•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Michael - 9 januari 2013 22:45







Inte en chans i h-vete att jag kommer göra det igen.

Inte ens om det skänks bort...

Inte ens om någon bjuder på det...

ALDRIG mer kommer det att ske igen.

 

 

 

Hade köpt Hemköps frysta jordgôbber 225g

och det gör jag aldrig igen.

Fullkomligt smaklösa och äta dem med grädde

gav ingen nej, verkligen INGET alls.

2 st för 10:- ja det spelar ingen roll.

Slöseri med grädde ärligt talat och duger till tårta om man sockrar...

 

 

 

Nu ska jag kolla lite arbetsmail sen får det bli sängen.

Igår somnade jag efter 5 minuter ( hör & häpna )

och det var underbart att slippa ligga och mala genom alla

udda annorlunda tankar som jag som oftast gör VARJE natt...

 

 

 

Sov Gott !

 

 

 

 

Av Michael - 9 januari 2013 17:00






Solsken...   

 

 

Ja kanske inte sånt solsken men ett gott tecken

på liv, värme, ömhet...

 

 

 

Maten gled ner i magen på alla utom vår lilla dotter

som tydligen har tankarna på annat än mat eller ?

 

 

 

Längtar till Värmland !

Längtar efter att för första gången befinna

mig i ståklacken i templet (Löfbergs Lila arena)

och heja fram laget i mitt hjärta...

Vi får se när det blir, troligen nästa månad hoppas jag.

 

 

 

Nu ska jag smälta maten...

 

 

    

 

Av Michael - 9 januari 2013 14:24






Ja efter omständigheterna ganska ganska skönt.

Var inte meningen men fick dra på extra såde blev skönare.

Känns lite bättre efter några timmar...

 

 

 

Somnade kanske en ½ timma efter filmen startat.

Påpälsad med 2 tröjor, filtar sen trynade jag in så skönt.

Vaknade dock lika frusen och med värkande leder när telefonen väckte mig.

 

 

 

Snart ska jag fixa middag.

Skinksnitzel till alla men vi tar inget av det barnen väljer

utan kör en sallad till.

 

 

" The hills are alive with the sound of music "

 

 

Tråkigt väder idag.

Hoppas det bättrar sig till lördagen.

6 timmar på Bohuslänskust med mat, oömma varma kläder

och sist men inte minst KAMERAN...

Ska samåka hoppas jag på men tar inget för givet så jag håller tummarna...

 

 

 

ÄLSKAR ATT FOTA...

 

 

           

 

Av Michael - 9 januari 2013 08:45







Kom INTE som en överraskning denna gången.

Kunde dock inte stoppa den så nu får jag rida ut stormen

och låta tiden utse hur länge jag ska leva med skiten...

 

 

 

Somnade direkt ja kröp ner.

Har en mega förkylning på G och det börjar kännas mer och mer.

Fryser som satan men bara att pälsa på mig för hunden ska ut.

 

 

 

Dieten går sådär...

Fuskar lite men ska ärligt medge att jag INTE ätit chips, godis

på 1 vecka minst.Lite sugen och har lyckats hålla mig borta än så länge.

Fusket i sig var inte så farligt för det finns vissa saker jag inte tummar på.

Det jobbiga i det hela är att jag inte vägde in mig för vågen har slutat funka.

Kan inte heller veta om jag går ner heller eller vad jag väger  dagsläget...

Enda man egentligen kan göra är väl att mäta midjemåttet och se på det viset.

 

 

 

Får ta det sen när hustrun kommer hem.

Nu ska jag dra på mig kläder och släpa mig ut och frysa en stund

innan jag kryper ner i soffan och byltar på mig filtar och kollar film...

 

 

Take Care & Be safe... (Nu skiter Tomten i detta en stund)

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards