•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2013

Av Michael - 16 oktober 2013 20:18






Kanske inte den bästa dagen som jag gått

genom men inte den sämsta heller ska ärligt medges.

Vissa saker kunde ha varit mer upplyftande men det är

vatten under bron...

 

 

Rastat Alice (Hund) och före det så pffade jag till

bordet på framsidan...

 

 

 

Även städat ur akvariet i hallen och satt in ny

inredning och bytt vatten så nu ska nog fiskarna

känna sig välkomna när de flyttar in på fredag kväll.

 

 

 

Lite popcorn nu och kanske finns det något roligt

på tv annars blir det sängen direkt.

Alice ska rastas imorgon igen och ska kanske

valla mamma på ICA Kvantum...

 

 

Sov Gott ! 

Av Michael - 15 oktober 2013 22:36







Kan det bli mer jobbigare ?

Känns ganska olustigt denna dag och jag hoppas

att morgondagen blir enormt mycket bättre.

 

 

Dålig mage...

Ingen matlust...

Längtar efter mina fiskar... (onödigt vetande)

 

 

Städade ur akvariet här nere i hallen

och satte in ny inredning inför 2 slöjstjärtar som ska flytta in.

Rena tortyren att vänta men finns inget annat

att göra tyvärr.

 

 

Som avslutning...

Ja Guru Kostet så sa de varken tjoff och inte var

jag arg på någon heller och sprutandet gick bra.

Ny dag imorgon igen...

 

 

Sov Gott

 

 

 

Av Michael - 14 oktober 2013 21:49






  • Ja imorgon kör jag igång.


Imorgon är en annan dag och det blir en vändning kanske.

Kanske lever jag ett längre och friskare liv eller så gå det åt andra hållet.

Det jag mest hoppas på är att kroppen och själen ska läka ihop....

 

  • I nålens öga...

Ja då ska jag självplåga mig med nålar.

Ska börja ta insulin 12 enheter sen massa mätningar

för att förhoppningsvis få ner sockret till min egna och

sköterskans belåtenhet.

 

  • Ändrat datum...

Fiskarna kommer hem på fredag istället.

Orkar inte vänta till söndag utan handlar mat på morgonen

sen hämtar vi hem familjemedlemmarna.

 

 

Kom igen nu DBB !

Av Michael - 13 oktober 2013 20:27






  • 7 Dagar kvar...

Snart anländer dom.

Nya emigranter som ska flytta in.

Nej jag pratar inte om de 590 Syrier som ska intaga Restad gård...

 

  • Höstfärger...

Har i dagarna bokat upp Söndagen 20:00 för mottagning av

följande skönheter:

 

   

 

Och jag ska även få 3 stycken:

 

 

 

Kanske inte samma men ni "get the picture"

hoppas jag. Längtar så enormt efter att mina "barn" ska komma hem.

Sen kommer jag sitta där och stirra på min levande målning av fiskar...

 

 

Drömmer och samtidigt går Aquarium Kings på tv.

Rena tortyren för min del faktiskt.

Bara bita ihop, ta en varm dusch sen går livet vidare....

 

 

 

 

Av Michael - 12 oktober 2013 16:50





  • Städat Kaos...

Varför gör man det inte oftare ?

Kanske för att man är för lat eller ?

Tog oss inte mer än några timmar att snygga till.

 

     

 

  • Nöjd med dagen...

Städat, fotat lite och krattat massa löv på baksidan.

Imorgon hoppas vi på samma sköna väder så då ska löven

bort och möblerna döljas under presenning.

Finns massor att göra på baksidan så nu ska vi städa upp

så slipper vi ha bovärden flåsande i nacken...

 

  • Middag och ?

Ja lite snacks är vi värda och en film med tycker jag.

Maten puttrar på spisen och ryggen (ischias) värker men

jag gnäller inte utan stannade när jag kände gränsen var nådd.

Nu blir det vila fram tills hunden ska ut ikväll...

 

 

Önskar alla....

 

 

 


Av Michael - 11 oktober 2013 22:17






Ja man kan faktiskt undra.

Nu har jag ju glasbord i vardagsrummet så jag

vet vad det är men ljudet kan förvåna en aning...

 

 

Har en glad glupsk snart 8-årig Prins som nyss fått

sitt egna lilla fredagsmys i form av ett stort saftigt märgben.

Låter som en blandning mellan bäver och vildsvin som gnager

och bökar omkring. Vilken tur jag dammsög tidigare (eller inte)

 

 

Glädjen högt i tak...

Sverige vann i fotbollen och vidare till VM !!!

Nu ska det snart serveras ananaspaj hoppas jag.

 

 

Önskar er en mysig fredagskväll !

 

 

 

 

    

Av Michael - 8 oktober 2013 21:41





Mmmm...

 

 

I någon slags form men inte som alla tror.

Ska bara försöka lista ut vad jag orkar och vill göra.

Hoppas det går vägen och att jag finner någon slags

karaktär som får mig att genomföra detta...

 

 

Imorgon blir det troligen så att jag

sätter mitt breda arsle på motionscykeln och

försöker pressa fram lite svett...

 

 

Låter inte som en våt dröm direkt

men man vill ju prova och se om jag kan.

Klart det låter enkelt och "Bara Att" men så är det

inte för min del så jag önskar mig lycka till...

 

 

Tack för visat intresse...

Kul att så många läser varje dag.

Närmar sig sängen där jag hoppas jag ska få sova.

 

 

 



Av Michael - 7 oktober 2013 22:25







Det var roligt så länge det varade.

Gör inga större utlägg om det mer än att jag betalar inte för det.

Helt på tok för dyr summa att lägga ut på 1 kanal.

 

 

Haft Cmore frivisning i 3 veckor och man blir såklart road av att

se gratis ishockey under 3 veckor men idag tog det stopp.

Så länge som jag inte stängde av boxen fick vi 2 extra veckor...    

 

 

Jaha... lite mer tv sen blir det kuddbrottning.

Godnatt på er alla !!!

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards