•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2014

Av Michael - 14 april 2014 00:03







Kanske lika bra eller hur ?

 

 

Fattar inte varför man springer runt och jagar dessa

vilsna själar på Ge-Kås. Serien startar idag med ny säsong och jag

vet inte om man ska skratta eller gråta ärligt talat.

 

 

Nog om dessa fånar.

Vi va nere för att se om vi kunde finna en studentklänning

till vår dotter men det var inte något som passade lilla fröken.

Är alla ungdomsdamer så petiga ? ;o)

 

 

Vi var där mellan 11-16 och efter att

vagnarna satts tillbaka och ryggen fick vila i bilsätet

var jag helt slut. I lördags kväll fick jag en liten bacill förmodligen

som drog ner mig ordentligt och gav mig en svidande

söndagsplåga......

 

 

NU !!!

ska ni höra vad som skedde i mina sinnes fulla bruk.

Jag och min son köpte oss varsina "ONE PIECE" tro det eller ej.

Fy fasen va gôtt den värmer efter kvällsduschen.

Enda som saknas är väl stjärtluckan bak men annars skiter ja i vilket.

 

 

Kostade 179:-

och jag kommer sova som en inbäddad gris i lera.

Ny träningsoverall för 190:- sen va jag nöjd...

 

 

OCH nu ska jag krypa ner och hoppas

att min snuva, hosta och svidande hals är

borta imorgon...

 

 

PÅSKLOV !!!!!

Av Michael - 11 april 2014 23:15






Förstår inte varför jag inte lär mig

av tidigare misstag.

 

 

Varför utsätter man sig för sånt som gör ont längre fram.

Varit underbart väder idag och jag fick massa gjort

men får lida för det nu.

 

 

11:e April och jag står ute i shorts

bara för att solen lyser lite.

Nu några timmar senare så fryser jag sönder.

Vristerna smärtar som om dom varit i frysen och man

hör nästan när isen lossnar från fötterna...

 

 

Har slipat, målat, stuvat runt i förrådet

till ingen nytta sen packade vi bilen inför morgondagens loppis.

Välkomna: 9 - 14 Torget, Vänersborg om ni ändå har vägarna förbi

eller ska till Fritidsmässan i Arena Vänersborg som pågår i helgen...

 

 

FÄRJESTAD TILL SM-FINAL !!!!

Av Michael - 10 april 2014 19:46





Hur kan man bli det efter snart 2 års sjukskrivning ?

 

 

Ja kanske beror det på att man inte vill utsätta sig för

fysisk ansträngning utan bara tagit genvägar.

Idag hjälpte jag pappa med idéer som t.e.x korta av dammsugarröret

så att han kunde dammsuga. Han var jättenöjd !

 

 

Sen slutade frugan jobbet så hon körde in

bilen så vi fick lastat ur vinterdäcken i pappas förråd.

bar även in blomvasar  som stod ute och kollade vad som skulle

göras klart på altanen...

 

 

Imorgon ska vi göra klart inför lördags loppisen

och det som blir över åker till Barnahjälpen.

Ska även fota saker som ska läggas ut på Köp/Sälj sidor...

 

 

Kom på att det blir en riktigt fullspäckad dag:

 

  • Frun ska iväg, fixa dator.
  • Rensa förrådet.
  • Hjälpa pappa frosta av frysen.
  • Tvätta.
  • Packa loppis bilen...

 

Sen ska det säkert göras lite småsaker utöver detta.

Blir trött av att bara tänka på allt...

 

Snark Z z z z z z. . . . . .

Av Michael - 9 april 2014 11:43






Insåg att något var fel...

 

 

Alla sidor var gröna, allt va stilla

men ingen hade avlidit så lite syre fanns kvar.

 

 

Akvariet i hallen var igenslammat så pumpen

trodde jag hade gett upp men eftersom jag nyss gjort rent

och satt nya växter, startat med nya fiskar och ny föda så fick

jag ge pumpen konstgjord andning...

 

 

Nu flyter allt på som det ska igen.

Fiskarna simmar glatt och mår nog bättre än förut.

Snart dags att göra iordning det karet där uppe.

Även det nya ska flytta in snart och det ser jag fram emot....

 

 

- Paus -

 

 

 

Av Michael - 7 april 2014 21:35






För alla sköna varma ord...

Lite push i ryggen är väldigt uppskattande.

Denna dagen har inte varit en bra dag alls

så nu får det vara bra för denna gång.

 

 

Förlängning i Karlstad (plötslig död)

och pulsen stiger...

 

 

Ska väl även koppla vovven

och möta en ostadig kvinna med hjul

innan det blir dags att krama sönder kudden.

 

 

ALLA HÄR HÅLLER PÅ FBK

Av Michael - 7 april 2014 16:01






Vänligen men bestämt !

 

 

Satt i väntrummet 35 minuter minst och tror

jag somnade till ibland. Kom in 13:05 och kom ut 13:15.

Svaret var NEJ...

- Detta är inget vi vi kan göra.

- Du får vända dig till Göteborg och hoppas på plastikkirurgi.

 

 

Så mina papper och min önskan går tillbaka till VC igen.

Hoppas det går att ansöka om remiss eller om jag måste

välja Vårdgaranti.

 

 

Fick irra omkring i Uddevalla centrum med en flaska Zero

och en Kexchoklad utan att va "go å gla" det minsta.

Men men jag hade iaf tur med vädret.

Strålande solsken och kalla vindar dock som händerna fick erfara...

 

 

Kunde ha suttit kvar på sjukhusets kafeteria

men där fick man höra om alla som var sjuka att man nästan

blev smittad av pratet så jag gick iväg.

 

 

Men nu är jag hemma i min trygga soffa igen

och ska försöka repa mod för att sen gå vidare med ärendet.

Middagen vilar på botten och snart ska jag släppa iväg

frun som ska på vinkväll med Italienskt tema......

 

 

Somliga har det bra..... ;o)

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 7 april 2014 11:09






BEHÖVDE inte detta just nu...

Magen vänder sig in och jag är så arg att jag kan gråta.

Orkar inte mer snart.

Måste få ur mig detta innan jag ska åka annars får jag

ett gigantiskt psykbryt...

 

 

På återseende !

Av Michael - 6 april 2014 23:10







Imorgon klockan 12 hämtas jag än en gång av Svärmor.

Denna gången styr kosan mot Uddevallas Kirurgmottagning.

Där ska jag bedömas om jag är berättigad till en operation...

 

 

Önskar och hoppas svaret blir JAAAAA...

Annars vet jag ärligen inte hur mitt psyke kommer

hantera det hela.

 

 

Ärligt talat skitnervös.

Hur ska jag framföra min önskan på

bästa sätt för att övertyga läkaren ?

Vad är kriterierna till att jag ska bli opererad ?

Hur ska operationen gå till om den skall göras ?

 

 

Kommer förhoppningsvis kunna somna sen.

Håll tummarna pleeeeeeeeease !!!

 

 

Sov Gott

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards