•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2013

Av Michael - 6 november 2013 14:22






Är som det är utanför när vi alla är under isen.

Värst för sonen som INTE vill vara hemma och förstår inte

alls att han smittar när han vill till sin kompis och spela spel...

 

 

Han är uttråkad, grinig, hostar (medvetet hävdar han) hela tiden

men är inte alls sjuk. Rösten är nästan borta och det är en klen tröst

för hans mamma & pappa men tyst är det...

 

 

Livet går vidare trots allt. Går inte att lägga sig ner och dö utan

man får vila sig frisk helt enkelt.

Tur man har dreamfilm.se att kurera sig med då...

 

 

 

 

 

Av Michael - 5 november 2013 16:48






Hur man än försöker undkomma

så går det inte och den sprider sig snabbt.

Den tog frugan först, mig, och nu sonen.

 

 

Förbannade virus som ligger i hals

& näsa. Alla hostar, nyser, fryser och

sover dåligt. Istället tar vi igen nattens

förlust på eftermiddagen.

 

 

Ska samla ihop alla krafter jag har

& göra middag snart.

Sen blir det soffhäng tills hunden ska rastas.

 

 

 

Önskar er alla en skön mysig kväll...

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 3 november 2013 20:15







Dags att göra något hemma.

Dags att börja med något litet projekt.

Kan kanske bli ett stort med men ska ta en sak

i taget och jag börjar imorgon....

 

 

På andra våningen sitter en hylla

med fönsterspegel ovanför.

Allt i furufärg men nu ska det målas vitt

sen upp med glas och en grön växt.

 

 

Hittade olika idéer från tv

så nu ska det förevigas i praktiken.

Håll tummarna!

 

Av Michael - 2 november 2013 22:20





  • Så fantastiskt underbart.

Äntligen lossnade med hjälp av juniorer.

Färjestad slog Luleå med 3-0 hemma.

Hjärtat sitter på rätt ställe men jag

tvekade inför denna matchen men glad att

det gick som det gjorde.....

 

  • Lite mer tv nu sen får det nog bli
    sängen för ögonen är trötta.
    Imorgon har vi båda sovmorgon och måndag ska jag få med mig frugan till Zoo Källaren där vi  ska kolla in hustruns favoritfiskar. Palettciklider ! <---(klicka)
  • Hoppas att ni får sova gott...

 

 

 



Av Michael - 2 november 2013 18:03







- Ni kvinnor snackar om att föda barn, men ni

har inte en aning om hur det är att vara förkyld.

 

 

Sicken bullshit !

 

 

Avundas inte den hostan som ligger bredvid mig

om nätterna hur dålig jag än är.

Studsar högt ibland och fattar knappt vad

som skett tills jag inser att det inte är

åskan som smällde...

 

 

Mor bjöd på middag

och nyduschad är man så nu vila kort

stund sen sportradion.

 

 

 

Av Michael - 2 november 2013 13:59

  Det kommer som ett brev på posten.

Börjar en så får den andre, liknar ett mindre

familjärt kedjebrev.

 

 

Hustrun började och är på toppen av sin nu med

hemsk hosta som ser till att hon sitter sovande.

Försökt hålla mig undan så gott det går men det

är ingen drömsits att sova i soffan...

 

 

Känner även att det kliar i halsen på mig och resten

av kroppen var stelfrusen igår och påhoppad idag.

Bara mata på med medikamenter och se till att inget

raserar mitt läkande.

 

 

Vila kroppen lite till sen ska vi rasta

mamma på ICA Kvantumså hon & pappa får mat i kroppen.

Sen är det ju ishockey.....

 

 

 






Av Michael - 1 november 2013 17:44

  Tänder många ljus...

 

 

Skulle vilja tända många ljus men rent geografiskt så

går det inte eftersom mormor & morfar ligger i Brålanda.

Farmor & farfar skulle jag väl kunna om jag bara visste  var dom låg... Ingen ursäkt men det har blivit så.

 

 

Jag har mina nära och kära i tankarna och hoppas att min

tanke och omsorg gillas...

Jag har mina minnen och dom kan bara sjukdom radera.

Minns orden, handlingarna, stunderna.....

 

 

 

 

 






Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards