•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2016

Av Michael - 7 februari 2016 14:29



if there's a will there's a way....

 

 

Det tog mig dock 3 dagar att göra klart och det var det värt.

Nu ska det bara inhandlas växter sen får jag se vad för fiskar jag ska ha.

Vill ha lättskött denna gången, har haft ciklider från alla sjöar snart känns det som

så nu får det bli mina personliga favoriter.

 

 

Frun kommer bli nöjd...

Finns massa plats över när vi väl bara fått bort 225L akvarium, lecablocken, stolar

och 1 styck "tjock-tv" som ska kastas.

Får först och främst hoppas någon vill köpa akvariumet så vi får mer plats.

Sen får vi se om de löser sig under tidens gång, men inte för lång tid dock.

 

 

Ska bli skönt att äntligen få bli klar med övervåningen efter så

många ändringar vi fått göra sen vi flytta in 2004.

Nu kan vi börja möblera om, måla, lägga golv och tapetsera och göra det mysigt.

Av Michael - 6 februari 2016 13:01



Man kan bara inte missa detta.

 

 

Och nu har vi bokat in 2-3 april och jag hoppas DU gör det med.

Sen kanske man sätter upp ett högt mål men jag tror detta kan slå rekord.

Tänk dig tanken med kanske 450 säljande och vem vet men förra året kom det

över 8000 besökare till Vänersborgs Arena Loppis.

 

 

Mailade in vår ansökan igår kväll så nu håller jag tummarna.

Blir ofta uppspelt och man drömmer om hur det ska gå, eller jag drömmer om

hur JAG vill det ska gå. Kommer ha närmare 4 meter yta att sälja på

och kanske har vi dottern med som sällskap.

 

 

Nya ljuspåsar, nya handdukar, nya tavlor ska broderas.

3-400 dvd ska försöka säljas, förra sommaren sålde vi sammanlagt runt

400 filmer så detta året ska vi försöka få sålt mer...

 

 

Time 4 Netto...

Man måste äta sägs det.

Jag fixar middagen och frun ordnar Ananaspaj till kvällen.

Väldigt förmånlig fördelning måste jag säga.

Av Michael - 5 februari 2016 21:47



En bit närmare målet...

 

 

Går såpass långt som det går och stannar när det står

på tröskeln. Vill inte gå över utan tar ett steg bakåt, spottar upp mig och rätar ut.

Imorgon ska jag nästan slutföra hoppas jag och sen avnjuta hockeymatchen.

 

 

Ska snart göra som sonen och krypa ner.

Han med 39 i feber och jag med rygg och nacksmärtor.

Ska söva mig med piller och en spännande bok som mina Svärföräldrar

gett mig i födelsedags present.

 

 

 

Källa: TTELA

 

 

God natt mina vänner !

Av Michael - 5 februari 2016 12:27



Tackar för visad omsorg igår.

 

 

Många som hörde av sig och många som visade omtanke.

Gårdagen var ingen rolig dag alls för det gav mer mörka tankar.

Vissa dagar numera är jag tillbaka på ruta 1 och jag inbillar
mig att jag förtjänar att jag vara där med.

 

 

 

Bitterheten smakar inget vidare men jag styr inte över den just nu.

Försöker skingra tankarna med att fota saker vi ska sälja.

Är inte i djup kris utan det staplar sig på hög med saker och det kommer

snart in mer så innan vi ska rulla ut på loppisar igen så ska vi försöka

göra oss av med det gamla.

 

 

 

 

Ja vi får se hur framtiden blir.

Om jag ens har en framtid värd att tänka på.

Finns säkert några av er som säger emot men jag kan endast

tänka på hur jag känner och tro mig när jag säger

att man känner sig rätt ensam om att vakna varje

morgon och aldrig vara utvilad, aldrig vara nöjd....

 

ALLTID känna att man inte duger till något.

 

 

 

 

 

Av Michael - 4 februari 2016 21:41




KÄNNS BÄTTRE ATT SKRIVA UR SIG ILSKAN JUST NU !!!

 


Vet inte hur jag annars ska få ut överskottet som just nu bubblar som syra

i hela kroppen. Varför är för er okänt och för mig ett spett i sidan.

Nya överraskningar dyker upp, nya besvikelser kastas på mig och tur är det nog

att just DU inte läser detta.

 

  

 

Orkar inte mer....

Beklagar till er som trodde det skulle komma mer.

Kastar in handduken !!!

Av Michael - 3 februari 2016 15:59



Hur stönigt det var...

Hur jag hatade det vissa stunder...

Man fick inget för det...

 

 

Minns de stunder mamma bad mig gå till affären för

hon inte orka eller hade lust.

Mest var det cigaretter som hela tiden skulle handlas.

 

 

Idag när jag själv ber min son att gå till Netto

förstår jag hans suckar, att han inte orkar eller inte alltid vill.

MEN troligen uppskattade mamma mig lika mycket

som jag uppskattar sonens hjälp nu när jag inte kan gå.

 

 

Jag bjuder han på middag sen ska jag mysa med en film

och vila upp mig sargade kropp och blodiga fot.

 

 

Saknar er Mamma & Pappa    

Av Michael - 3 februari 2016 12:49



Är att när man numera ska ner för trappan

på morgonen INTE utesluter att gå på hälen.

OM man envisas med det så sker följande....

 

 

Man ramlar handstupa ner och slår i knän, armar, nacke, OCH sin såriga fot.

När såret under blir utsatt för detta våld och man har kapslat in

det med kompresser och raggsockar blir resultatet som så här:

 

 

 

Så idag ska jag inte göra ett skit mer än middag.

Alla andra planer läggs på is för idag värker hela kroppen.

Önskar er alla en skön dag i solen.

Kommer njuta av solen genom vardagsfönstret... Kramar

 

Av Michael - 2 februari 2016 17:16

 

Känns som allt är fel just nu.

Allt som inte faller mig i smaken får mig att explodera.

 

 

Förbundna händer och gaffatejp känns som enda

räddningen eller så försöker jag finna medel att köpa mina

mediciner. Grinar för det lilla minsta så tänk er själva första programmet

med "Sofia´s Änglar" igår kväll.

 

 

Inget är som det ska i skallen nu.

Begravning stundar och jag vill... ja jag vet inte vad jag vill.

Pappas lägenhet skall hyras ut den 29:e enligt hyresvärden så tömma

den och städa ligger tydligen inte i deras intresse eftersom INGET får

tas bort från lägenheten förrän bouppteckningen är gjord.

 

 

Inte mina problem egentligen eftersom jag ska ha

sakerna efter min mamma sen får resten försvinna som en fisblink i rymden.

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards