•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2013

Av Michael - 9 mars 2013 18:21







  • Jag var nog en sådan person förr men det är inget för mig längre. Jag syns ju på denna bloggen ska jag inte sticka under stolen med. Fick i dagarna beröm för att jag vågar lämna ut mig själv och vara så öpppen. Är nog så ibland att jag tänker efter jag uttalat mig och det är nog på både gott och ont.

  • Det jag dock INTE gör är att hänga ut min familj eller vänner. Finns ingen glädje eller intresse i detta utan det tar jag muntligt om så sker. Utlämnandet är väl ett sätt för mig att få ur mig saker som jag kanske inte vill eller vågar ta personligen utan enklare att skriva om det.

 

  • Snart är det dags för finalen i "Mello" *ryser* och jag får försöka styra undan eller byta rum för jag tänker inte se detta. Dock får man höra senare från miljoner domare på Facebook vem som skulle ha vunnit, hur kasst allt var och tidningarna kommer säkert dela ut sina kängor....

 

  • Ska DU se finalen ?

Av Michael - 9 mars 2013 12:31







Om man ska kunna njuta av solen idag. Här blåser det svinkallt och känns som det

inte finns något ställe att gömma sig och bara njuta av solens strålar.

Fick njuta en kort stund imorse när jag och Leo var ute men det var som sagt

en mycket kort stund tyvärr...

 

 

Annars blir det en stillsam dag inne...

Hustrun är som vanligt på uppdrag/kurs/möte med HGF och... Ja det räcker så.

Ska troligen göra köttfärssås senare idag och sen avnjuta en stillsam kväll.

Kanske kolla film...

 

 

Hur ser DIN Lördag ut ?

Av Michael - 8 mars 2013 20:48







  • Vill ha lite varmare väder så jag kan slipa mitt fönster. Vill överlämna det sen med varm hand till Fruarna Lilja så dom får skapa magi... Ojdå va klockan går, får nog ta och rasta Leo nu för han piper i hallen... See yaa

Av Michael - 7 mars 2013 20:51







Pratade ju med grannarna och faktiskt så meddelade jag dom om era hälsningar och kondoleanser. Dom blev uppriktigt glada och även uppskattade mitt ljus som jag kämpade med igår. Vinden var för stark igår kväll så efter 5-6:e gången gav jag upp med att försöka hålla lågan vid liv.

 

 

Hade tänkt tända idag men det hade dom själva gjort så jag plockade

fram ett nytt gravljus men även ett litet rött hjärta som jag placerade mellan ljusen och innifrån hördes en röst säga

-Va gulligt...

Sånt värmer och jag ville endast med egna handlingar förmedla att jag verkligen kommer sakna henne och gick sen hem med gråten i halsen....

 

 

 

Dags att rasta Prins Leo innan jag ska kolla en ny film...

Ta hand om er där ute i cyberrymden... Kram

Av Michael - 7 mars 2013 16:03






  • Skön sovmorgon med Gold Rush ifrån sängen. Snabb frukost sen på med långkalsonger och arbetsbyxorna. På vägen ut efter att ha hämtat verktyg vi glömde mötte jag grannarna som skulle ta en promenad i det sköna vädret vi har. Stod och pratade en stund och jag fick en kram och ett uppskattat tack för hjälpen.... (fick en klump i halsen)
  • Hustrun bytte spolarkärlet och jag fick snällt serva med verktyg, starta bilen och byta nummerskylt fram. Den gamla hade ramlat av så ny fick beställas. Beställde dock 2 men den bakre gick inte att få loss skruvarna på så jag tog den gamla gick in och spola av den sen satte på ett FBK-märke ;o)
  • Dock funkade det inte att spola så "Letterna" ska kolla på den imorgon. Nu ska jag slappa en stund, kolla film och mumsa på lite Indian Pop...

Av Michael - 6 mars 2013 19:59

   Jag var lite tveksam ett tag men fann modet att gå fram till grannarnas tomt och placerade ett upptänt gravljus för att på mitt sätt visa min vördnad och saknad. Man kanske inte gör sånt men jag är inte som alla andra utan jag kommer sakna det lilla yrvädret som älskade att leka med gamle Prinsen.

 

 

 

Jobbigt att sitta ensam hemma och ingen att prata med så kanske därför jag skriver av mig en del. Vet inte vem men någon hade kommenterat om varför jag skriver om grannens hund och varför jag gråter... Jag som satt med henne i min famn, jag som var med under bilfärden, Jag som insåg att hur chanslös jag själv hade varit om detta hade hänt min hund. Eftersom jag inget körkort har och en hustru som jobbat hade jag inte hanterat detta.

 

 

 

OCH jag skriver INTE om detta för att få fler läsare utan för jag behöver få ur mig det på ett eller annat sätt. Hoppas verkligen inte att det kommer ske medLeo utan den dagen han går bort hoppas jag han får göra det i stillhet och vetskapen om att han är älskad och att han levt ett lekfullt och kärleksfullt liv...

 

 

 

 

 

VILA I FRID

 

*ALICE *

 

 

 





Av Michael - 6 mars 2013 18:02





 



01.30 inatt ringde dom från Blå Stjärnan

Hon hade troligen fått hjärnskador och hjärtat

var kraftigt påfrestat så hon fick somna in...

 

 

Skriver inte mer... (tårarna rinner)

Av Michael - 6 mars 2013 17:06






  • Sovmorgon... Vaknade strax före 11 tog sen frukost och efter det åkte vi till AF så hustrun fick lämna papper och avsluta sina besök på detta hemska ställe. Efter det åkte vi till Trollhättan och den sämsta marknad någonsin på många, många år tyvärr. Men vi fick det vi kom för d.v.s fryspåsar sen åkte vi till Överby där jag köpte nya skor på Deichmann...
  • Hittade inte dom skor/kängor jag sökte men dom jag valde istället dög utmärkt. Har försökt tänka så lite som möjligt på gårdagen men det vill inte och det får bli en erfarenhet rikare, MEN jag önskar inte ens min värsta fiende en sådan händelse. Nu ska jag slappa liten stund och se om huvudvärken släpper.... Sköt om er och gosa lite extra med ditt husdjur... *ska jag göra nu*

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards