•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2016

Av Michael - 20 mars 2016 20:49




Det gick över förväntan...

 

 

Vädret var underbart så grannen drog med mig på en promenad.

En tur till vattnet sa vi men det var ju så underbart väder att man

kunde inte vända utan vi fortsatte en bit till.

 

 

Fick sms av dotter som undra om jag och sonen ville ha middagsgäster

eftersom de spenderat halva dagen på förlossningen så då fick man lägga manken

till och bjuda till.

Dom var hemma före mig och hade slocknat i soffan och drog stockar

som hette duga.

 

 

Dom erbjöds kycklingfilé i ugn med ris och currysås.

Smakade verkligen gott med andra kryddor än de man vanligen använt.

Baksidan till promenaden och hjälpt grannen med att skrapa bort

reklam på bil gör att ryggen fått ta stryk så snart blir det sängen.

 

 

Rasta prinsen först...

Visst ser han kunglig ut.

 

 

 

Av Michael - 18 mars 2016 11:19




Fredag utan mys......

 

 

Gruvligt sömnig efter att ha somnat efter 4 inatt.

Klockan tror jag ringde 6.45 men vet inte om jag hörde den men snoozade

den gjorde jag tydligen.

 

 

Iväg med sonen, ut med hunden, spruta i magen sen off till ICA MAXI.

Färgat håret på frugan och min haka, ikväll ska sonen och jag äta tacos.

Leo & Daisy har fått eget fredagsmys och vad det blir får dom se ikväll...

 

 

Vill inte avslöja för mycket eftersom Daisy´s matte läser.

Film, ostbågar och frukt får det bli och till slut ska Prinsen rastas.

 

 

Hur ser DIN fredag ut ?

 

 

 

 

Av Michael - 17 mars 2016 19:58

  Kan man bli mer stoltare ?

Närmar sig mer och mer och spändare blir man för varje dag.

28:e Maj sägs det men det kan ju skifta åt båda hållen.

 

 

Sovmorgon, värkfri, date med Daisy, foto på barnbarn och god mat i magen.

Om nu bara FBK kan vända 1-o till seger så är dagen komplett.

Frun tvättar, jag ser på hockey sen ut med Prinsen....

 

 

Vart tog värmen vägen ?

Av Michael - 15 mars 2016 22:57




Har varit väldigt korkat !

 

 

Stegmätaren har visat mellan 3-6.000 steg och det kommer jag

aldrig att tala om för fotteamet jag ska möta inom kort.

Vissa nätter sover jag som en klubbad säl och andra vaken som om man gick på speed.

 

 

Mest har det varit för att testa var min gräns går.

Sen känner man att det går inte att sitta inne och se det fina vädret

utanför och inte få gå ut. +10 hade vi idag och det var så otroligt skönt att slippa

handskar och mössa när man rastade Prinsen imorse.

 

 

Denna dagen har jag även varit smärtfri så det blir

1 stort + i boken. Varje natt någon slipper värk och sömnlösa nätter

är en enorm befrielse. Vissa gör något åt det och andra kommer kanske aldrig

att kunna göra något alls.

 

 

Nu ska jag kolla Bygglov sen krama kudden så God natt !

 

 

 

Av Michael - 14 mars 2016 11:15




Och kvar på perrongen sitter jag....

 

 

Kan eller orkar inte så mycket göra idag.

Låg mer eller mindre sömnlös inatt p.g.a satansvärken from hell i foten.

Får snällt hålla mig vaken och hoppas på en bättre natt än den som var.

 

 

Snart gå på promenad med Daisy.

Lilla sprudlande yrväder som sällan vill gå samma vädersträck

som mig men går alltid raka spåret hem.

Hon ökar livskvaliteten enormt mycket och gör promenaden till en rolig

stund...

 

 

"bli ett med vägen, så blir vägen ett med dig"

 

 

 

Av Michael - 13 mars 2016 21:55




Tydligen ville försäkringskassan att det var dags.

 

- Berätta om din vardag, skriv ner dina sjukdomar, dina hinder va du gör en vardag.

Himmel vilka krav, vilken press...

Eller? nää det ska nog inte vara några problem.

 

Ganska innehållsfattig vardag vissa stunder och andra inte.

Börjar på lite mer att göra även om kroppen säger ifrån.

Önskar man hade råd med daglig helkroppsmassage för det önskar

rygg och nacke för stunden.

 

Ska bli skönt med Påsklov snart.

Sovmorgon, bli utvilad och sen hoppas på mer solsken

så man får saker gjort. Jobbigt med massa måsten som aldrig blir av.

Vi får se hur det kommer gå helt enkelt.

 

Sov gott & ha en ny fräsch härlig vecka !

 

 

 

Av Michael - 10 mars 2016 15:42




"jag vill dö nyfiken"

 

Kanske vore ett ledord att följa eller vad tycker ni själva?

Har börjat testa mina begränsningar och får utlopp för vissa saker

och provar gärna på och ser vad som snurrar runt i skallen mellan varven.

 

Som tur är har jag någon som jag kan hjälpa och få utlopp

för saker jag velat prova på och än så länge har det gått bra som tur är.

Har lagat och smålackat om cyklar som ska säljas.

Lite fusk kan man göra så länge som det inte syns för mycket.

 

Snön smälter undan mer och mer så snart kan man

släpa ut barnbarnets spjälsäng för slipning och lackering.

Slutet på maj eller början på juni ska hon ploppa ut så då måste hon ha sin säng.

Får hoppas på fortsatta varmare dagar till helgen så kan man göra

små korta slipningar och sen spraya, eller om jag nu penselmålar.

 

Framtiden får utvisa....

 

 

 

Av Michael - 7 mars 2016 19:59




Fantastisk morgon...

 

Leo fick motion med grannflickan Daisy och troligen

smittade det av sig efteråt för jag somnade lika fort som han gjorde.

Han tömde vattenskålen och jag tog ett glas juice sen somnade vi gott.

 

Resten av dagen har jag varit i koma mer eller mindre.

Skotade snö sen ville inte rygg/nacke vara med längre...

Smärtor och spänningsvärk i huvudet har raserat resterande del av dagen.

 

Med god mat i magen och nu Sofia´s Änglar önskar jag er en fortsatt

trevlig kväll.

 

 

         

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards