•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2013

Av Michael - 23 november 2013 11:11

 


Gårdagens tankar var inget vidare...

Inte hälsosamt med för lite sömn, eller rättare sagt obefintlig sömn.

Känns ganska skönt att kunna blogga av sig ilska, sorg, ångest när man vill.

 

 

Alltid någon som skriver stödjande ord och egna tankar.

Jag behöver det verkligen just nu.

 

 

 

Vet inte hur men dags att försöka rycka upp mig.

Insulin taget, frukost nertryckt och hunden rastad...

Måtte inget gå fel idag.

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 23 november 2013 00:13


 

 

 

 

 

Förlåt Catarina !

 

 

Insåg tidigare varför jag mår som jag gör.

Insåg att den enda anledningen till att mitt psyke

är fullständigt ur balans är....

 

 

Ja du vet varför syster yster.

Har skött mitt insulin till pricka men istället

putt den andra åt sidan.

 

 

Varför vet jag med nu när jag tänker efter.

40mg borta gav mig mina känslor tillbaka.

40mg mindre gav mig tårarna som rinner från mina kinder.

MEN...

Jag sjunker !

 

 

Hjälp mig någon...

Av Michael - 22 november 2013 13:35






Utsätter mig själv för saker jag inte kan styra.

Pressar mig själv in i situationer jag inte kan ta mig ur.

Värst av allt är att jag börjar fundera som jag sagt förut så fort

jag lagt huvudet på kudden.

 

 

Förbannar mig själv för jag känner att kroppen inte orkar mer snart.

Sover inget på nätterna utan några timmar på morgonen sen mår jag stundtals

riktigt dåligt som resulterar i huvuvärk, illamående, suddig blick och allt

kommer ur spår...

 

 

Vet inte hur jag ska komma från detta.

Sen allt annat läggs ovanpå och gör det ännu jobbigare.

Känner ingen glädje, känner enorm saknad, förvirrad, borttappad

bakom en vagn men det visste ni redan.

 

 

Gräver ner mig en stund..........

 

 

 

 

Av Michael - 20 november 2013 21:58






Försöker hela tiden intala mig att det ska

gå att fira jul i år. Men om sanningen ska fram så

kommer julen vara ganska blek utan min mammas närhet.

Vi båda älskar julen och hennes iver har sen länge

smittat av sig på mig...

 

 

Bara tanken av att fira utan får mig

ordentligt nere och idag på eftermiddagen grät jag mig till sömns. Behövde bara 1 låt från begravningen så brast dammen efter 15 sekunder.

 

 



Lyssna så förstår ni varför.

Tänker inte spela den mer förrän det är

dags för den sätter sina spår.

 

 

Lite film sen ska jag försöka sova.

Vi ska kolla julfilm från 50-talet efter att

vi hämtat tvätten i tvättstugan.

 

 

  ...tomten signar ut...

Av Michael - 19 november 2013 17:29






Kan bara beskriva mina egna känslor

efter att prästen varit på besök.

Mycket som byggs upp, känslor, minnen och

lite skönt att få ventillera dom.

 

 

Klumpade sig i halsen flera gånger

och det blir inte lättare. Men det ska vara

så inser jag och saknaden är enormt stor.

 

 

 

Ska släppa det en stund nu och göra middag innan

fotbollen startar.

Dagens Middag: Ugnsbakad falukorv m.potatis

Hungrig som en varg och tar ett päron så länge....

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 19 november 2013 10:50






Fanns en anledning till att

jag låste gårdagens inlägg och ni som ville

veta varför och hur det ligger till kan gärna

fråga mig personligen.

 

 

Blev en mer eller mindre sömnlös natt

efter allt som skedde.

Alla kan tydligen inte göra fel eller misstag

så det har gnagt inom mig...

 

 

Släpper det nu och går vidare.

Sitter och stampar i soffan för jag

vill åka till Polisen och hämta mitt id-kort.

 

 

Ska bli skönt att slippa behöva ha ombud

som ska legitimera mig hela tiden.

Har inte haft id sen 2010 å det gick ut så

nu finns jag igen...

 

 

  Nu vill jag ha snööö...

Av Michael - 18 november 2013 22:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Michael - 18 november 2013 15:42






2 Veckor kvar ungefär.

Inte mycket tid att planera på men det ska gå.

En del av ljussättningen är klar men finns mycket

kvar innan advent står för dörren.

 

 

Att jag är en sucker för JUL kommer ni

få se detta år för jag ska " GO ALL THE WAY "

utan att det ska kosta skjortan...

 

 

Sägs att denna vintern kommer bli extremt snörik

så kanske mitt vinterland på framsidan blir perfekt.

En vit jul vill jag ha och vill gärna ha snö

så kroppen får bekänna färg vid skottningen...

 

 

Fråga: HUR VILL DU HA DIN JUL ?




 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards