•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2013

Av Michael - 24 mars 2013 21:43







Bloggandet blir lidande när man inget mer gör än nöter ut soffan.

Finns inget spännande eller läsvärt att skriva om då.

Inte så mycket spänning i livet nu heller denna helgen.

Varit gräsänkling och bara haft ett barn hemma. Den andra (dotter) vet jag

inte var hon befinner sig men får livstecken ifrån henne ibland.

 

 

Tisdag är det ortopeden och Torsdag är det öppenpsyk mottagning.

Annars ser denna veckan lugn ut. Hoppas på lite mer värme och

mindre kalla nordvästliga vindar så man slipper gömma sig i ett

hörn för att fånjuta av solskenet.

 

 

Ska kanske ta lite kvällsmat sen krypa ner.

Kan inte skada att komma under täcket före 12-slaget.

Hoppas att ni OCH jag får sova gott...

 

 

Natt Natt...

Av Michael - 23 mars 2013 15:27







Ute men inne ligger jag.

Är i konflikt med allt just nu känns det som.

Mest med mig själv, min dotter och mina mediciner.

Som tur är har jag "Kostet" som jag kan rådfråga om allt.

 

 

Fick mina svar igår...

Mina farhågor besannades och nu förstår

jag lite mer om varför jag mår som jag gör dagen efter.

Går från sängen till soffan, ut med Leo sen ner i soffan igen.

 

 

Nu ska jag laga mat till mig och min son.

Kanske blir man lite piggare av föda i buken.

Somnade mellan 6-7 imorse och vakna efter 10

så jag är inte med riktigt på banan ännu...

 

 

Men nu fixa middag !

Ha en riktigt skön helg mina vänner...

Av Michael - 21 mars 2013 21:21







Vaknade 7 sen....

 

 

Ja sen har dagen varit en dimma.

Somnat till och från men är fortfarande trött nu vilket jag anser

vara enormt märkligt.

 

 

Illamående och inte fått i mig någon middag.

Hustrun gjorde till ungarna och jag har fortfarande inget

fått i mig. Kanske skulle försöka med något lätt innan det blir

dags att krama kudden.

 

 

Önskar er alla en riktigt God natt...

Av Michael - 20 mars 2013 23:31






Märkligt nog trots nästan 10 timmars sömn inatt...

 

 

Legat på soffan nästan hela efter middagen men

ändå förvånad över att jag ingen träningsvärk hade efter

gårdagens cyklande. Tar mig ett pass imorgon igen och ser om jag

kan förbättra mig lite.

 

 

 

Avslutat kvällen med att Färjestad gick vidare till Semi med räkmacka.

Satt långt inne med 3 mållösa perioder för att sen snabbt avslutas i 4:e

efter bara 57 sekunder...

 

 

 

 

Hoppas få sova gott inatt igen.

Imorgon har vi tvättstuga och frugan jobbar 17-22 så kvällen

och då blir det massa filmer. Upptäckte idag att vi har CMORE filmkanalerna

gratis så då kan jag varva dom kanaler med dom andra fria ;)

 

 

 

Godnatt & Sov Gott...

Av Michael - 19 mars 2013 22:59







Och för mig var det bokstavligt...

 

 

Jag sa till mig själv redan igår att idag skulle kroppen få lida.

Kom på det lite sent dock men jag höll mitt löfte.

Jag satte mig på motionscykeln och trampade på prov.

Hamnade på 30:00 minuter och trampa 11.6 Km...

 

 

Nu är jag dysvett (första gången på länge) så det rinner...

Kastar mig in i duschen så kom med massa beröm :p

Sov Gott mina vänner...

Av Michael - 19 mars 2013 14:26






Sorts egendomlig inkräktare inom mig.

Vet inte var den kommer ifrån eller hur den utvecklas

från dag till dag. Ena dagen är det bra, andra dagen upp och ner

sen vänder den sig rätt men tar en annan väg...

 

 

Fattar ni ?

 

 

  • Ena dagen kraftig huvudvärk
  • 2:a dagen ingen huvudvärk men genomförkyld.
  • 3:e Dagen inget av det övre men genom rutten i magen.
  • 4:e Dagen inget av det övre men totalt snurrig, yr och fullständigt vilse...

 

 

Resten av dagarna orkar jag inte känna efter utan bara låter dagen gå

och slipper jag tekniska missöden så räknas det som en bra dag. Just nu är

snuvan tillbaka men den stoppar mig inte från att planera påsken. Maten är

mer eller mindre klar, sen så jobbar ju hustrun hela påskhelgen.

 

 

 

Vi har planerat att på Långfredagen åker vi till Norrdby och shoppar.

Ungarna får samla ihop sitt eget godis i påskägget bland 1000 olika sorter...

Sen blir det till att försöka hitta en parkering bland alla miljoner norskar

som överbefolkar och tar över all handel...

 

 

 

HUR SER DIN PÅSK UT ?

Av Michael - 19 mars 2013 10:05







Hinner inte komma utanför dörren

förrän tårarna rinner. Inget jag kan påverka utan bara fortsätta promenaden.

44-år gammal går ute i 20 minuter och tårarna rinner ikapp med näsan.

 

 

Vindarna ute är vidrigt kalla och somjag skrev så hann jag inte

utanför dörren förrän tårarna rann och revbenen spelade xylofon...

Svinkalla nordliga vindar som lyfter altanen på baksidan.

 

 

Ska det fortsätta så här kan jag förstå

att våren håller sig borta. Inte en solen vågar kika fram.

Nu ska jag  inte gå utanför dörren förrän imorgon....(hoppas jag)

Av Michael - 18 mars 2013 22:55





  • Ingen skön dag... Dotter som var utom räckhåll utan att höra av sig gjorde natten för oss båda sömnlös mer eller mindre. Inget allvarligt men hur skulle man veta om man inget hör  eller hur ? Har haft huvudvärk, magkatarr mer eller mindre hela dagen. Handlat mat på förmiddagen och bara tog det lugnt efteråt.
  • Hämtat ut mina mediciner och nu kanske jag får rätsida på min kropp & knopp. Visade sig att läkaren hade fördubblat dosen från 20 till 40 mg. (Är det för mycket Fru Kostet?)  Får se hur det kommer bli i slutet av veckan när jag vart igång med nya doseringen.  Ska dock inte göra samma misstag som igår det gjorde jag en gång aldrig mer.
  • Nää... Ska försöka se klart filmen sen sova. Klockan ringer 07 sen ska jag försöka chocka kroppen med något annorlunda. Hörs av imorgon !

 

 

Sov Gott !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards