•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2012

Av Michael - 3 november 2012 20:55







Skapar bara mer problem....

 

 

Men man får göra det bästa av saken.

Med ilska kommer man ingen vart och sen ger det bara huvudvärk.

Skakar av det sakta men säkert och försöker gå vidare.

Lagt frysta räkor på upptining som jag egentligen inte orkar

att äta men HALLÅ!!! det är räkor vi pratar om...

 

 

 

Mor & Far bjöd på fläskfilégryta idag och som vanligt

tar man mer än vad som finns plats. Tur att resterna stannade

kvar där borta annars hade jag spruckit inatt för så gott är det.

 

 

 

History Channel rullar oss in i Bermuda Triangelns gåtfulla

mystik och Leo ligger på mina fötter extra gosig ikväll.

Beror det på märgbenet i kylen eller bara hans vanliga natur

får vi nog aldrig svar på...

 

 

 

Passar på att önska er en fortsatt

skön, mysig kväll.

Tänder lite ljus och sjunker ner i soffan...

 

 

 

Be safe........

 

 

 

 

 

Av Michael - 3 november 2012 13:17

  Startade hyfsat men det gick fort nerför...

 

Vissa faktorer som inte riktigt gick som det skulle.

Så istället för att ta tag i dem gick jag in annars hade det troligen

briserat ett mindre krig i garaget.

 

 

 

Magen tom, huvudet fullt, kroppen ingen energi alls.

Tankar rullar runt,...

 

 

 

Näää detta va ingen bra dag att blogga på........................   









Av Michael - 2 november 2012 22:33








Att inte stå ute ännu en lördag.

Inte stå på loppis och sälja...

Men kommer nog inte kunna stå emot så länge till.

Vi har för många lådor i förrådet och måste försöka

få bort lite av sakerna annars spricker väggarna roligen.

 

 

 

Vem vet det kanske kommer nya gåvor från U-V-P

en dag före jul men man ska inte ta nåot för givet har jag

numera lärt mig...

 

 

 

Ska nog inte lägga så mer vikt på detta

utan slappa en stund till framför tv:n innan vi kryper

upp och ner i sängen och kollar film...

 

 

 

Sov Gott...

Av Michael - 2 november 2012 16:03








I vår familj...

 

 

I MIN lilla tillvaro av harmoni finns små glädjeämnen.

Vissa mer än andra och jag uppskattar dem verkligen.

Men en av mina passioner är min levande konst.

 

 

 

    Detta är skörden av mitt jobb.

 

Tjänat lite extra pengar och då belönar jag mig själv med att

köpa något som är en slags terapi för mig.

Denna gången styrde vi kosan mot Vargöns Zoo som hade 30% rabatt

på alla fiskar så jag köpte 9 st Scalarer...

 

 

 

Får se vad som får flytta in senare men tror nog

att det får räcka för denna gång.

Nu ska vi göra Tacos  :)

Av Michael - 2 november 2012 13:03







Tro det eller ej Yvonne Vonnsan Henriksson men det blir

faktiskt TACOS.... ^^

Härligare FREDAGSMYS kan man nog inte ha.

 

 

 

 

Av Michael - 2 november 2012 11:54







Men va gör det så länge som man har solsken

i själen. Somnade sent och drog ut på tiden innan jag

kravlade mig ur sängen och gick ut med Leo.

 

 

 

Sonen har varit hos tandläkaren och nu är hustrun med

moder och handlar. Mor ska tydligen bjuda på middag i helgen

så nu får man svälta sig och lämna plats för en god, smarrig

och underbart god fläskfilégryta...

 

 

 

Vattnas redan i munnen...

Får nöja mig med en macka så länge.

 

 

 

Tjingeling !

Av Michael - 1 november 2012 19:21







Har skett på hemsidan...

Fler kommer men i sakta gemak.

Kolla om ni kan lyckas se ändringarna...

 

M & M Broderidesign

 

Ishockeymatchen går som jag hoppas.

Se om resten slår in...

Av Michael - 1 november 2012 18:04

 






Resten av kvällen kommer jag köra unplugged.

Efter 2-3 timmars data-hemsida-skapande-skola känns det

som hjärnan är helt bortkopplad.

 

 

 

Resten av kvällen ska jag tillbringa på soffan

och lyssna på sportradion när FBK krossar Rögle... (hoppas)

Mumsa på 200g MARABOOOOOU och bara finnas.

Kanske sker något underbart under kvällens gång men tar

inget för givet utan låter det ske om ödet vill...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards