•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2012

Av Michael - 25 oktober 2012 08:10








Vaknar till efter kanske 2-3 timmars sömn.

Vaknar med ett ryck och inser att klockan passerat

några minuter över 7 och minns inte ens att jag snoozat

alarmet ja än mindre hört det...

 

 

 

Känns som något saknas...

Ja förutom det mest vanligaste så är det nog SÖMN !

Undrar om mina blommor kommer idag.

 

 

 

 

Näää nu tar jag siesta en stund...

 

 

 

 

Av Michael - 25 oktober 2012 03:05








ELLER INTE !

 

 

 

Skulle somna efter filmen ansåg jag.

Blev ingen av de filmerna jag hade tänkt mig

utan vart 2 andra...

Ja ni ser rätt !

Det blev 2 filmer och inte ett enda gruskorn i ögonen än.

 

 

 

 

Efter sista filmen tog jag vägen förbi

toaletten sen ner och klippte mig coh raka vägen

in i duschen, gör inte alla det klockan 2 på natten ?

 

 

 

Och som vanligt börjar ekorrhjulet snurra.

Nej Jana !

Hjulet snurrar men hamstern är inte död.

 

 

 

 

 

Han kanske springer en aning utanför

ramarna men han är vid liv var så säker...

Varför får jag så mycket tankar när jag ska sova.,,,?

Varför ska dem hålla mig klarvaken...? 

Varför dessutom kan jag inte lägga dem åt sidan...?

 

 

 

 

Funderar faktiskt att be min

Kurator att läsa här så slipper jag gå på besök

och betala 50:- varje gång.

Är trevligare med att prata av sig med

en livs levande människa som orkar med att lyssna.

 

 

 

Känns som något sker just nu...

Kan det verkligen vara sant ?

Är han på ingång ?

 

 

 

- Mamma !

- Ja min son ?

- Varför kliar det så i ögonen ?

- Det är för att John Blund kastar sömnpulver.

- Ajfan, nu är han i rumpan med....

 

 

 

Av Michael - 24 oktober 2012 19:11







Livet är inte en dans på rosor......

 

 

Men egentligen så ska inte livet vara enkelt heller.

Kommer alltid finnas  " speedbumps" under livets gång.

Men men, nu ser vi fram emot en ny period.

Min högpunkt om året närmar sig. Startade en ny grupp på

Facebook endast för detta ändamål.

 

 

 

Kolla in:  Christmas Sales

Får gärna gå med för att SÄLJA / KÖPA /BYTA/SKÄNKA 

i Julens tecken...

 

 

 

Längtar..... när, när,när...?

 

 

 

Ikväll blir det tidig sänggång.

Inte för att sova utan för att mysa i ensamhet (suck)

och sätta igång Surround systemet och kolla film.

 

Kvällens film blir... Ja ärlgt talat hade jag bestämt mig för
" Werewolf: The Beast Among Us" men har haft som riktlinje

att är filmen  93 minuter kan det kvitta. Jag får ändra mig och

ska nog se på: Prometheus faktiskt...

 

 

 

Saknar....

 

 

 

 

Av Michael - 24 oktober 2012 13:55







Alla har vi det...

 

 

Den som säger annat talar osanning.

Frågan är hur gör man för att uppnå sina mål ?

När allt känns fullkomligt hopplöst och inget

och då menar jag verkligen INGET blir som man vill...

 

 

 

Man drömmer, hoppas, längtar & åtrår

så enormt att kunna uppfylla om så bara

EN sak bland alla önskningar men tyvärr.

 

 

 

Nya drömmar dyker upp hela tiden.

Nya tankar,idéer som känns underbara

men helt otroligt avlägsna och "Untouchable" enligt mig.

Önskar mig inte guld och gröna skogar eller ekonomiskt oberoende...

 

 

 

Ärligt talat så skulle man inte få ett bättre liv med

miljoner i kontanter på banken. Tror att de skapar mer

problem än löser dem. Tror mer på normala nivåer

som får själen att trivas...

 

 

 

ÄNDÅ !

Av Michael - 23 oktober 2012 22:59






För mig är det snart min favorit högtid.

Julen är den tiden jag älskar mest.

Förknippar många saker med julen som liten.

 

 

  • Julpyntet...(inne som ute)
  • Julbak...
  • Julmaten...
  • Kalle Anka...
  • Gemenskapen...
  • Julkaktus eller November Kaktus som den kan heta.

 

Blomman som mamma alltid fick att blomma i slutet av November

och som jag verkligen älskade. Mamma har verkligen gröna fingrar

och lite har nog förts över till mig men inte i närheten ska

jag ärligt tillägga.

 

 

 

Nu har en god vän på Facebook erbjudit sig att GE mig

skott på alla 3 färgerna röd, vit, rosa så dem ska jag  verkligen

vårda kärleksfullt.

 

 

 

Sen har jag fått ljus i min tomma själ...

ALLTID lika härligt när det sker och man kan leva på det länge.

Tack för att du strålar !

 

 

 

Nu ska jag försöka krypa ner i sängen denna

gång och försöka stanna där så jag slipper somna

5-6 på morgonen med smärtor i ryggen, benen och huvudet.

Härligt att ni följt med på dagens resa. Underbart

med massa kommentarer.Har faktiskt skärpt till mig jag också

och läser oftare mina vänners trevliga bloggar....

 

 

 

SOV GOTT

 

 

 

 

Av Michael - 23 oktober 2012 19:19







Men samtidigt glad för att jag inte äger 500:-

just nu för så sugen är jag.

 

 

 

Ju mer jag funderar på det ju mer vill jag göra en ny tatuering

på andra armen. Men i lite mindre skala.

Motivet som jag skulle önska mig är detta...

 

 

 

Av Michael - 23 oktober 2012 17:11






Tydligen inget intresse av att läsa blogginlägg

som är lite mer privata. Mina RIKTIGA vänner som brydde sig

bad om lösenordet och det tackar jag för.

 

 

Ni som fortfarande vill läsa och som inte tröttnat på

vad en del kallar för "gnällande" får gärna höra av sig så får ni

lösenordet...

 

 

Stort tack till W som verkligen out of the blue skrev värmande ord.

Vissa saker glömmer man lätt men dessa ord kommer etsa sig fast

en längre tid. Ska försöka gå vidare i livet och se vad som kan erbjudas.

Lördagen lockar mig inte det minsta,Oktobermarknaden är en av högtiderna, en av traditionerna men somjust nu inte skänker mig någon som helst

glädje what-so-ever...

Av Michael - 23 oktober 2012 13:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards