•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2012

Av Michael - 5 december 2012 19:23








Grattis till lilla mamma har vi sagt nu ikväll.

Snöat har det gjort hel dagen så skottat har jag fått

göra några gånger.

 

 

 

Underbart med lagom snö,, ja lagom än så länge

men jobbigt för Leo nu när vi gick ut sista gången.

Han ska ju göra nr 2 på mest ovanliga ställen och

gärna i meterdjup snö...

 

 

 

Ikväll har vi även hängt upp julgardiner i vardagsrum

och i köket så nu saknas bara tomtar & julgran.

Städat, diskat, skottat snö ja nu ska jag nog kunna somna utan

tablett ikväll.

 

 

 

Nytt i bloggen ser ni längst ner.

Räknar ner dagarna till jul....  ;o)

 

 

 

Sov Gott

Av Michael - 4 december 2012 22:47




Visst ser det underbart gott ut ?

Längtar så enormt efter detta just nu.

Konstiga är att när man väl fått det i sig så

är man så otroligt trött på det för stunden..

 

 

- - - - - -


Köttbullar (mina) Prinskorv, Skinka

& Svärmors omelett.

Vattnas i munnen så nu ska jag nog krypa ner

och drömma om resten annars greppar jag något ätbart direkt. 




 








Av Michael - 4 december 2012 20:27

  Göra lite nytta...

 

Kanske trötta ut musklerna i kroppen..

Om jag nu orkar dra på mig kläderna och greppa

skaftet så går resten av sig själv....

 

 

 

Funkar alltid med lite snöskottning.

Kroppen får svettas lite sen blir det en varm skön dusch.

Men som vanligt ska psyket övertala det mentala

före kroppen vill vara med...

 

 

 

Men 15 minuter orkar jag nu i hockeypausen.

AIK - FBK  1 - 2..........

Av Michael - 4 december 2012 17:15







Är ganska förbannad och en aning lättad.

Min sons Facebook konto hackades under dagen.

Personen stavade som en 3-åring och troligen

någon han känner eller umgås med.

 

 

 

Orden som skrevs gjorde mig vansinnig och

tankarna svartnade för en stund.

Lättnaden i det hela var att min son slapp läsa

för det hade gjort honom fullkomligt förkrossad.

 

 

 

 

Känslan man fick och oron gick inte att beskriva.

Finns ju ingen förälder som vill sina barn ska

fara illa och jag vet att han hade gråtit sig förtvivlad...

 

 

 

OM det sker igen nu efter att vi bytt lösenord

ska jag både polisanmäla och hänga ungen i pungen

efter vår bil utan att blinka...

 

 

 

Upprörd Pappa !

Av Michael - 4 december 2012 08:03







Sonen är inte rent hopplös...

MEN, varje gång hans mamma ska ta upp

honom till skolan så är det vilda protester.

 

" orkar inte, vill inte, vill vara ledig, sängen knakar "

 

Kan verkligen lida med min hustru för han

är verkligen ingen ängel på morgonen.

Ingen av oss förstår varför det är sådan skillnad.

 

 

 

Hoppas det växer bort en dag annars

kan det knäcka oss båda.

 

 

 

 

Första natten med sömntablett.

Somnade före 12-slaget inatt och sov som en gris.

Har lång väg tillbaka men det var skönt denna gången.

Håll tummarna nu !

 

 

 

Godmorgon Mina vänner...

 

 

 

        

Av Michael - 3 december 2012 19:38







" Twinkle twinkle little star, How i wonder where you are "

 

 

 

Mmmmm... så kan man känna just nu.

Jag undrar, jag söker svar, jag undrar hur det är...

Litet svar fick jag idag och det gjorde mig glad.

 

 

 

Framtiden känns lite ljusare.

Jag känner att livet blev lite ljusare men

vet även att INTE ta ut något i förskott...

 

 

 

Tipp tapp tipp tapp.................

Av Michael - 3 december 2012 15:56







Gode Gud för ljuset i mitt liv...

Tack min underbara mamma som hjälper mig.

Börjar sakta bygga upp mitt psyke igen.

Nya mediciner som ska få mig på rätt väg igen.

 

 

 

Varma ord för själen fick jag med.

Kan jag leva på ett bra tag...

 

" Voice of an angel " viskade i mitt öra...

 

Nu ska jag se om mina sömntabletter kan

hjälpa mig få min sömn tillbaka igen.

Ligger back så många dagar att jag känner mig

fullständigt veckovild just nu.

 

 

 

Måste hålla mig vaken !

Av Michael - 3 december 2012 09:56







Med ljus och spårhund....

 

 

 

Kommer det dyka upp snart eller ska jag söka

för all evighet ?

Insåg att jag sen torsdag natt till dagens datum fått

kanske max 12 timmars sömn...

 

 

 

" Me and my brain no more amigos "

 

 

 

Samlar mig en stund så jag orkar

följa med mor till Ö & B...

Man får hjälpa till att bära när hon knappt

får luft ner i lungorna.

 

 

 

Hörs av senare !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards