•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2016

Av Michael - 14 juni 2016 20:41

 


Ja vem vet hur denna resan kommer sluta.Kan bara hoppas på det bästa och om man ska tro vad som sägs är ju detta bättre, stabilare än det jag har använt tidigare.

 

 

Måste försöka få tag på mina mediciner imorgon.

Varit utan 2-3 dagar och det känns redan av. Receptet förnyat och jag hoppas det har skickats och likaså mitt läkarintyg.

Skrapar med naglarna på källardörren och har de 2 senaste dagarna mått mer och mer sämre.

 

 

Foten ger mig.... ja ni kan ju se och fatta själv.

 

  God natt....

 

 

 


  

Av Michael - 13 juni 2016 09:50



Känns lite så just nu.

Bokade telefontider, besök inbokade, läkarintyg skall

förnyas och sista besöket till fotvården före

hon ska på semester.

 

 

@michaellinnarsson <---- För dig som vill följa mina foton på Instagram. Lite roligt i början så jag hoppas det inte ebbar ut så man tröttnar. Har varit ute och fiskat några dagar och tack vare min granne kommer jag ut ifrån hemmet.

 

 

Längtar efter en cykel och det ska till ett mirakel

för att jag ska få råd med en. Har redan en som jag kikat på

så jag får se hur det går i framtiden.

 

 

Av Michael - 10 juni 2016 20:18




Känns som glöden slocknar.

 

 


Vet inte om det är tillfälligt eller

om jag är på väg ner i källaren igen.

Eldat på mig själv och haft roligt i trädgården men

nu känns det som intresset svalnar fullständigt.

 

 

Självförtroendet fick sig en törn och jag

känner ett hål växa inuti. Varför ska jag måla fan

på väggen och varför kan andra inte inse hur hälsan är

hur psyket kastats in i en centrifug.

 

 

Går ut och gräver mask......

 

 

Av Michael - 9 juni 2016 20:27




Kommer få en present imorgon.

Måste ha gjort något bra eftersom jag

ska belönas på detta sätt.

 

 

Vet redan vad det är men inte varför jag

ska få den. Känner en enorm tacksamhet och ser fram emot

att få vårda om denna gåva med glädje.

 

 

Sonen slutade 1:a året på gymnasiet idag och kom hem

solbränd efter gårdagens bad med orden

"äntligen fri från bojjorna" så kunde jag inte med att

säga han att det är 3 år kvar.

Nu har VI 3 månaders lov med sovmorgon tills den

18:e Augusti....

 

 

Ska försöka klara av en del på baksidan.

Hustrun jobbar så då kan man göra småprojekt.

Har med grannens hjälp startat min "masktillverkningsverkstad" genom att sätta pallkragar

som endast ska innehålla gräsklipp och löv sen får vi

hoppas det blir "fiske-maskar" till sommarens mete.

 

 

Ska väl göra lite i andra trädgårdar med

men om det blir fysiskt eller hjärnan som ska jobba

återstår att se hur kropp & kropp mår för tillfället.

 

 

Sleep tight

Av Michael - 6 juni 2016 13:35




Kan man verkligen inte kidnappa utan att

begära lösen och aldrig lämna tillbaka?

Sällan man blivit så attraherad till en trädgård

växter så man ville kidnappa den.

 

 

Längtar tills jag ska få fröer från dessa ljuvliga

aklejor som fanns i denna prunkande oas.

Pastellakleja, Vit akleja med gigantiska blommor, Prästkragar

som jag vet längtar efter att få drivas upp i min

redan överfulla trädgård.

 

 

Utöver denna glädje smolkas bägaren av besöket

till diabetesmottagningen på onsdag.

Min fot spricker sönder mer och mer och det blir svårare

att gå utan smärta.

Visar inga foton eftersom det inte är Halloween ännu för

så hemskt är min fot.

 

 

Nu blir det till att vila i skuggan

och njuta av dagen som sådan.

 

 

 

Av Michael - 4 juni 2016 19:43




Har en vän som jag lyft upp ur jordkällaren

med ett gemensamt trädgårdsintresse.

I samma vända lyfter vännen upp mig, man känner att

man har ett värde.

 

 

Ger varandra tips, hjälper varandra i trädgården,

åker på för att ha skattjakt i naturen.

Växter följer med hem och som idag slog vi 2 flugor

i en smäll och medans hundarna badade så plockade vi

sten som skulle pryda trädgården.

 

 

Idag fick vännen ett ryck och med lite assistans

av mig så har hon efter att ha lagt detta på is gjort klar sin altan genom att lägga 3 rader plattor så nu är

det en sak till mindre på "The Bucket List" så det känns

bra att ha bidragit till något.

 

 

 

Av Michael - 3 juni 2016 22:20




- Men jag är inte bitter...

 

 

Slipper frysa och slipper bära varma sockar.

Har inget att klaga på mer än att jag inte kan svalka

mig i badvattnet eftersom foten inte får vätas ner.

 

 

Skolavslutningen närmar sig med stormsteg.

ska försöka få ut sonen mer denna sommaren och måste

komma hemifrån mer själv. Saknar fisket, fotografering på annan

plats än runtomkring hemma.

Inget fel på staden men man är begränsad utan transport.

 

 

Längtar efter en cykel (någon som vill skänka?) hahaha...

Skulle va underbart att ta en cykeltur en kväll som denna.

Varmt, kvalmigt men ändå underbart som en bal på slottet.

Hoppas på skönt väder imorgon med så vi kan greja i trädgården.

 

 

Sov gott !

Av Michael - 1 juni 2016 14:37




Ja du med ska kanske tilläggas.

Igår hamnade jag i paradiset.

Ingen orm, inget äpple eller lövklädda Adam & Evert....

 

 

Igår fick jag samtal från min likasinnade

blomgalna granne...

- Hej vill du följa med till rökila idag.

- Kan jag verkligen göra...

Väl där spenderade man noggran tid med att vandra runt

bland 4 stora gigantiska stekheta växthus.

 

 

Fick med mig en full låda underbara blommor

som vi planterade igår kväll.

Petunior 10:-/st

Tagetes XL 10:-/st

Sen hade jag fått lite extra av frun som nu står

prunkande vackert på framsidan.

 

 

En framsida som jag idag tog tag i ordentligt.

Hasade runt på rumpan i 3 timmar med paus för 2 hundar som

skulle rastas sen lite ryggvila.

Rökila gav mersmak så jag kommer nog ta mig dit igen

så jag kan få en blomstrande oas även på baksidan....

 

 

Heipaa (eller nått)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards