•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Michael - 2 februari 2013 23:39


 

 

 

 

HOPPLÖS !

 

 

Känns som inget går rätt.

Allt jag verkar göra blir fel.

Jag tänker en sak och gör en annan

eller så går jag inget alls...

 

 

 

Nu har jag väntat för långe

så båda valparna som vi spanat in som tänkbar

maka till vår prins rann mellan fingrarna.

 

 

 

Tröjorna som jag skulle jobba

med idag blev felsydda så "strike nr 2"

Vad mer ska gå fel denna helgen tro ?

 

 

 

Kanske inte blir någon resa heller

till Karlstad eftersom min vän är sjuk.

Har rest in 3-4 ggr de senaste veckorna till sjukhuset

så vem vet om det finns ork kvar om 10 dagar.

 

 

 

Får hoppas på det bästa helt enkelt.

Nu har hustrun räddat ena tröjan.

Ska nog inte göra t-shirts trots allt

för det blir bara fel från min sida hela tiden.

 

 

 

Återses imorgon mina vänner !

 

 

 

                 

Av Michael - 2 februari 2013 14:44


Tänkte dela med mig...

Denna rätten kan man ha olika såsförslag till.

 

  • Creme Fraiche - Paprika/Chili
  • Creme Fraiche - Tomat/Basilika
  • Creme Fraiche - Champinjon/Kantarell

 

 

Vi körde det sista alternativet idag.

 

 

 

Fläskytterfilé Gryta. 4 - 6 Personer

 

 

  • 500 g Fläskytterfilé
  • 1 Röd Paprika
  • 1 Brk Champinjoner
  • 1 Creme Fraiche - Valfri
  • 1 Creme Fraiche Naturell

 

 

Skär ner köttet i mindre bitar.

 

Klicka ner smör sen lägg i valfri krydda

och rör om innan du lägger ner köttet.

Hacka paprika och lägg ner tillsammans

med champinjonerna.

 

Häll i Creme Fraichen och grädden

sen låt det puttra 15-20 minuter.

 

Servera med valfri pasta eller ris.

 

Smaklig Måltid !






Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards