samma rabatt.
  • Gräva ner mina underbara rosor jag fått.
  • Flytta på mina stora Kärleksörter och dela med mig till Marina som önskat sig.
  • Göra om rabatten på framsidan, plantera om och lägga markduk sen dansk sjösten.
  • Bygga altangolv, (kanske nytt tak med)



    Ska även ha grillgäster i sommar. Gäster som gett mig en chans, gett mig em trygg tillvaro och som jag kommer vara evigt tacksam emot. Hoppas dem läser och inser min eviga tacksamhet...


    Fick ett glädjande telefonsamtal idag och det visar sig att jag ska IGEN jobba på Barnahjälpen under några dagar v.17 då det ska vara Jippo i butiken intill. Vi ska dela ut flyers, sälja oss själva och även sälja korv & dricka. Ska försöka göra lite saker tills dess om jag hinner men skriver inte vad för det ska bli en surprise från min sida...


    Jaha nu har maten sjunkit ner. Pommes med panerad fisk. (snudd på "Fish & Chips" och nu ska jag ut på baksidan igen och plocka lite ogräs och se vad som kommer upp ur jorden. Lite besviken på vissa blommor men det är Kung Bores fel så han ska få sig en känga han med den j-veln... *blink*




    Härligt att se er följa mitt skrivande. Nästan 200 läsare på 3 dagar är mycket för mig. Ger en värmande känsla att kunna ge er något att följa. TACK !   



Av Michael - 15 april 2012 12:15








Andra gången det sker i mitt liv.

Igen rycks jag ifrån en plats jag ÄLSKAT att vara på.

Känner ingen trygghet i arbetslivet alls och ändå

är man ombedd att inte sjunka ihop utan bita ihop och se glad ut.




Men man ska väl sluta gnälla och inte göra sina vänner irriterade utan

visa upp en falsk fasad sen le och se glad ut fast det är tvärtom.

Vet bara inte hur jag ska gå tillväga.

Haft ett enormt solsken som visade sig om dock endast några minuter

och det får battarierna att laddas lite...




Ska välja följa rådet om att gå ut till platsen jag älskar mest

eller krypa ner under täcket och antingen somna om eller

ligga tycka synd om mig själv...



Återstår att se hur det blir !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards