•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2012

Av Michael - 14 oktober 2012 10:50








Skön sovmorgon...

 

 

Sen efter att jag gick ut med hunden gick allt snett.

En bomb briserade och nu är allt upp och ner.

Sonen har tydligen ärvt mitt humör och troligen en gnutta mer.

 

 

 

Nu gick han ut så ska vi äta lite frukost.

Oplanerade en Poweralk men regnet satte stopp för det.

Visst kan man ha regnkläder men hur skönt är det ?

Rörligheten på NOLL och ljudet av gnisslande våta kläder

överröstar ju t.o.m Mp3-spelaren för guds skull...

 

 

 

Bara ta dagen som den kommer.

Kommer tillbaka och tittar till er så ni sköter er.

 

 

- Keep it real -

Av Michael - 13 oktober 2012 23:29







- Ja varför ?

 

 

Varför får man inte säga NEGER men får säga VITLÖK ?

Inga större funderingar över detta egentligen.

Visst är den gammal men stämmer bra...

 

 

 

Kvällen varit stillsam...

Somnade i soffan så nu är väl nattsömnen helt ras gissar jag.

Hustrun har gjort "NEGERBOLLAR" så nu ska hon snart

frossa i sig med all rätt...

 

 

 

Börjar närma sig slutet på denna dagen.

Största I-Lands problemet på Facebook var nog vem som åkte ur

körslaget kändes det som... *buhu* som en vis kvinna skulle ha sagt !

 

 


Synen suddig...

MEN ! Varför skulle frugan slå på Kunskapskanalen???

nu MÅSTE jag titta så godnatt med er....

Av Michael - 13 oktober 2012 18:16






Ja man kan nog inte beskriva känslan bättre.

"Youre back"

 

Dagen gick sådär.

Somnade sent inatt och upp klockan 7

lika groggy som en uteliggare...

 

 

Hittade till slut balansen och fixade

ägg och Oboy sen ut med Leo...

 

 

Loppisen var en katastrof !

Med facit i handen så var det kanske inte

bara vädrets fel utan Trollhättan som hade sin

stora oktobermarknad...

 

 

Vi sålde uruselt men fick delat

ut visitkort och visat upp våra mössor.

Ska fota dem nya sen ut med dem i vår Facebookgrupp.

 

 

Somnade ifrån hockeymatchen p.g.a matkoman.

Tillagade till så god mat att det tog

stopp i både mage och skalle...

 

 

Nu blir det en värmande dusch

innan lite soffmys...

Önskar alla en skön lördagskväll !

 

 

 

Av Michael - 12 oktober 2012 23:44








  Bråda dagar denna sista veckan måste jag medge. Massa beställningar (underbart) och alla tas i tur och ordning. Imorgon är det loppis och jag har (ja ni läste rätt) har broderat, sytt ihop mössor som på rena monteringslina... Har varit rena tomteverkstan idag skulle man kunna säga...

 

 

 

Bilen packad och nu broderar hustrun den sista mössan innan de ska sys ihop och packas ner. Den sista mössan (Betty Boop) skulle naturligtvis bråka med mig men det känns lättare när det bråkas för frugan med då vet jag att det INTE är mitt fel...

Denna gången var det fel nålar men eftersom våra 70 nålar är slut så fick det bli 80 men som istället skär av tråden *suck*

 

 

 

Jaja.

"Det var en gång...."

Så börjar alla sagor, tänk om man kunde skriva

"Det var en stig..." Nää nu ska jag sova tror jag för klockan

ringer tidigt imorgon så Godnatt alla...

Av Michael - 11 oktober 2012 23:11







Ibland slår önskningar in...

Ibland får man se "ljusglimtar" eller höra med

för den delen och det skedde idag.

Solskenet strålade på mig och det uppenbarade

sig och gav massa ny energi...

 

TACK !

 

Nu ska jag vårda den och ta den med mig

och krypa ner under täcket.

Imorgon förmiddag skall jag klippas.

Ska bli SÅ skönt...

 

 

Sov Gott

Av Michael - 11 oktober 2012 20:36

  Eller ganska nära....

Man ska inte ta lätt på såna saker har jag snällt

fått erfara idag.

 

 

 

Frukost intog jag runt 11 eftersom jag grejade

med lite annat och så levererade jag halsband

och sen gick dagen, jag broderade och sydde

ihop en mössa själv... (Förvånad)

 

 

 

Sen 18 beslutade jag mig för att inte ta sabbat

utan ta mig en powerwalk på 40 minuter och det naturligtvis på fastande mage. Missat lunch och

min lilla fruktstund så när jag kom hem så kände jag inget

utan vilade 5-10 minuter i soffan sen ut i köket och

skära kassler...

 

 

 

*POFF*

 

 

 

      Det svartnade för ögonen och inte bra med ett köttkniv i handen. Fick släppa kniven be frugan lösa av mig och sen hälla upp ett glas mjölk oh sätta mig ner...

Kommer inte ske igen kan jag lova för det var inte alls en

vidare skön känsla att mer eller mindre stå och svimma...

 

 

 

. . .FYYY SKÄMS. . .

 

 

Av Michael - 10 oktober 2012 22:01






Nu ska jag försöka göra något akrobatiskt...

Vet inte om jag lyckas men ska försöka sen får det bli duschen.

Vet inte om det kommer funka men ska prova.

 

- - - - - -

 

Håll tummarna för att jag ska kunna

koppla in surroundsystemet i sovrummet.

Har ett extra system liggande eftersom jag fick

det som en gåva från Barnahjälpen...

 

- - - - - -

 

Stel som 90-årig gubbe

så det ska bli spännande och se om jag fixar detta.

Önska mig lycka till... ;o)

Av Michael - 10 oktober 2012 19:20




Nu ska det bort !

Imorgon blir jag befriad...

 

 

- - - - - -

 

Imorgon ska jag få håret klippt.

En vän ska klippa mig.

Sen får jag fundera på att köpa mig en ny maskin.

LIDL har en f.r.o.m imorgon för 299:-

Ska göra mitt yttersta till att få in dem pengarna.

 

- - - - - -

 

Jag klipper mig kanske var 3:e vecka och har gjort

i säkert över 15 år så pengar har vi sparat.

Vi klipper barnen och jag tar topparna på hustrun.

Blir en del sparade pengar på ett år.

 

- - - - - -

 

Ska vila lite nu och sen stretcha innan jag och grannen

ska ta dagens sista powerwalk.

Trodde aldrig den skulle bli av men 20:00 bär det av.

Troligen inte samma fart som imorse men dr sa 30 min x 2

så nu gör jag som han säger...

Så här flitig träning har jag aldrig hållt på med

så det ska bli kul och se om det ger resultat...

 

- - - - - -

 

Yippie-Ka-Yay !

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards