•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2014

Av Michael - 25 juni 2014 23:41





Vidrigt att sitta i soffan efter nästan en heldag utomhus.

Klippt gräsmattan, vattnat gräsmatta och rabatterna och nu

ikväll sitter jag och bokstavligen skakar sönder.

 

 

Började lite smått att frysa så jag klev raskt

in i duschen och ju varmare jag vred på ju mer började jag skaka.

Känner mig som en alkis utan beroende så mycket skakar jag.

 

 

Haft hyfsat bra väder jämfört med grannkommunen

som både haft hagel och regn.

Leo har lekt i vattenspridaren med grannens lilla söta Ville på 13 månader

så båda kommer sova gott.

 

 

Själv kommer jag sova fullt påklädd under täcket.

Sleep tight mina vänner.

 

 

 

Av Michael - 25 juni 2014 00:10





Man har känt sig mer livligare förr...

 

 

Känns som inget vill som jag vill utan varje steg blir ett felsteg.

Viljan går inte att övertala heller utan jag viker ner mig.

Lyckas säga fel saker, lyckas såra andra och........ skitsamma !

 

 

Huvudet flyter omkring.

Jobbigt att när man som vanligt är "ensam" så

får man de mest bisarra tankar.

Tar en nektarin och puttar mig själv i säng.

 

 

Sov gott ni som kan.......  (Deliver me from Evil)

Av Michael - 23 juni 2014 21:01





Humöret pendlar som en jojo...

Ingen rolig dag egentligen.

Kanske löser sig problemen imorgon ?

Tveksamt !

 

 

Tar jag mig inte till Kyrkstigen imorgon

så får det bli att damma av mina fiskespön

och ta mig ner till vattnet och meta en stund.

 

 

Kanske får jag med mig sonen som VERKLIGEN

måste göra annat. Sen att han inte vill är en ständig kamp här hemma.

Vissa dagar orkar inte psyket med den kampen utan man

lägger sig ner och dör.

 

 

Psykiskt slut idag så jag kryper ihop

i soffan och dör en smula....

 

C Yaa !

Av Michael - 22 juni 2014 23:22




Ja det gick åt skogen direkt.

Krigzonen var ett faktor, tårar rann, många av oss

fick huvudvärk sen när det skulle vara en glädjens stund

så somnade jag 15 och vaknade 19 av ren psykisk utmattning.

 

 

Läget är spänt fortfarande.

Lite skarpa toner, försiktighet & nedstämd är jag.

Lite chips och VM fotboll får det bli som ett minimalt

plåster på mina psykiska magsår.

 

 

Imorgon är en ny dag.

På fredag åker jag med tåget till annan kommun.

 

 

Sov Gott

Av Michael - 21 juni 2014 17:35




Sitter ner...

- Så mycket har du inte gjort på evigheter.

Frun påpekade dagens dagsverk.

Hon har verkligen rätt denna gången.

 

 

Meningen var att jag endast skulle klippa grannens gräsmatta

som idag kommer hem med sin nya fru.

MEN jag gick vidare till pappas framsida där jag klippte.

Fortsatte på hans baksida där elektriska häcksaxen fick slita

innan gräsmattan fick sitt.

 

 

Klippte även grannens framsida OCH

det stoppade inte där utan högtrycken fick göra sitt

hos ett annat brudpar som snart är på kryssning i staterna.

NU kan jag garantera att ryggen INTE vill göra mer fysiska

aktiviteter denna dag.

 

 

Fotboll nu...

 

Argentina - Iran

Av Michael - 20 juni 2014 22:53





Sicken dag...

 

 

Städade undan och gjorde oss klara till

att fira midsommar med dotter och hennes pojkvän.

Klockan 15:04 kom första frågan:

- När ska vi komma?

- När ni orkar...

 

Så dom käkade pizza och somnade.

Vi fick hit dom lagom till att jordgubbarna skulle ätas.

Jaja, vi fick vår son att äta med oss sen pep han upp på rummet igen.

Blev ingen skön utesittarkväll tyvärr för det är inte många

vänliga + grader ute nu.

 

 

Vi slapp regnet som tur var.

Soffhäng och fredagsmys sen sängen.

Hoppas ni haft en skön midsommar.........

 

 

 

 

Av Michael - 19 juni 2014 21:43




Ja det blev en resa till IKEA idag.

Frugan ville shoppa för sitt presentkort

och trots att vi hade vagnen full kom vi inte upp till beloppet.

 

 

Lunchade  och vid betalningen kom monsunregnet.

Ljudet som uppstod mot plåttaket var öronbedövande

och man fick nästan skrika för att göra sig hörd.

 

 

Innan hemresan tog vi och handlade

midsommarmaten på Citygross

och blommor på Kuröd.

 

 

Nu blir det soffhäng för oss,

märgben för Prinsen sen får vi hålla

alla tummar och tår för uppehåll imorgon.

 

 

GLAD MIDSOMMAR

TILL ER ALLA....

 

 

 


Av Michael - 17 juni 2014 20:29




Hon har lämnat oss !

 

 

Idag har vi flyttat ut dotterns lådor

och möblerna som förvarats.

Känns redan tomt trots att vi nyss fyllt

ett litet tomrum med spagetti & köttfärssås.

 

 

Känns lite annorlunda men samtidigt

INGEN bas som står och dunkar.

 

 

Smälter nog med tiden.

En stund på soffan nu och fotbolls VM...

Kvällens match:

 

BRASILIEN - MEXICO


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards