•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2013

Av Michael - 5 mars 2013 23:14


 

 

 

 

 

Alice är kvar i Göteborg.

Dom ringdes upp 2 gånger.

Vid 1:a samtalet sa dom att räkna med att hon troligen

inte kommer överleva som det såg ut då.

 

 

2:a Samtalet fick de bättre besked däe Alice

tillstånd hade stabiliserats och alla värden verkade bättre.

 

 

Nu får vi se hur det går....

Hustrun hade träffat dom utanför och båda

ville knackat på dörren och säga tack till mig.

Rörd till tårar blev man för i mina ögon gjorde jag inget speciellt

men berördes så starkt att jag har haft jobbigt hela kvällen av oro...

 

 

Håller alla tummar !

Av Michael - 5 mars 2013 20:43





  • Tårarna har runnit, sov en stund, kollat film och film igen... Huvudvärk till och från och jag kan inte ens föreställa mig hur grannarna mår. Dom åkte mot Göteborg strax före 18 och är inte hemma än. Som någon sa förut att klart jag inte var hjälplös men så var det. Sitta däroch känna hur det inte hjälper och den lilla skakar mer och resan dit kändes som en evighet trots att det bara tog 7-8 minuter...

 

  • Gosat och kramats med min lille Prins och torkat tårar på samma gång. Han luktade på mig hela tiden och jag förstod att han kände doften av lilla Alice. Vill veta nu hur hon mår och om det fått andra svar från de som skött om henne....

 

  • Om någon undrar samma sak så LOVAR jag att återkomma.

 

 

Alice...

 

 

 

Av Michael - 5 mars 2013 17:47







  • KNACK, KNACK, KNACK... Hårda knackningar på dörren så jag trodde det var min sons kompis så jag bad han öppna. Han kände inte igen så han bad mig komma. Jag rusar till dörren och när jag öppnar ser jag ryggtavlan på min granne. Han håller sin 14 månaders hund i famnen som efter maten började skaka helt kontrolllöst så han trodde hon kvävdes.

 

  • Jag insåg snabbt att eftersom hon skakade utan kontroll och kunde andas att hon inte kvävdes. Kastade på mig jackan och vi rusade till bilen och med raketfart kördes hon till vetrinären där dom gav henne lugnande mediciner med en dos 7 gånger så stark men ändå släppte inte skakningarna helt.

 

  • Nu är grannarna + sköterska på väg till Göteborg och Blå stjärnan för nedsövning. Nu när jag fick komma hem så är även jag skärrad efter allt som hänt. Var ett rent kaos den stunden i bilen och nu när adrenalinet slutat pumpa börjar jag tänka på om det hade hänt Leo samma sak. Han är mycket större,hade jag kunnat hålla honom, hur hade jag själv reagerat om det hade hänt här hemma...

 

  • Vet inte om det är chocken eller sockret somfår mina händer att skaka just nu eller eller en kombination. Ska försöka få i mig lite mat sen gosa med min prins....

Av Michael - 5 mars 2013 15:36







  • Köpte mig ett fönster som endast skulle slipas och sen målas igen. Shabby chic stil och sen in med fotografier. Kollade nyss hur en vän skapar sina scrapkort med en så otrolig fantasi och konstnärsanda att man tappar andan. Därav mina ändrade planer...

 

  • Nu ska jag fortfarande slipa & måla men sen ska hon och hennes fru få scrappa ramen och runt fotografierna. Tror vi längtar alla för hon nappade direkt när jag frågade och blev eld och lågor så nu ser jag fram med stor förväntan på deras skapande...

 

  • Besök dem gärna på deras sidor:  Anna & Milo Lilja

Av Michael - 5 mars 2013 13:18







  • Liten sovmorgon fick jag idag. Gjorde mig riktigt smarriga och ganska nyttiga mackor alltså en ordentlig frukost alltså. Iväg och handlade innan frugan for till jobbet. Det nostalgiska denna dag är att hitta en sida där jag kan se film gratis och nu ser jag "DET" en gammal Stephen King goding... Saknat den och nu kan jag i dagsljus se den utan att hoppa ur kallingarna av skräck... *hahahaha*

 

 

 

Av Michael - 4 mars 2013 20:22






  • Ja efter dagens resa och nattens usla sömn ska jag ladda om (hoppas) kroppen igen. Nya sömntabletter ska hjälpa mig sova ordentligt. Besökt Mellerud, handlat med frun, handlat med mor sen pizza till middag.

 

  • Halvsomnat flera gånger i soffan och så kollar jag film under tiden dotter tvättar sina kläder och allas sängkläder. Kolla klart filmen, ut med hunden sen ska jag nog krypa ner i sängen och släcka knoppen.

 

  • Eller näää... Jag får nog bära hem lite tvätt innan det blir dags att våldgästa kuddarna. Kan ju inte vara så elak att jag inte hjälper till när dottern tvättat allt detta. Men hela mitt inre skriker efter sömn så jag måste få sova snart...

 

 

Ha en fortsatt mysig kväll !

Av Michael - 3 mars 2013 20:57

 





  • Känner det skulle behövas en system återställning. Kroppen helt upp och ner och psyket spelas det flipper med och bollas från kant till kant. Men har dock sett vissa ljusglimtar som kan förbättras. Vet andra som har det värre och en av dom fick jag att ta sig ut och njuta av solskenet en kort stund.

 

  • En annan vet jag gläds av att få flytta. Få starta om, få 3000:- mer över i månaden och slippa bråka med Försäkringskassan som hon gjort i 10-12 år. FK är ett jävla påfund i vissa städer och man blir mörkrädd.

 

  • Imorgon är det ny vecka. Imorgon ska jag få skjuts av en vänlig själ till Mellerud och hämta hem ett fönster jag förhandsbokat. Vi ska göra iordning sovrummet sen ska vi sätta in fotografier i rutan. Söker även ett fönster till på 150-160 cm somska sitta över sängen är det tänkt.... Men nu lite tv sen försöka sova utan sömntabletter. Har sovit 12-13 timmar mellan Onsdag - Fredag och det känns nu. Trots fler timmars sömn i helgen ärjag inte ikapp på långa vägar... Sov Gott
Av Michael - 3 mars 2013 14:06






Torteras av en uttråkad ungdom.

Frustrerad, trött och nyss hemkommen från en kort promenad utan

den minsta geist eller glöd för fotografering satt jag mest

och laddade batterierna så gott det gick i solskenet.

 

 

Var på tiden att röra på sig för det

gick inte någe vidare för det värkte i hela kroppen.

Får ta små korta promenader och vänja kroppen igen.

 

 

Får ta en liten stund utanför

i solskenet före middagen.

Njuter ni av solen ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards