•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2013

Av Michael - 16 mars 2013 18:20






  • Somnade till slut igår efter den sena promenaden med Leo. Sov till klockan va prick 11 sen var dagen först en tät dimma och har egentligen varit så tills nu. Tog en promenad med Leo nyss och piggnade till lite men sen kommer man in i värmen och är tillbaka på ruta ett. Pizza till middag efter som båda va trötta (hustrun jobbar delad tur 07-22) sen somnade vi båda en kort stund innan hon åkte till jobbet...

 

  • Barnfria ikväll... Sonen sover hos kompis och dottern hos pojkvän i Skara. Usch va tyst det vore om inte sportradion gick. Ska se på lite film tror jag och bara vara... Tråkigt när det mörknar så fort. Kylan slår till direkt solen sjunker undan... Jaja sjunker ner under filten och myser en stund...

Av Michael - 16 mars 2013 01:49







Högljutt sågande i sovrummet nu.

Trots sömnmedel så kan jag inte sova utan vrider mig i sängen.

Tydligen gör man dåliga val i livet eftersom man inte vill dricka sig dyngrak

och festa som en 14-is så jag kommer lida livet ut gissar jag.

 

 

Måste nog ha annan medicin så jag får sova mer än 3-4 timmar/natt.

Har haft huvudvärk i 4-5 dagar nu och äter kanske 3-4 Ipren/dag.

Om det finns annan värktablett som funkar bättre för huvud

och mage tar jag gärna emot förslag.

 

 

Ska släpa ut Leo på en promenad så kanske

jag somnar med sen......  ..... .... ...... im walking

Av Michael - 15 mars 2013 14:56






Sonen på ungdomsgården, dotter rest till Skara, hustrun jobbar.

Bara jag och hunden hemma och han stensover, drömmer och flickor och gröna

ängar ser det ut som för han sprattlar med frambenen...

 

 

Börjar suga i tarmen tror jag minsann.

Var nyss och handlade vindruvor som gled ner fortare

än vanligt. Får se vad som lever i frysen värt att snabbt tillaga och äta.

 

 

Ingen rast, ingen vila, hasta till köket skynda ila......

Av Michael - 14 mars 2013 22:30







Är jag värd idag.

För att inte ha förmåga, ork, initiativ eller motivation ena dagarna

till att rycka igång idag är för mig ett stort steg.

Diskat, duschat, bäddat rent, vädrat sängkläderna lekt med hunden...

 

 

Skrämt livet ur dottern så det nästan hamnade bromsspår i lakanen

kanske inte ger en klapp på axeln men man får le en stund. Sen vann

Färjestad mot Modo och leder nu med 2-0 i matcher ger dom en EXTRA

klapp på axlarna.

 

 

Vart "klubbad" igår till webbansvarig för områdets Hyresgästförenings hemsida.

Jag dras längre och längre in i detta spindelnät. Tänker inte visa länken ännu förrän jag är hyfsat nöjd.

 

 

Snart dags för sängen...

Finns inget mer ljuvligare än att krypa ner nyduschad

i en renbäddad sval säng. Eller har jag fel ?

 

 

Sov Gott.....

Av Michael - 14 mars 2013 13:08






 



Bege mig ut på baksidan en stund.

Leo får leka av sig och jag ska drömma om våren.

Kanske ska sola en liten stund ?

Alla kan inte sola solarium eller hur Ann-Mari ;)

 

 

Imorgon är det fredag.

Knappt man håller iordning på veckodagarna.

Dagarna går ganska fort ändå och snart har ungarna lov igen.

Sen går det några månader till innan det är

 

SOMMARLOV !

 

  

Av Michael - 14 mars 2013 12:05






Strålnade solsken och klarblå himmel....

Man kan inte önska sig bättre väder trots den lilla snön

som ligger på marken nu. Kändes uppfriskande och jag kände hur batteriet laddades upp en aning.

 

 

Kanske kommer dagen gå lättare med sol i själen.

Kanske har man gett någon ett leende på läpparna idag med

innan dagen är slut. Allt positivt är ett + i kanten eller hur ?

Vi har precis varit ute jag och Leo... Nu ligger han ute på framsidan

och gottar sig i solskenet och har nyss avnjutit sitt tandgodis...

 

 

Sugen på en film och vila skallen.

somnade sent/tidigt idag och är lite groggy denna morgon (också)

Den 21:e hoppas jag få hjälp med att kasta om dygnet.

Om det nu ska ske med andra mediciner ett kortare tag så må

det vara hänt anser jag. Jag måste få sova mer än 3-4 timmar/natt...

 

 

 

 

Av Michael - 13 mars 2013 21:11







Känslan av att äntligen bli av med en gigantisk

kloss som blockerat dörröppningen i förrådet är obetalbar

så därför gjorde jag rätt att skänka bort vår bänkdiskmaskin.

Kommer inte under den, kommer inte över den och inte kommer jag runt

den utan att behöva lyfta ut den varje gång jag vill in.

 

 

Efter detta som sker på fredag ska jag sortera lådor. Saker som vi

ska spara till loppisen och resten ska skänkas till Barnahjälpen.

Fick även 2 IKEA vasar av grannen som jag troligen skall måla om.

Vill måla mina lådor också och försöka se om jag kan få flera.

 

 

Ska även ta kontakt med ICA Kvantum och fråga om jag

kan få deras frukt & grönsakslådor som de kastar.Vill snygga till

dom sen lasera dom och ha till förvaringslådor antingen på loppisen eller

här hemma till tyger eller annat. Någon som vill haka på ?

 

 

Nu ska jag kolla tv !!!

Av Michael - 13 mars 2013 16:41







Slut på medicinerna...

Humöret rasar sakta åt fel håll men jag håller det

på avstånd så gott det går.

 

 

Huvudvärk i dagarna 3 nu och inget tycks hjälpa.

Kanske har man en tumör...

Nä så allvarligt kan det aldrig vara men jobbigt är det.

 

 

Får bara hoppas att det släpper snart.

Känns inte som förkylning eller annat skit på

gång så det ärju positivt att man är negativ eller ?

 

 

Ska nog vila pannbenet före middagen minsann.

Skönt att bara släppa allt och försöka vara som Peter Pan

" Think happy Thoughts " och där hördes glassbilens luriga melodi...

 

" vi lurar små barn, vi lurar små barn på deras veckopeng... "

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards