•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2012

Av Michael - 23 september 2012 13:04

  Verkligen inte...

Känner mig lite som han på fotot just nu.

Sliten, gammal & som ett utsketet plommon mer eller mindre.

Men som en vis man en gång sa: - Kostar att ligga på topp !

 

 

Ångrar inte att jag ingen ny plats bokade på loppisen.

Vädret är inte det bästa och med min nuvarande hälsa så

kändes det mer bekvämare att stanna i sängen...

 

 

" Finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder "

 


Rent skitprat enligt mig då.

Kan sitta påpälsad från topp till tå men ändå fryser jag.

Regnkläder stoppar inte allt heller om vindarna piskar på...

 

 

Men nu sitter jag tryggt i soffan och ser den gråa himlen

bli mörkare vissa stunder, regnvattnet droppar från taket

och vissa stunder kommer det skurar... Tänder värmeljus

tror jag minsann och ser på en film.

 

 

The Tall Man........

Av Michael - 23 september 2012 01:02

  Klart det kan vara det...

Allt är möjligt om man bara vill. Vissa stunder

när man inte vill får man intala sig att det måste

bara gå ändå...

 

 

" Time waits for no one "

 

 

Ja så är det nog faktskt...

Känns som att nästa vecka kommer inte tiden räcka till.

Kommer troligen glömma bort något även om jag kommer

ihåg nu så är det INGEN garanti att de sitter kvar.

 

 

 

  Jaja...

Man kan inte mer än vara mänsklig.

Det sägs ju att det är mänskligt att fela.

 

" The guys passed me round like the Stanley Cup in there "

 

Mitt liv i ett nötskal...

Ska nog sluta under tiden jag är på topp.

Önskar er alla en skön avkopplande söndag.

 

 

 

   Tomten ska sova nu...

Av Michael - 22 september 2012 15:30






3:e Lördagen på kort tid man blivit snuvad.

Hade inga förhoppningar alls utan var inställd på att det inte skulle gå.

Ack va jag ännu en gång bedrog mig.



I torsdags kollade jag väderleken över Vänersborg.

Väder skulle det bli men inte som jag hade hoppats på.

Det skulle komma ca 16mm regn och då ställer man in loppis direkt.

Igår när jag kollade var det fortfarande regnmen endast 4,6mm från 8 och framåt.



Somnade halv 6 imorse och vaknade 11:25 typ och fick se att det regnade inte alls.

Klockan gick och inget regn naturligtvis.

Nu strax efter 3 började skiten droppa ner i formav hällande fint duggregn.

Till råga på allt blåser det som satan...

Blir till att stanna inne idag förutom den extremt korta promenaden

till mina föräldrar där vi ska äta pommes & lövbiff...

 

 

Ser fram emot vår nya hemsida.

Allt verkar ha löst sig så nu ska vi bara försöka

ladda upp sidan på ftp servern sen ska ni förhoppningsvis

kunna se resultatet av hustruns slit efter flera dagars slitande

av gråa hår.

 

 

 

Innan ni ska dricka ikväll.

Ha detta i tanken...

 

 

Av Michael - 20 september 2012 22:17






Ja så kan man minst säga.

Egntligen inget att skriva om men ville ändå försöka.

Lite mer och mer sugen på att greja med hemsidan.

Har dock sagt till frun att det är hennes skötebarn men

vi får se hur länge jag kan hålla mig borta...

 

 

Men nu ska vi kasta oss över räkorna innan vi tar tag

i hemsidan. Som tur är har vi en backup att rådfråga om det skulle gå fel.

Ja om hemsidan alltså inte räkskalandet för det klarar jag utmärkt...

 

 

Keep it real !

Av Michael - 20 september 2012 17:57


 





Allt är som det brukar egentligen...

Inget nytt att förtälja har jag heller. Lite däven efter både begravning

igår och en natts hostande.

Idag tog hustrun modet till sig och började pilla på en ny hemsida.

Vi vill ju försöka själva och egentligen gör hon 95% av arbetet sen finjusterar

jag texter och foton som ska sättas in.

 

 

Hur slutet av veckan ser ut vet jag egentligen inte.

Har inget fått bekräftat om söndagen och på lördag ska vi stå på loppis igen.

Söndagen skulle jag assistera Barnahjälpen var det sagt men nu vet jag ingenting.

Kanske inte ens är välkommen eller så klarar dem sig själva vad vet jag.

Återstår att se hur det blir och jag håller tummarna !

 

 

1 Timma kvar till klockan är slagen...

Webradion ska dunka igång med Rögle - Färjestad.

Hoppas och känner på mig att det går vägen.

 

 

 

Nepp nu skiter jag i detta för en stund...                                          
        

 

Av Michael - 18 september 2012 20:26

  Troligen en dålig kombo av en influensa och mediciner.

Tur man kan fråga sin Guru om andra tabletter så kanske man kan få

behålla maten och slippa pendla mellan soffan och toastolen...

 

 

Nytt vardagsrumsbord och taklampa installerad.

Nu ska man bara försöka bli av med det gamla antingen genom att sälja

eller skänka bort. Hoppas och önskar få in en liten slant men ser mörkt ut just nu.

 

 


Imorgon är sorgens dag.

Imorgon ska min hustrus mormor begravas.

Morgondagen kommer finnas med i allas minne.

En fantastisk människa som kommer vara djupt saknad.

 

 

 

 

Av Michael - 17 september 2012 13:36







Verkar vara hunden...

Han ligger avslappnat på golvet och sträcker ut sig.

Jag å andra sidan har legat i soffan hela natten och nu på förmiddagen.

så nu är jag både trött på att ligga här men orkar inte göra annat heller...

 

 

Men det ska gå detta med.

Bäst att ladda psykiskt inför morgondagen.

Imorgon är det begravning,inget man ser fram emot men man ska

visa sin respekt för dem som varit älskad av alla...

 

 

Hur ser livet ut på er sida av landet ?

Av Michael - 16 september 2012 22:27






Ja han har egentligen inget med detta att göra.

Ordet dök upp under tiden jag gav ifrån mig ett jättegap

när jag gäspade käkarna ur led.

 

 

Hunden rastad, imorgon är det skola igen och förmiddagen är min

och Leo´s sanctuary.

Vi får en kort stilla stund tills odjuren kommer hem igen ;o)

 

 

Hoppas vi nu kan få lilleman att somna.

Inte det enklaste trots endast 2 dagars ledighet.

Trotsen är som en 6-åring x 5 och de tär på psyket lite...

 

 

Men nu annat före sängen

så jag önskar er en riktigt god natt...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards