•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2013

Av Michael - 2 februari 2013 14:44


Tänkte dela med mig...

Denna rätten kan man ha olika såsförslag till.

 

  • Creme Fraiche - Paprika/Chili
  • Creme Fraiche - Tomat/Basilika
  • Creme Fraiche - Champinjon/Kantarell

 

 

Vi körde det sista alternativet idag.

 

 

 

Fläskytterfilé Gryta. 4 - 6 Personer

 

 

  • 500 g Fläskytterfilé
  • 1 Röd Paprika
  • 1 Brk Champinjoner
  • 1 Creme Fraiche - Valfri
  • 1 Creme Fraiche Naturell

 

 

Skär ner köttet i mindre bitar.

 

Klicka ner smör sen lägg i valfri krydda

och rör om innan du lägger ner köttet.

Hacka paprika och lägg ner tillsammans

med champinjonerna.

 

Häll i Creme Fraichen och grädden

sen låt det puttra 15-20 minuter.

 

Servera med valfri pasta eller ris.

 

Smaklig Måltid !






Av Michael - 1 februari 2013 21:26

 






Ja jisses det vart inte som jag trodde.

Det fanns inte tid, fanns inget intresse utan det blev soffmys ensam

och ut med hunden så kanske det blir en film.

 

 

 

Herregud va tiden går fort.

Måste försöka hinna med saker så det

inbringar lite inkomst. Måste lära mig mer om maskinen...

 

 

 

Kanske man ska ta med sig kameran och leka lite.

Om vädret håller i sig och solen tittar fram kan det ju

vara värt att spatsera några timmar.

 

 

 

Kanske får man med sig något sällskap.

Någon som vill fotas eller någon som vill fota mig.

Lite trött på ansiktsbilder och vill se hela kroppen.

Man får ofta höra "vart har du tagit vägen" och jag svarar

som oftast "jag har varit här på Marierovägen" men förstår

att en del av dom menat min vikt...

Kan ju vara roligt om man kan se skillnaden själv.

 

 

 

Men nu blir det film...

 

 

 

 

Av Michael - 1 februari 2013 18:42






Blir inget med det.

Här ska det göras helt andra saker.

Eller hustrun ska göra annat och jag ska....

 

 

 

INTE ligga på soffan medans hustrun ska tvätta.

Jag ska brodera min vän Stefans  t-shirtar som han beställt.

Sen får det nog bli någon film om vi orkar.

 

 

 

Hoppas jag hinner göra klart tröjorna.

Imorgon blir nog en handduk klar med...

Nu kör vi !

Av Michael - 1 februari 2013 00:05







Sker massa just nu...

Försöker sparka igång vår firma igen efter att maskinen bråkat.

Nu kommer beställningarna in igen och det passar bra inför min resa

till Karlstad och se på hockey.

 

 

 

Tåget bokat, ska egentligen bara ha lite pengar med mig

till hockeybiljett, mat och lite annat smått och gott.

Vet iofs inte om det blir match men jag klagar inte för jag kan följa

på så många andra sätt.

 

 

 

Men nu ska jag följa min kropp till sängs och

avsluta i vårat kalla sovrum med Mia Skärringer.

 

 

Sov Gott !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards