•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2015

Av Michael - 23 maj 2015 20:34




En riktigt vidrig natt.

Spände mig hela tiden och armen värkte

som ett öppet sår. (ja jag vet hur det känns)

 

 

Spännande dag att se klockan tickade på

och veta när den slog 03:30 att det var klockan 07

den skulle ringa och vi skulle på loppis.

 

 

Kan säga att jag förträngde den tröttheten och vankade

av och an som en spatti anka.

Funderar på hur det såg ut när man gjorde alla stretchningar

som fanns i boken bara för att slippa värken.

 

 

Men nu är den dagen gjord, gick bra men man önskar

alltid att det gick bättre eller hur?

Kvällen spenderade vi på altanen i strålande solsken med grillad

kyckling och sortera våra 549 ringar i aluminium....

 

 

Ska erbjudas rabarberpaj...

Den får banne mig smaka underbart eftersom den ska injutas till

den stora kalabaliken i Bender (Wien) jag somnar nog (hoppas)

efter pajen... ;o)

 

 

Vinner rätt låt ?

I-Lands problem... hahaha

 

 

Av Michael - 22 maj 2015 18:03




Vänersborg, Torget.

Imorgon Lördag.

08-14...

 

Hjärtligt välkomna förbi och fynda.

Hoppas denna lördagen går bättre än den förra vi var där.

Det gick med plus som man alltid uppskattar men mer var det inte tyvärr.

 

 

Är ändå ett steg i rätt riktning för min sociala fobi.

Man ser nya och gamla bekantskaper som trillar förbi.

Inget man någonsin blir miljonär av men man förundras samtidigt

över att det aldrig tar slut på saker att sälja.

 

 

Skön stund med uppladdning nu när man bloggar

och spelar musik. Blodet pumpar ikapp med musiken...

 

Av Michael - 21 maj 2015 17:50



Promenaden vart inte alls till belåtenhet.

Underbart väder men när kameran kom fram

så strejkade armen direkt och fota med vänster hand fanns inte

på världskartan ens.

 

 

Fick snällt vandra hem igen och vila.

Jag hann dock inte få ner rumpan förrän kranen öppnade

sig och näsan rann konstant. Kändes som värsta förkylningen

så antingen var de så eller allergi för nu har det stillat sig.

 

 

Har lite svag matkoma kvar så resa sig lite, gå till

grannen och fråga om denne vill köra mig till Jem & Fix imorgon.

5 säckar jord för 99:- skall införskaffas om allt går som planerat.

 

 

Huuur ser eran helg ut ?

Av Michael - 21 maj 2015 09:27


 

Kanonfint väder ute så då kan man inte sitta still.

Kameran redo, ryggan packad för en lång promenad

men i stillsam lunk.

 

 

Frun ska resa bort så då får man

än en gång göra annat.

Hoppas det fina vädret håller i sig...

 

 

Bilder kommer kanske i eftermiddag.

Av Michael - 20 maj 2015 13:43

 

 

Han ska vara med överallt...

Han ville inte vara med och tippa på hockey-vm och han

ville inte heller klappa händerna när rapporterna kom från grannkommunen

där sonen tävlade i distriktsmästerskapet i hällande ösregn & hagel.

 

 

Trots skitvädret har han och hans moder

avnjutit nedpackad lunch (by me) och sonen kom 3: i kulstötning

och 2:a i kast med liten boll.

 

 

Själv hann jag precis med att klippa gräsmattan

innan ösregnet damp ner här.

Huvvaligen vilket skitväder, hur ska man kunna hålla sig varm när fukten tränger in

precis överallt.

 

 

Jaja... Jag får värma mig vid spisen snart.

Idag blir det skinksnitzel och pommes........... *mums*

Av Michael - 19 maj 2015 19:41


 

 

Ärligt talat vilket slöseri med tid.

HUR kan ni kvinnor finna det trampande i butik efter butik

och inget handla för ett NÖJE ???

 

 

Blomsterlandet i Vänersborg...

Blomsterlandet Kuröd Uddevalla...

Nisse´s växter i Uddevalla...

 

 

Bara strosa runt, drömma, dreggla, sukta, tråna...

Hur kan ni utsätta er för sånt ???

Då kollar ni BARA på kläder som om ni verkligen behövde det

när ni har garderoberna fulla... hahahaha :)

 

 

Jag önskade jag hade en plånbok stor som min mage

till bredden fylld med sedlar och en lastbil att fylla med

alla underbara växter man såg.

 

 

Trots tortyren har dagen varit hyfsad.

Fick en grym värk i armen när jag besökte psykologen

så jag var på väg att springa ut.

Ska boka tid hos läkare nu för remiss till röntgen

på sjukgymnastens inrådan innan det går för långt..... (Tack)

 

 

1 bulle och film får det bli sen ut med hunden.

Hoppas ni haft en bra dag ni med som läser detta.

 

 

Sleep tight

 

 

Av Michael - 17 maj 2015 22:26




Trots att det lockar mest läsare så blir det nog

mager läsning när man trots smärtan har haft en bra dag.

 

 

Planterat fröer, kollat jordgubbsplantorna och även

lagt in spaning på en planta/ogräs? som växer till gigantiska

proportioner och för en gångs skull vet jag inte vad det är som växer i tunnan.

 

 

Imorgon blir det till att avboka sjukgymnasten och ta sista mötet med

psykologen. Mötet sker på tisdagen så morgondagen blir till att fota framsteg

i trädgården, försöka högtrycka framsidan.

 

 

En allmänt bra dag och jag hoppas den kommer tillbaka

imorgon igen. Hänger du med får du se lite nya

bilder imorgon.

 

 

God natt !

 

 

 

Av Michael - 16 maj 2015 20:11



Vidriga kramper under hela natten och en frossa utan dess like.

Idag var krampen borta men hög feber istället.

Skitväder ute med så idag har man typ kollat film och lagat mat.

 

 

Hoppas på mindre regn imorgon så jag kan göra lite

nytta ute på framsidan.

 

 

Börjar bli dags att släpas ut av Prinsen.

Den hunden har inbyggd klocka.

När visarna står på 21:oo börjar han bli rastlös, morra och skälla...

Tyst än så länge ;o)

 

 

             

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards