•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2014

Av Michael - 5 april 2014 12:55






Äntligen !

 

 

Slog till snabbt innan vi hann ändra oss.

Bara lyckan av att äntligen kunna ha gjort något roligt

och positivt känns bra.

 

 

NY Pärla i garaget så nu hoppas jag bli av med

gamle svarten snarast. En vacker Peugeot 407 rullar i vår ägo.

Trodde inte vi skulle få med den idag men vi har redan hunnit

med en tur till Överby och ner till Kvantum så dottern fick handlat bröd...

 

 

Det roligaste med bilen men kanske en nackdel

är det stora glastaket som gör att man sitter och följer molnen

mer än trafiken. Man kommer troligen få nackspärr :)

 

 

Passar även på att skänka ett tack till alla er

som igår sprängde besöksloggen med 114 Besökare.

Riktigt roligt med så många som ville läsa.

 

 

Nu ska jag smälta detta och vila

i soffan med en film...

 

 

Smell u later !

 

 

 

Av Michael - 4 april 2014 18:52






Hur kan man göra så ?

 

 

Vi bokade tid förra veckan för att kolla in en bil.

Efter provkörningen tog vi i hand och löftet gavs från båda

håll vem som skulle ha bilen och när den skulle betalas.

Idag när vi ringer velas det fram och tillbaka mellan far och son

sen vill ingen av dom svara utan sms skickas...

 

 

- Vi hade ont om pengar och har sålt bilen...

 

 

Inga samtal till oss...

Inga sms till oss heller om situationen...

 

 

Vi har alltså ingen ny bil som vi trodde.

Ilskan rev som ett trasigt magsår och värst var att

ingen av dom svarade i telefonen.

 

 

Men men bara att se framåt och hoppas 

att man ser ljuset i tunneln nästa gång...

Har vi tur så sker det redan på måndag om vi har tur.

 

 

Håll tummarna...

Av Michael - 2 april 2014 21:13






Gråmulen frostig morgon...

 

 

Sen efter 10-11 lyckades dock solen kika fram och jag

satte mig och njöt av solskenet en stund.

Ja en kort stund eftersom en granne ville jag skulle jobba så

hon fick sitta i solen själv.

 

 

Hade dock lovat så jag klagade inte det minsta.

Ungefär 2 timmar senare och 1½kg tyngre var hennes

framsida högtryckstvättad. Extravikten som jag la på mig var

vatten och massa smuts.

 

 

Helgen närmar sig...

Längtar så otroligt mycket.

Även nästa helg ska bli kul, ja lördagen speciellt.

Loppis säsongen startar för oss igen och det ska bli kul.

 

 

Men nu nyduschad ska jag zappa

lite tv innan jag ska krypa ner under täcket.

God natt & sköt om er........

 

 

 

 

Av Michael - 1 april 2014 21:17






Nu är det vår...

Färjestad spelar slutspel och idag vann dom

första semifinalmatchen borta mot Växjö med 1 - 2 (LJUVLIGT)

 

 

Idag efter att frun slutat jobbet tog vi tag i gamla turbon.

Städat ur den och ska tvätta den på torsdag sen får den nya

ägaren slita sitt hår över den...

 

 

Fick bli pizza sen för ingen av oss

hade ork kvar och ibland får man unna sig något gott.

Sportradion kombinerat med Äntligen Hemma och sen Gold Rush

känns som en ypperligt trevlig avslutning på denna dagen.

 

 

Önskar er en riktigt God Natt !

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards