•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2012

Av Michael - 20 april 2012 08:02








Finns tydligen inget annat att göra !




Varför ska man sitta och hoppas, längta, drömma när det inte går som man vill...?

Bara skitväder hela tiden gör ju inte att man direkt rusar ut i trädgården faktiskt.

Nu har vi organiserad STORM utanför och det får mig att dra öronen tillbaka och vilja

krypa ner under täcket igen och sova bort dagen...




Kanske inte det ultimala men vad gör man ?

Får se om jag kan sätta mig och ringa lite samtal till

potentiella sponsorer inför nästa helgs JIPPO som är mellan Torsdag - Söndag.




Håll tummarna !


Av Michael - 19 april 2012 21:59








Avsäger mig allt och ger upp.

Kastar in handduken och inser mina begränsningar.

Finns ingen mening längre att försöka göra sig till.

Det får helt enkelt vara NOG nu...




Jag önskar er alla godnatt...

Kvällens Film blir:





Av Michael - 19 april 2012 15:49








Att vara utan så länge ?

Att inte få göra det man verkligen vill ?

Att stänga in all den iver, lust och inte få utlopp ?




Ja det verkar så tydligen för jag ska tydligen inte vara ute

i trädgården och jobba för antingen regnar det eller haglar och snöar.

Är det INTE något av detta så blåser det svinkallt att skita-ner-byxorna

fryser fast mot huden så man får bända loss dem...




Värst av allt var att när jag åkte till jobbet imorse så var flera fönster

öppna så när man kom hem trött så förvandlades jag till en isbit.

Så trots massa kläder sitter jag och fryser som satan.

Att man aldrig ska lyckas lära sig sina läxor...




Jag säger som en vis man sa:


" I am always willing to learn, However i do not always like to be tought "

(Sir Winston Churchill)




Fast i detta fall kanske man skulle vika ner sig.

Någon sa att jag skulle få smisk och klä på mig ordentligt.

Inte va de mamma som sa det...




Längtar efter värmen gör jag dock... (Tror ni de kommer snart ?)




 

Av Michael - 18 april 2012 18:17










  • Tillbaka till framtiden ?

 Nej kanske inte riktigt så men tillbaka till Barnahjälpen.

Imorgon  09:30 ska jag göra gästspel fram till klockan 12.

Vädjar man till min goda sida så smäler jag direkt.

Ska bli roligt att se vad som skett i butiken trots att jag var där i Lördags

så vet jag att det har varit en "Flitmyra" där in på sena timmen och arbetat.




Just nu är jag så genomtrött.

Känns som något virus kan vara på G men vi får hoppas det håller sig borta.

Varit på Tygladan och hälsat på, köpt lite ny brodertråd och kollat på tyger.

Blir nog en tidig sänggång för ögonen är inte riktigt med så kanske är det kroppens

sätt att tala om nu räcker det.





*Gäääsp*

Usch nu får det nog sluta skrivas

för jag svamlar bara känns det som...

Kanske återkommer senare.




 



Av Michael - 18 april 2012 11:49









Ja annat man kan kanske inte kalla det.

Det var dömt att misslyckas och med nya friska

tag och ett sundare leverne kanske man tänker sig för en extra gång.

Visste det var illa men inte så illa och det var skämmit att inse...




Dyka ner i en container och innan dess förklara för min sidekick

som frågar hur ska du ta dig upp och jag på manligt maner anser att det är minsann

inga svårigheter utan dyker ner, plockar upp det vi skulle ha till butiken.

SEN kommer det svåra, att ta sig upp igen... Hela botten är täckt av material lika skört

som balsaträ så när man trampar på det så pulveriseras det.




Då tog jag tag i var hörne och tänkte jag skulle kunna hoppa upp sen dra mig

upp och det borde jag insett varit dömt att misslyckas.

Föll som en gråsten till botten och tur ingen såg mig.

Sen kom jag till slut upp och insåg nästa punkt på dagordningen.

LÅNGT ner till marken för en 43-årig gammal stofil med dåliga knän.

Men ner kom jag och lämnade 2 stor hål i marken efter landningen... *hahaha*




Ska försöka finna kraften att ta mig till Netto och köpa Mjölk.

Se om det finns förslag till middag med kanske.

Frågan är hur många vi blir till middagen.

Sambo är på Bouppteckning i Borås efter hennes bortgångna farmor så det

kan kanske dra ut på tiden...




Återkommer....

Av Michael - 17 april 2012 18:59

 



Kanske skulle man kontaka TV4 om ett tv kontrakt ? Nja det kan nog kvitta kanske. Inte smakat på mina Tekakor ännu men dottern fick en med skinka på och jag har ännu inte hört eller sett tecken på hur hon ansåg den smakade så vem vet...





Fick ihop hela 42 st och för att ha varit för första gången så är jag nöjd. Är dock inget yrke jag skulle satsa på alls. Tidiga mornar, blanda, knåda, vänta... *suck* nej jag överlåter det till dem som har det som sitt drömyrke.





Annars har det varit egentligen en ny skitdag. Humöret pissigt trots solglimtar och vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Sen dyker det upp annat som både gör mig arg sen orolig och det gör inte saken bättre. Får säkert en rimlig förklaring men kommer inte kunna släppa det gissar jag.






Jaja... Livet går vidare sägs det så vi får väl hoppas på detta då. Har egentligen annat jag vill lägga fokus på men vädret är ju mindre lockande just nu. Regn, hagel, snö om vartannat och vem går ut då om man måste förutom att ta ut hunden. Hoppas det skärper till sig så jag kan krypa ut i trädgården och plantera lite mer...






Vandrar vidare......    








Av Michael - 16 april 2012 21:27








En skammens dag för min del. Jag har lyckats vara en idiot idag med. Börjar bli en ful ovana och snart ska jag väl få svar på varför så jag slipper tjatet. Tar emot i varje fiber utav kroppen för efter sååå många år med att höra hur fel det är så får jag väl göra det rätta. Ingen idé att fråga vad utan bara läs och begrunda för jag söker inte som så många tror medlidande eller sympatier som jag får kastat i ansiktet.




Jag vill bara få ur allt ur kroppen/hjärnan och kanske är bloggen mitt bollplank och den som stör sig kan sluta läsa. Synd att acceptansen inte går åt båda hållen utan bara mig det är fel på och jag som ska bättre mig och förändra allt. Nej jag vill inte ha det så här och vill inte heller lyfta jorden på mina axlar...




Tur man hann svalna innan jag skulle spänna broderbågen annars hade jag nog kastat den i en omloppsbana runt månen troligen. Men nu sitter den på plats i maskinen och jag kör så det ryker och blir det fel lär jag märka det om ett tag och då bränns jackan på Valborg...




Nähä... Dags att hyra en film minsann. Inget märkvärdigt idag utan något jag kan somna till och det lär nog gå fort för jag somnade 04:30 imorse och det känns nu kan jag lova och de är ingen mysig känsla.




Kvällens Film:







Önskar alla en underbart GOD NATT... SWEET DREAMS   



Av Michael - 16 april 2012 08:24







Ja det får vi väl se hur det blir med den saken.

Ska först ta mig en promenad och rensa huvudet på massa

negativ energi och hoppas det lyckas innan jag ska till AF ochskriva in mig.

Det som oroar mig mest är ersättningen. Har jag rätt till 300 nya dagar som ger mig

lite mer tidsfrist eller är jag körd i mitten av Juni...



Återstår att se vad som sägs om några timmar.

Ska ladda kroppen i det härliga solskenet sen krypa in

i AF kryptan för beskedet.

Ja om nu min handläggare finns där vill säga.



Men nu lite födointag först sen borsta gaddarna.

Tror minsann kameran får följa med idag.



Ha en underbar start på dagen !   






Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards