•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2013

Av Michael - 13 maj 2013 14:56







Ja varför inte...

3:e dagen med endast sallad till middag och jag blir stôrkmätt...

Denna måltiden gjordes av stekt, färdig kyckling som bara värms i stekpanann

sen ut på tallrik fylld med grönsaker...



Magen mätt och skulle egentligen tagit ett "pass" nu

men jag stannar inne och undviker regnet.

Försöker boka en tid för massage till hustrun hos Anna Lilja

och hoppas vi kan lösa detta denna veckan för hennes nacke är besvärlig nu...



Klart jag kan massera själv men denna värken är inget för mina fingrar.

Även jag har mina begränsningar så nu ska jag smälta maten och

kolla färdigt på "Parker" Tjingeling på er........




Av Michael - 13 maj 2013 01:41







Sömnen och John Blund !



Ja båda är som bortlåsta och här sitter man klarvaken.

Ska intala mig själv att skippa saker i ätandet

för varför ska jag annars drömma om en ny cykel att

träna bort fläsket med om man inte ändrar kosten.



LCHF funkar säkert

men varför gegga ner tarmarna med massa

kletiga såser och annat fett när det räcker med

en härlig sallad, kött eller korv och grillade

majskolvar lixom...



Alla jävla diet trams funkar inte om man bara sitter hemma

på röva och äter och inget mer gör.

Dags att se till och få igång maskineriet

så kanske man vågar visa sig på stranden i sommar.



Lite sol vore mys med så slipper

man få kommentarer om att man ser ut sm

en strandad blekfet val...



Lite film kanske sen ringer klockan 07:30

Sov gott & God morgon !








Av Michael - 12 maj 2013 12:56

  PRIS: 1999:-



   PRIS: 3499:- 


 


   PRIS: 2699:-



  PRIS: 2499:-



Ja ni ser vilka drömmar jag har.

Jag har en cykel och inga fel på den alls men kanske inte

tillverkad för den sortens cykling jag vill göra nu.

Vill komma igång med att röra mig och eftersom löpning är fullkomligt

uteslutet så blir det cykling.



Dock har jag inte de finansiella medel som saknas så jag hoppas mina små

ströjobb kan lösa problemen. Kan inte vara så hopplöst anser jag men med mina

negativa tankar hela tiden känns det som rymdår...



Håll tummarna är ni snälla !



Av Michael - 11 maj 2013 22:54






Värmen kommer mer och mer...

Träden står gröna och årets andra grillning gick av stapeln.

Regnet hängde i luften flera gånger men vi slapp undan som tur var.




Ser fram emot att de ska måla vårat hus så vi kan komma igång

med altanbygget. Man kan bara i nuläget pilla med blommorna men inte mer.

Vill få iordning på krukor, staket, altangolv, pergola, paviljongen sen ner med höstlökarna

i slutet efter att ha njutit av sommaren som vi hoppas ska bli

100% bättre än förra året.



Ska kanske försöka komma i säng.

Sova på soffan är ingen höjdare men om den andra ska jobba

så bör inte jag ligga och skruva mig som Beckham i sängen

av smårtor utan jag mitt dumma nöt tror att problemen

löser sig i soffan och vaknar naturligtvis med 3 ggr värre värk...



Sov gott mina vänner !

Av Michael - 11 maj 2013 15:21







Ju mer man har att sysselsätta händer och huvud med

ju mindre destruktiva tankar ploppar upp i skallen. När det är som värst

är det dock p.g.a att jag tror jag kan besegra medicinerna men det

är som om jag begår bedrägeri mot mig själv för jag känner direkt skillnaden efter

några dagar och det är ingen vacker sanning.....



Men nu har jag grillat mig i cocosolja och målat grillbänken.

Musiken dunkar taktfast och även det är positivt för mig.

Inbillar mig utan att ha tro på reinkarnation att jag i mitt

förra liv var en diskjockey för "MUSIKEN ÄR MITT LIV" utan tvekan.



Nu ska jag bara invänta frugan som ska komma hem med

briketterna sen ska vi grilla fläskytterfilé och göra sallad med pommes.

Magen bullrar i samma takt som stereon så den vill troligen påtala att

den är enn aning hungrig...



Sköt om er

Av Michael - 10 maj 2013 21:49







Vet inte riktigt hur jag ska göra nu.

Jag står vid vägskälet fullkomligt vilse och inbillar

mig att allt är okay.... Men så är inte fallet tyvärr.



Känslorna är på väg att fullständigt rinna över och allt är

en tät dimma och jag KAN inte hantera detta.

Jobbigt att sitta här och kväva er med detta

men för mig är det enda sättet att få det ur mig utan att betala för det.



Orsakerna är många och jag skulle kunna skjuta dom åt sidan

men det går inte hur jag än försöker.

Hoppas det kommer vändning snart annars... ja annars....



Tur vi haft uppehåll idag så jag har fått göra det jag älskar mest.

Påta och pilla i trädgården. Rensat, grävt, planterat, fyllt på jord och plaberat

för en framtid, ja en sådan har jag men den känns oviss just nu.



Har satt små mål att försöka nå.

Vill försöka få råd med att köpa en "NY" cykel...

HAr em toppen cykel nu men vill ha en och kunna köra lite tuffare

terräng med och må röra mig lite mer aktivt i skog och mark.



Har lång väg att gå tills dess men på ett ellar annat

sätt ska jag försöka komma fram till målet.

Små, små arbeten kan ge mig lite extra så jag hoppas det ska räcka.



Avslutar fredagskvällen med film sen sova.

Sköt om er alla och jag hoppas ni orkat läsa......

Av Michael - 6 maj 2013 23:22






Med facit i handen har det varit en bra dag.

Har haft jobbig värk i vader och skenben

som gjort mig liggande korta stunder men sen

har jag studsat upp och rullat ut i trädgården.....

 

 

 

Planterat en del och ska snickra imorgon.

Ska troligen gräva upp lite på hemlig ort som

sen ska grävas ner hemma.

 

 

 

Nya händelse bilder kommer under morgondagen.

Ska shoppa blommor efter frukost.

Lika spännande som att vara barn på Legoland.

 

 

 

Sov gott rump-troll

 

 

Av Michael - 5 maj 2013 20:58






Sån är känslan efter dagens drabbning.

Slitit som djur har vi efter att ha tömt förråd

och städat klart. Vaderna är som spända djurskinn

och jag ler inte det minsta som ni träningsfreak gör.




Fattar inte hur ni anser det vara skönt.

Men nu är jag förberedd inför morgondagen.

Mellan 11-12 har jag ett bokat möte med söta Vilda

sen cykla hem igen. Troligen blir det 7-8 km cykla

och kanske 1 mils promenad...




Visar mer imorgon för nu blir det hockey !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards