•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 16 juni 2016

Av Michael - 16 juni 2016 11:07

Måndag morgon:


Ringer vårdcentralen med anledningen att förlänga

mitt läkarintyg och förnya recept.

Får prata med sjuksköterska som skriver ner i meddelande

till läkaren om dessa 2 ärenden.

 

Måndag eftermiddag:


Sjuksköterskan ringer tillbaka och säger att

läkaren minsann inte tänker sjukskriva mig för det ligger

inte på hennes ansvar. Jag talar om att instansen hon hänvisar

till har talat om för mig att det har Vårdecentralen gjort sen 2012 och därför vill dom inte avbryta detta.

Sjuksköterskan ska meddela läkaren detta och skulle problem uppstå så skulle hon höra av sig.

 

Tisdag morgon:


Inget hört så jag kontaktade Vårdcentralen igen och förklarade min oro över att inget ha hört och ville veta vad som skett. Skulle kontaktas under dagen. Några timmar senare ringer de tillbaka med orden att läkarens ord är slutgiltigt och hon vägrar ändra sitt beslut.

 

Tisdag sen eftermiddag:


Ringer instans nummer 2 och talar om mitt problem och får först höra att läkaren gjort fel. Jag ska inte kontakta instans nummer 2 utan det ska läkaren skicka vidare.

Paniken sprider sig när inga svar kan ges och mitt läkarintyg gick ut igår.

 

Onsdag:


Får inga svar, oron äter upp mig och jag försöker vara mig själv men de som känner mig, lever runt mig inser att så är inte fallet alls. Utan mediciner, med en oviss framtid är jag ett vrak med ett falskt leende.

 

Idag Torsdag:


Ringer till instans nummer 2 direkt jag vaknat.

Meddelar till ny person mitt ärende och den som ansvarar

för det som ska göras (min psykolog) sitter i möte.

Sjuksköterskan jag kontaktade första gången ringer upp efter några timmar. Hon har samtalat med läkare och psykologen om mitt ärende och river loss stenen från bröstet när hon säger att det finns inga tvivel om att dom ska ta över ärendet och lovar hjälpa mig med läkarintyg. Tårögd och glad känns dagen enormt mycket enklare. Kontaktade nyss försäkringskassan och har som tidigare deras fula stöd.....

 

Nu kan vad som helst få hända. Tack för att du orkade läsa.

 

 

             

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards