•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2012

Av Michael - 23 april 2012 11:20








Inuti...



Har dock varit uppe varje halvtimma inatt.

Tömt alla resurser, fyllde på magert imorse

men det känns som det kommer ut på en gång...

Huvudvärk halva dagen igår och ligger nu med språng

väntandes på rätt ögonblick att hoppa fram.



Till råga på allt så börjar jag bli snuvig.

Näsan rinner, magen rinner, ögonen rinner...




Jaja...

Som dem säger:


" Shit happens "

Av Michael - 23 april 2012 08:52


KONTOBALANSERING:


SÅLT: 2 JACKOR


SUMMA: 298:-









Glömde ju av den fullständigt igår.

Inga sålda märken men väl 2 Hello Kitty jackor

sålda i Ullared så nu får jag sätta fart och göra fler

som vi ska ta med oss ner när vi ska handla.




Börjar bli dags att handla en helt ny garderob för

allt jag har hemma i byxväg hänger som ett

dragspel runt midjan och bak ska vi inte prata om men

för att ge någon slags liknelse säger jag endast...


" MC HAMMER "




Av Michael - 21 april 2012 23:08








Här sitter man och väntar.

Nyklippt & nyduschad väntar jag på samtal.

Sambo skulle ta sig några glas på kalaset sen skulle

hon och dottern promenera hem när det nu blir.


Har lovat att möta dem på vägen så nu får man

försöka hålla sig vaken för ingen vet hur länge detta kalas kan hålla på.

Hoppas verkligen dem firar Svärfar ordentligt. Extremt tråkigt att missa detta

men jag kan LOVA att gästerna hellre ville ha mig hemma än sitta bredvid

mig iförd gasmask för mina tarmar går bärsärk och har gjort hela dagen.


Sonen har jag precis puttat upp för trappan efter att han somnade i soffan

och såg ut som han sett spöken när jag bad han gå upp och lägga sig.

Nog för jag ser jävlig ut men så illa trodde ja inte det var...



Jaja...

Jag har nått mitt mål idag.

Känner mig nöjd med dagen förutom

hälsan men det ska väl lösa sig...

" Brukar jämna ut sig sa han som sket i byxorna "



Önskar er alla en riktigt God Natt


Av Michael - 21 april 2012 20:51








Ja man kan ju börja undra hur man är skapt.

Kommer från promenaden med min hund och son som jag

mötte upp på samma gång. Ger honom en vänlig men välmenad

moralpredikan om VARFÖR man inte ska krypa in i

områdets container som ställts upp en vecka...




Han lyssnar, förstår men sen går det snett...

Vi närmar oss containern och jag ser en barnvagn som står

på cykelvägen. Ingen som håller i den och snart dyker det upp en kvinna

men hon har egen barnvagn. Den andra kvinnan har alltså kastat sig in

i containern och gräver runt medans den andra håller vakt om man nu ska kalla det så.




Min son frågar...

- Va tittar du på pappa?

- Tittar på 2 vuxna kvinnor som rotar i sopor.

- Precis sådär ska du INTE göra...




Say No More ! ! !

Av Michael - 21 april 2012 13:26




 




Såklart att jag INTE ska blåsa er på pengar.

MEN jag vill köpa mig en ny gräsklippare som ni ser ovanför.


INFO


Kostar ungefär 1.795:-

Så det kommer kosta på men skönt att ha riktiga saker.

Den jag har nu är det inga som helst fel på men den har

för liten uppsamlare så den ska jag skänka till mina

föräldrar som har mindre gräsmatta och eftersom den är

eldriven blir det enklare för mor att klippa så den gamla

handjagaren kastade vi i containern...




Nu kommer det roliga med kråksången.

Kommer erbjuda er chansen att beställa Maskinbroderade Tygmärken till bra priser.

10x10 cm för 50:-/st motivet bestämmer ni själva.

Kommer varje Söndag redovisa hur mycket jag fått ihop

och hur många märken jag sålt.

Jag hoppas kunna kanske sälja 30-35 stycken märken

sen bör jag vara hemma och ha en fin gräsklippare i sommar...




SÅ VA SÄGER NI ?

FINNS DET NÅGRA VÄNLIGA SJÄLAR DÄRUTE

I CYBERRYMDEN SOM KAN HJÄLPA MIG ?

Av Michael - 21 april 2012 12:32








Här har jag klagat på väder och vind, varit lite si och så med hälsan.

Va sker torsdagen ? Jo ja spyr som en slang på gärdet när jag och hunden

går ut på morgonen sen lugnade magen ner sig.

Verkade vara hyfsad form men känner illamående hela tiden och inatt starta

slush-puppie maskinen igen och gurglade runt hela natten.




Tappade 0.7kg på 6 timmar och imorse

var jag uppblåst, hade uppstötningar och tog frisk uppiggande

luft med Leo och hann väl kanske mer eller mindre bara lägga på luren

efter att jag planerat nästa veckas Jippo med min vän så kom slangen igång igen.




Kräktes så det hette duga sen ila hem på toaletten.

Det som stör mig mest är att jag missar kalas, god mat och sambons goda tårta

som hon sliter med i köket nu. Sen är det för en gångs skull uppehåll, solsken och shortsväder

men inte FAN kan jag gå ut och gräva för då öppnar sig allt på en gång gissar jag.

Får snällt stanna hemma/inne och försöka finna en lösning.




Inte den minsta matlust.

Fick i mig ett äpple igår kväll sen inte ätit något alls sen dess.

Vet inte om jag vågar heller faktiskt.

Huvudvärk känner jag vill göra sig uppmärksammad

så kanske lika bra att stånga bort den vid dörrn innan det blir för sent...




MEN vill jag påpeka !


Söker inget medlidande mer än för att jag

INTE kan komma ut och gräva ner mina rosor...

Av Michael - 20 april 2012 17:58








Man läser om folk som ser på Breivik på tv och retar sig mer och mer på

hans brist på någon som helst intelligens, ånger, förstånd.

Jag retar mig mer på de som följer, de som ger han den uppmärksamhet

han vill ha för att läsa sitt manifest o.s.v




Han har gjort något världen aldrig kommer glömma och jag

hoppas och önskar han slipper lida i sin lilla bubbla så länge till

och att någon gör hans vistelse på denna planet så kort som möjligt...




Nu till något annat !

Detta förbannade regnande som inte vill sluta.

Jag har 2 vackra rosor jag vill plantera och förmedla deras skönhet.

Sen finns det massa annat man VILL göra ute men det får helt enkelt vara.




Imorgon ska det till att bli kalas.

Svärfar ska firas...


Han blir ärofyllda 60 år

GRATTIS till dig...  




Kanske skulle släpa fram kläderna tills imorgon...! ?

Av Michael - 20 april 2012 09:45








Varför ska det vara så svårt ?

Man kan ju verkligen undra faktiskt.

Om jag mailar ett förslag, ringer och talar om att

förslaget är mailat och att vi snarast vill se ett prov så vi kan skicka iväg.

VARFÖR ska det då ta nästan 2 veckor för att få svar...?




Jag har fortfarande inget svar fått så nu skiter

jag i detta och letar alternativa vägar som jag vet blir bra och jag får de jag vill ha.

Hoppas bara den sovande Askungen anser samma som mig.





Jaja...

Nu måste jag försöka äta.

Inte haft matlust de senaste dagarna och troligen p.g.a redig magkatarr.

Måste dock handla bröd så upp på min blåa springare och

"away mot Netto we go"

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards