•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2012

Av Michael - 3 december 2012 00:23








Vill jag berätta om en god vän till mig.

Hon råkade ut för en halkolycka utanför sin trappuppgång.

Hennes bovärd hade inte skött sitt underhållsansvar så hon halkade

och får nu 7 år senare genomgå ett rent helvete....

 

 

 

I 7 år har hon brottats med alla myndighets instanser

ni möjligen kan tänka er. Hon har p.g.a olyckan en sjukdom

som heter CRPS...

 

 

Vad är CRPS?


Complex regional pain syndrome, är ett långvarigt smärttillstånd som
kan inträffa efter en skada eller en operation. Nästan alltid är det en extremitet,
arm eller ben, som drabbas. Tillståndet medför smärta och ofta
flera av följande märkbara fenomen i den drabbade kroppsdelen.

 

 

 

Symtom


• stelhet i fingrarnas leder
• överkänslighet i huden för kyla, värme, blåst, beröring och/eller tryck
• kroppsdelen känns kallare eller varmare än motsvarande friska kroppsdel
• färgförändringar i huden
• svullnad
• ökad/minskad svettning
• svaghet, darrningar, försvagning
• förtunning av hud eller naglar
• ökad hårväxt på den drabbade kroppsdelen

 

 

 

Vem drabbas av CRPS?


Orsaken till CRPS är fortfarande oklar men man kan se en förändring av
nervsignalerna till och från det skadade området. Man kan inte i förväg
veta vem som kommer att drabbas av CRPS. Det förekommer att tillståndet
läker ut av sig självt, men ibland blir det kvarstående problem som
exempelvis rörelseinskränkning i arm, hand- eller fingrar.

 

______________________________________________

 

 

Varje gång jag klagar på mig själv, mina smärtor och problem

så brukar jag oftast påminna mig om hennes liv

och sen skämmas.

 

 

Sök upp henne på Facebook och dela hennes liv om

ni orkar... Hon ligger just nu nyopererad så hennes hjärta ska orka.

Imorgon sa hon operera sin fot...

 

 

Katarina Jonsson  

 

Av Michael - 2 december 2012 21:40







Lika bra att se till den blir produktiv........

 

 

 

Gick loss på köket genom att mata diskmaskinen.

Efter det tog jag soppåsarna och sen sopade jag vår framsida

men även mina föräldrars. Pappas garage fick sig en avhyvling

eftersom de låg ett snötäcke över.

 

 

 

Hängde upp mammas fågelmatare innan jag gick

ut med Leo. Han ser ut som Rudolf när han springer lös

på gärdet med sin röda cykelbelysning blinkandes...

Behövs inte nu egentligen men känns lite bra att veta

om han gör sina behov innan han går hem.

Stannar lampan mer än 30 sekunder vet man att

" it´s nr twoo " *fniss*

 

 

 

Näää... Lite History Channel

sen köra vidare så kanske man somnar

före 6 imorgon bitti som jag gjort dem senare dagarna.

Hoppas ni haft en trevlig kylig advent...

 

 

 

Sov Gott

Av Michael - 2 december 2012 16:56








Alla firar advent.

Tänder ljus och äter gott tillsammans.

Här hemma sitter sonen och jag med makaroner

och köttbullar i vår ensamhet.

 

 

 

Ja jag beklagar mig en aning.

Känns så otroligt tråkigt och jag anser

denna december månad vara den sämsta på

många, många år och ingen verkar bry sig.

 

 

 

Så varför ska jag göra mig till ?

Finner knappt glädjen i att dra på smilbanden ens.

Allt känns somen GIGANTISK motgång...

Inte endast mot mig utan allt runtomkring.

 

 

 

 

Ska det aldrig vända ?

Av Michael - 2 december 2012 11:38







Gnistan är borta...

Lusten att göra något finns inte.

Tänder inga ljus, firar inget, skiter i utsidan.

 

 

 

Går bara hemma zombielikt och struntar i allt.

Ingen annan verkar bry sig här hemma

så varför ska jag...???

 

 

 

Allt verkar gå käpprätt åt helvete

rent ut sagt !

Kanske ska vara så här ?

Idag är verkligen ingen bra dag så ni slipper läsa mera.

 

 

 

Signing out !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards