•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2012

Av Michael - 10 oktober 2012 11:56

  <------ Om denna verkligen är så bra som den sägs vara.

Om någon kan säga mig vad jag gör för fel vore jag evigt tacksam.

Kan inte riktigt fatta hur den kan gå så fel och bli så grova missvisningar hela tiden.

 

 

Vi går samma sträcka varje gångmen ändå visar den olika sträckor varje dag.

Igår gick vi:  Distance: 3.87 km  Duration 0:34:17 h : m : s

 

Idag gick vi samma,

trodde jag men: Distance: 2.31 km  Duration: 0:20:14 h : m : s

Fattar som sagt inte vart problemet ligger.

Antingen ligger det i programvaran eller i min skitmobil...

 

 

Har något svar på frågan så hör av er....

 

 
 

Av Michael - 9 oktober 2012 21:29

  Funderade länge nog för att finna en fyndig

och passande topic men det stod fullständigt stilla.

Kändes fullkomligt tomt och fantasilöst eftersom

jag har förstått att det oftast är det som lockar läsaren...

 

 

 

Blev ingen omgång 2 av powerwalken idag.

Imorgon ska jag försöka att bryta vanan men på samma

gång få med mig tränings partnern på kvällen sen.

Ska även hinna med att sälja halsband och göra mer

mössor till loppisen. Tråkiga är att det ska regna på

lördag ganska tidigt men det kan förändras hoppas jag.

 

 

 

  Nää... nu ska nog "lilla rumpan" ta och svansa ner

i sängen för det var tydligen min tur att gå upp klockan 7

imorgon bitti och få sonen till skolan. Ska försöka finna energi

till att göra någon nytta så frugan kan hantera vissa saker

som trycker över bröstet...

 

 

 

   



Av Michael - 9 oktober 2012 16:13







Varför har du lämnat mig ?

 

 

 

 

 

Kan inte klara mig utan dig...

All känns så fel och du är enormt saknad.

Finns en annan...

 

- - - - - -

 

Men den klipper endast 3 mm

och med dig kom jag ner till härliga 1 mm...

Nu växer håret och det känns oskönt.

 

- - - - - -

 

Önskar jag hade finanserna att köpa mig en ny.

Får försöka finna vägarna.

Men nu efter 40 minuters Powerwalk

ska jag till Netto och köpa bananer...

Av Michael - 9 oktober 2012 14:20






Nu ska allt annat bara falla på plats...

Läkaren ringde och som vanligt var samtalet 20minuter

onödig rappakalja första tiden men sen återkom vi till min situation.

Skall på återbesök 8:e November och troligen om nu inte Försäkringskassan

sparkar bakåt och motsäger sina ord blir jag sjukskriven året ut...

 

 

 

Senare planeras ett möte med Arbetsförmedling & Försäkringskassan

där min framtid skall planeras. Ofta begrundar jag och tvivlar  på mitt

liv och undrar om jag har en framtid...

 

 

 

Läkaren planerade min framtid idag fick jag veta.

Jag ska börja med 2 st 30 minuters powerwalk/dag. Morgon & kväll var det sagt

för att dra ner mitt blodsocker till lägre nivåer.

Kommer inte ske idag, men ska göra en iaf sen får jag se hur resten av dagarna blir.

 

 

 

Håll tummarna !


 

Av Michael - 8 oktober 2012 20:58




- Marcus 13 År -



Diagnos:  Vid 4-års kontroll fick han diagnosen Aspbergers Syndrom.



Igår fick han egentligen för första gången insikt i sitt handikapp.

Hans första ord blev med gigantiska tårar rinnande från kinderna


- Är jag handikappad ? 

 


Det brast för honom, det brast för min dotter och jag kunde inte

hålla tillbaka mina tårar heller. Hela kvällen igår var mer eller mindre

ett töcken av förståelse, ingen sa något och vi somnade alla... Ja förutom

vår dotter ganska utmattade...

 

 

Idag upp 06:45

lika tom som när jag gick och la mig.

Fick gjort min promenad, fick ätit min frukost och

vi broderade några mössor sen tog jag med mig grannen

hemifrån sitt dårhus av sjuka och fick en stillsam fotostund.

 

 

Nu sitter vi här uppe och broderar mer mössor

och ska göra något mer innan vi kryper ner.

Allt känns olustigt och för min son känns det troligen

fullständigt som ett okontrollerat kaos...

 

 

Vore skönt med en "Ljusglimt" i livet just nu...

Saknar det så enormt mycket.

 

 

- Peace Out -

Av Michael - 7 oktober 2012 21:38





  • Upp klockan 7: Powerwalk med Mattias runt 8...

 

  • Frukost med hustrun...

Lite nybakat bröd och något gott pålägg.

Sen ska jag banne mig brodera massa mössor.

Tack vare alla i vår grupp på Facebook så har vi fått

massa feedback på olika motiv som är poppis just nu... TACK !

 

  • Vi har just nu beställning på 9 mössor som ska göras.

Men jag måste vara delaktig till att göra mer mössor till loppisen.

Kommer finnas motiv som:

Hello Kitty, Batman, Spiderman, Lightning McQueen, Star Wars, Disney´s Princess, Döskallar......

 


Har jag missat något så kom gärna med fler förslag.

Nu jäklar ska det jobbas.

Har även funderat på Julstrumpor men även Julstrumpa till familjens

husdjur fast kanske inte i samma storlek...Får se vad jag kommer fram till i slutändan...

 

 

 

Nu ska jag nog göra lite kvällsmat sen sova.

Kan bara hoppas att sömnen kommer fort så kanske kroppen

återhämtar sig snabbt igen.

Önskar er en riktigt GOD NATT...

 

 

 

 

Av Michael - 7 oktober 2012 16:11

  Har inte varit en dans på rosor...

 

Men man har fått anpassa sig och visst har det varit ljusglimtar även om en del varit tveksamma.

Eller så har jag uppfattat det som tveksamt eftersom jag som alltid sitter i fast i en gråzon...

 

 

" Tänk positivt "

 

 

 

Kanske inte alltid så lätt med bakgrunden man suttit i och känns

som jag inte kommer ur heller.

Annars ska jag kämpa mig genom träsket denna vecka som kommer. Går inte att sitta overksam utan inför denna kommande loppis ska jag göra massa saker som förhoppningsvis ska dra in ännu mera pengar. Vi får leva vecka för vecka så snålt som vi någonsin kan eller gå under...

 

 

 

Hoppas ni håller tummarna för att det går vägen.

Räknar med att känna ett enormt stöd i ryggen...

Ni som läser brukar aldrig göra mig besviken.

 

 

 

Smälter maten.......

Av Michael - 6 oktober 2012 20:32

  Ja annat kan man inte skriva som överskrift...

 

06:45 skrek någonting i örat och det tog ett tag innan jag uppfattade att det var väckarklockan som ansåg att det var dags att stiga upp.

Ut ur dimman gick jag sakta upp, kokade vatten till te och ner med några ägg som koka under tiden jag rastade Leo...

 

 

 

Loppisen gick sådär...

Brukar tycka att går man med + så är det bara bra.

Ibland kan man önska sig lite mer dock.

Glad för att våra fleecemössor uppskattades och många trodde

inte dessa snygga mössor var sydda av oss så det va roligt...

 

 

 

Hemma strax efter 3 och vi packade ur bilen direkt och sen

tog vi en snabbis till Netto där jag shoppade lite mys till mig och sonen sen hem och gjorde middag.

 

 

 

Lyssnat på websporten och mest slappat,snorat... Ja ni läste rätt.

Vet inte varifrån det kommen nu är jag som en öppen kran,nyser och snyter mig hela tiden. Luktar förkylning igen känns det som...

Jaja bara snyta vidare sen ut med hunden innan jag kryper ner i sängen för denna kvällen.

 

 

 

Önskar er en fortsatt mysig kväll...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards