•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2015

Av Michael - 10 mars 2015 15:44


 

Alltid kul när det sker saker...

Men inatt skedde inget roligt alls.

Vi gick ut på samma gång imorse jag och frun.

Mötte en man som frågade om vi hört eller sett något inatt.

 

 

Visade sig att hans garage haft inbrott.

Nu kommer det märkliga, natten innan hade soprummet intill hans garage

brutits upp och med facit i handen förstår man varför.

Personen kunde inte ta sig in eftersom hela soprummet är klätt med plåt.

 

 

Och till natten som var så hade ett garage intill blivit påkört med bil.

Via garaget man körde in i gick man vidare till det begärliga i detta fallet

en Harley Davidson och nya motordelar.

Även vårat garage hade karmen brutits upp troligen för att se var skiljeväggen gick.

 

 

Nu får vi hoppas han får sin motorcykel tillbaka eller

om den flytt landet för gott....

Av Michael - 5 mars 2015 17:08



I flera år har vi intalat oss att NU ska vi rensa

förrådet och ta bort saker som jag intalat mig går att sälja

på loppisen men som aldrig skett.

 

 

Men idag var det dags.

Krävdes lite solsken och jävlar-anamma sen gick det som på räls.

Vi gjorde nog av oss med 4-5 lådor, löst bröte och körde det

till Barnahjälpen på Överby.

 

 

Så otroligt nöjd med att kroppen höll och

att det är lättare att komma längre in än över tröskeln.

Nu kan jag göra lite nytta i helgen och få ut mer saker

som ska till återvinningen på måndag.

 

 

Ska även försöka hinna med att spraya fotoramar

till tavlorna frugan broderat.

En dvd hylla ska förvandlas färgmässigt sen upp

på väggen i kontoret och förvara glasburkar med broderitråd.

 

 

Usch!!!

Blev trött av att läsa allt. :O)

 

Av Michael - 3 mars 2015 21:09




På våran gata i stan......

Ja där har vi 2 löpande Golden Retrievers...

Nu ikväll mötte vi 3 tikar varav 1 som löpte så Prinsen

gick som en myrslok och frusta.

 

 

När vi väl kommer in ligger han på golvet och flåsar.

Piper som en kanariefågel i nöd.

Grannarna utbriser oftast

- OHHH NEJ

när vi kommer och deras flickor studsar runt.

 

 

Men nu är vi hemma i värmen och slappnar av.

Jag i solen och han bakom gardinen vid altandörren.

 

 

"Prins af Sötnöt"

 

 

     

Av Michael - 1 mars 2015 12:18


 

 

Vilka drömmar man får av att sitta

dagarna i sträck ut genom vardagsrumsfönstret och se

den hemska trädgården.

 

 

Vissa projekt har helt och hållet fallit i träda.

Ännu mindre vill man ut när det blåser svinkallt och

snöblandat faller ner.

 

 

Lite gnutta värme saknas sen startar

jag småskaligt. Brukar säga så varje år utan resultat

så kanske ska detta året bli då det händer...?

 

 

Fick tummen ur och tog mig ut i förrådet idag

så nu kan jag ringa elektrikern så vi får ljus tillbaka på området.

Hoppas verkligen att felet inte ligger i vårat förråd som jag försummat

efter 2 veckors förkylning. Tog mig typ 10 minuter att rensa *suck*

så nu får vi hålla tummarna.

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards