•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Michael - 16 juli 2012 14:19








Efter att ha läst om vänner som plockat korgar fulla

och kassar fyllda till bredden med svamp tog vi chansen

och åkte till vårat smultronställe imorse.

Hunden skulle med och efter 1 timma 20 minuter såg den rensade

korgen ut på detta viset...

 

 

 

 

 

 

 

Bara så ni inte tror vi köpte svampen i butik får ni beviset på att jag

VERKLIGEN rensade den med. (Varnar för hemska bilder )

Ser ut som ringaren i notre dame... ( usch )

 

 

 

 

 

 

Leo var ju med han också på ett hörn.

Efter vår lilla runda behövde man inte be han ligga

utan när jag satte mig ner för att plocka svamp var inte han nödbedd

utan passade på att vila upp sig...

 

 

 

 

 

 

 

Svampen var ganska lätträknad men det fanns massa potentiella framsteg.

Lite mer regn och solsken så kommer alla de små vi lämnade kvar att

växa till sig ordentligt tills nästa gång vi åker dit...

 

 

 

Härligt med skogspromenad !

Av Michael - 16 juli 2012 02:46

 







Eller jo det kanske man kan säga att jag varit.

Frugan har jobbat utanför kommunen Tisdag - Lördag och kanske

inte var ett lyckat drag för min del som avskyr sova ensam.

Så dagarna fick man spendera på andra sätt än sitta hemma och grubbla.

Som tur är har jag grannar som delar samma passion som mig.

 

 

 

Har fiskat flera dagar att mina vänner undrat varför jag inte varit på

Facebook och det känns skönt att vara saknad på ett eller annat sätt faktiskt.

Sena kvällar har vi suttit ute och metat med ganska goda resultat. Ingen fisk har

jag tagit med mig hem för ingen annan gillar äta stekt Abborre så jag gav bort dem.

 

 

 

I Lördags tog vi oss upp kl.07:15 sen runt 8 fiskade vi på Hunneberg vid en sjö som heter

Kvarnsjön. Aldrig satt min fot där förut men kommer inte vara den sista gången.

Fiskandet i början var väldigt stillsamt och med facit i handen så var Powerbait

inte det ultimala betet faktiskt. När vi väl insett detta efter att jag mer övergått från

bottenmete till tradionellt mete så var nog klockan runt 12.

 

 

 

Jag hade sett några stora plask längre bort och beslöt mig för att se efter vad som fanns

där och det var inget jag ångrade. Ny mask på kroken kastade jag i och det tog inte

mer än kanske 5 minuter så landade jag första Abborren på 32cm och vägde 4,4 hekto.

Glad som en lärka bad jag om att bli fotad med denna vackra mörka skönhet och sin röda

lyster under magen. Adrenalinet sprang gatlopp och tankarna gick hela tiden åt "va vägde den"

"hur lång är den" och sen på med ny mask och kasta i...

 

 

 

Tog kanske 20 minuter sen kom nästa och även en höjning av mitt Personbästa en Abborre på

36cm & 6,69 hekto. Glädjen visste inga gränser och man kan jämföra med vilket

beroende som helst som får adrenalinet att rusa upp i topp.

Kom massa småfisk efteråt men efter en inrullning högg något till och jag tittade

förbryllat på vad som dök upp vid ytan.

Det visade sig vara en Regnbåge på 3 hekto, och visst det låter magert men första gången

var det för mig så jag var enormt glad över detta.

 

 

 

Efter 7 timmars fiske och lätt analkande duggregn gav vi oss hemåt.

Även min fiskevän fick fina abborrar precis innan vi gav oss hem.

Senare på kvällen begav hon sig tillbaka och drog upp en egen regnbåge

som var större än min så nu har hon gott om fisk i frysen.

 

 

 

 

Söndagen spenderade jag mer eller mindre i soffan efter en sju-helvetes-jävla huvudvärk

som infann sig redan på morgonen men som sen på kvällen släppte.

Klippte 2 gräsmattor men inte min egna så de får göras idag under måndagen.

Ska egentligen sova men eftersom jag legat slapp och ledig i soffan får jag lida för det nu.

Frugan och jag ska ut i skogen och leta svamp så troligen är jag vaken tills dess eller somnar

utav ren utmattning. En annan som vi räknar med ska bli utmattad är Leo som ska med.

Inte så stor nytta egentligen att be han hitta svamp men han får springa lös i skogen några

timmar sen är han fullständigt utmattad.

 

 

 

Tack för att ni orkat läsa hela vägen hit.

För att se om ni verkligen gjort detta ber jag ödmjukt

om några små ord...

 

 

 

God Natt / God Morgon / God Middag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards