•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2017

Av Michael - 26 mars 2017 11:04




INTE ofta man kan vakna utvilad utan att

ha tagit piller för natten, peta fram klockan 1 timma och

bara känna att detta blir en toppendag.

 


Finns nog inget, ingen som kan förstöra detta.

Strålande solsken och en skål med fil och frosties innan vi ska

åka till Velanda och lämna av soffan vi sålde.

 

 

På vägen hem blir det en snabbis in på JULA för att köpa mer sprayfärg

och sen massa energi ska läggas på nästa projekt för det MÅSTE vara klart

till kvällen och sen förgylla morgondagen för en 10-åring som är helt

och hållet ovetandes om sin överraskning.

 

 

Lämnar med denna skönsång och önskar ALLA nära och kära

en helt underbar skön söndag.

 

 


 

Av Michael - 25 mars 2017 19:33



Har haft en fantastiskt iskall dag på Loppis...

Varm oboy har flödat ikapp med Pepsi Max, mackor med räkost.

 


Sålde 67 dvd filmer á 10:-/st så vem vet hur det ska gå nästa helg.

Lördag/Söndag ska jag sälja filmer igen på Arena loppisen.

Tur man hade härligt sällskap, stor bil och trevliga kunder som shoppade.

 

 

Dagens baksida var dock att jag nu har en överansträngd fot

som är röd och lätt svullen. Efter att vi packat ihop bjöds jag på lunch

som smakade SÅ gott (Mos & Köttbullar på Pärlans) och sen for vi till

JULA för att handla färg.

 

 

Fått mycket beröm för mina tankar och idéer jag kläckt/utfört

på sänggaveln vi ska göra nu. Kommer bli så snyggt i de färgerna

och sen den snygga loggan min vän Marina gjort. (MFF)

Till detta ska vi även fixa till en "Freebee" vi hämtade som sen ska

matcha sängen.

 

 

Fann även något jag föll för direkt.

Kostade 99:90:- så då tvekade jag inte.

Dock ville sonen ha med.... haha (härmapa)

 

 

 

 

 

Av Michael - 24 mars 2017 11:07



  Vet inte varför jag känner så men kanske 

finns det ett svar om man analyserar...

 

 

Man har slitit, jobbat, fixat och alla som gjort det

vet hur mycket man vill ha betalt för sitt arbete.

Soffan som ni ser på bilden ligger ute nu till försäljning

och ingen köper...

 

 

Förstår mycket väl att färgerna eller priset inte

faller i smaken. Anser ni att 400:- är för mycket?

Jätteroligt när man får responsen men för mig känns det som nederlag

när man först klickar gilla men inget händer.

 

 

Personligen anser jag soffan är det snyggaste vi gjort

och jag är enormt nöjd med den.

Kan bara hoppas att den kommer bli såld.

 

 

Ska bli skönt att denna gång göra något

nytt utan press att sälja utan som dock måste vara klar 

och på plats senast söndag kväll.

 

 

Så på inköpslistan för dagen står:

 

  • Vit färg...
  • Ljusblå färg...
  • Vagnsbult...
  • Roller...

 

Längtar till morgondagen...!!!

 

Bagageluckeloppis

Lördag 08 - 14

Vänersborgs Centrum

 

 

VÄLKOMMEN !!!

Av Michael - 23 mars 2017 09:49



Får man av att se sina Freebee komma upp.

 


Gräver upp lite nytt varje år och man hoppas ju att det ska leva

nästa år för det vet man aldrig alla gånger.

Detta året ser det ut som att massa nytt kryper upp och även det jag kostade

på mig att köpa på Netto i form av nya tulpaner och ja jag minns inte allt ärligt talat.

 

 

Ska kanske ta och plocka ner utebelysningen som hänger i syrenen.

Har faktiskt granen kvar ute med belysning med och även om det sägs att julen varar hem till "Påska" så är det nog över för min del.

 

 

Nu fick jag plötsligt lust att fota, OCH göra iordning alla dvd-filmer.

Ska bli skönt väder på Lördag så jag ska stå och sälja på torget....

 

 

 

- Älskar snödroppar -

 

 

 

- Osäker -

 

 

 

- Påskliljor -

 

 

 

- Nya lökar, okänt -

 

 

 

- Mammas Minnesplats -

 

      

 


Ska snyggas till en aning.

Det har planterats Ormöga (eller kaukasiskt förgätmigej) och på köpet

kom även Revsuga med... 

Fann inte mammas favorit (förgjätmigej) så jag tog denna och jag hoppas

att mamma njuter av dom med.

 

Av Michael - 22 mars 2017 19:36



Lovade återkomma så nu ska jag försöka

låta lite mer poositivare i mitt skrivande hoppas jag.

 


Har varit ute och shoppat virke, mat, kastat i mig en pizza

innan jag återvände till min trevliga granne och verkstad.

Vi kapade virket till sitsen, slipade och sen har vi strykt på färg.

 

 

Den nya soffan kommer bli 2-färgad och mest för vi båda

är väldigt trötta på bara VITT och sen om ingen köper kan vi säkert ordna

så den stannar där den känns bäst för vi gillar den båda.

 

 

Nu ligger jag avslappnad och inväntar Period 2 men hjärnan

går på högvarv för jag vill göra klart soffan och se om den säljs för det

man hopppas den kan vara värd. (Håll tummarna)

 


2 Sänggavlar står på tur och sen ska man tydligen

bygga staket men även beskära träd i helgen. Blir att ta sig en eller flera

styrketårar i helgen så man orkar med. (Pepsi Max)

 

 

Ha en fortsatt skön kväll... Hej hopp Pillesnopp!!!

 

 

 

 



Av Michael - 22 mars 2017 14:09



Det var egentligen bara tänkt att blunda 1 timma efter sonen

satt sig i taxin till skolan. Minns klockan var 8.08 och sen när jag öppnade

ögonen igen var den 12.14 FY FAN!!!

 


4 timmar gick åt skogen och äve om jag säkert behövde

den sömnen ville jag hellre att jag fick gjort det jag skulle utan stressen som

följde efteråt. Skulle rasta hundar, ta mediciner och kanske lite föda

i magen för jag var ganska spak nu när mackorna gled ner i den tomma magen.

 

 

Nu ska jag slappna en kort stund med inrednings-tv sen måla knoppar

innan det ska handlas lite förnödenheter.

Jag rekommenderar verkligen #property brothers på Kanal 9 (13.55) måndag-fredag...

 

 

Hörs senare !

 

Av Michael - 21 mars 2017 22:26




Dotter skriver till mig på Facebook följande...

 

D - Glöm inte av att du ska vara barnvakt imorgon.

J   - Var det 11 eller 13?

D - Jag ska vara där 13:30 så du måste senast vara här 12.30

J   - Ska se om ja kan lösa detta du...

 

NU kommer det fina i kråksången...

 

D  - 13:06 bussen då pappa eller om du tar cykeln.

 

Ni inser hoppas jag denna udda tidsangivelse.

Jag sa inget utan påpekade det idag och fick ett gapskratt.

Blir en aning svårt vara på plats 12.30 och jag skulle tagit 13.06 bussen.

 

 

MEN det tog mig 20 minuter att cykla dit så jag kom i tid.

Hade några timmar med ett barnbarn med glimten i ögat och charm

som sträcker sig till månen och tillbaka även när hon sover.

 

 

Efter denna dagens bravader hoppas jag kunna

somna gott. Säger varje kväll att just IDAG ska jag lägga mig tidigt

men som alla andra dagar kommer jag sällan i säng förrän efter 12-slaget.

Man kan ju alltid hoppas jag lyckas denna gången om ingen sitter och mailar mig

en satans massa nya idéer från Pinterest.... (morr)

 

 

 

 

 

Av Michael - 20 mars 2017 10:10



Trodde inte mina ögon när jag igår natt kollade

in besöksloggen. Totalt hade jag 164 besökare men beklagligt nog

hade INGEN gett mig feedback eller svar på frågan.

 

 

Visst kan det ha varit så att ingen av de som läste gjort laserkirurgi

vad vet jag. Får bara hoppas att det slinker in någon i efterhand och ger sin syn

på det hela.

 

 

   

Igår kväll efter en produktiv heldag och misslyckad filmkväll

fick det till slut bli ett besök på Restad Gårds gravplats. Det var kallt, fuktigt och fullständigt knäpptyst. Små svarta kors stod på rad i 100-tal och endast märkta med ett nummer. Fanns några få stenar med namn.

 

 

Östra Klinikerna  <---- (se länk) hette det förr och innehöll mentalt sjuka människor

som antingen dog av naturlig orsak eller kasta sig i Karls grav. (kanalen)

Min bortgångne moder spenderade så gott som hela sin yrkeskarriär (35 år) med att vårda dessa vilsna, galna människor. Har länge undrat varför det endast fanns nummer men nu om ni klickar på länken kan även ni se svaret.

 

 

Platsen var för mig skrämmande som barn (sjukhuset) eftersom man ibland

fick följa med mamma dit, ibland for vi dit för att träffa min mormor som var inlagd men även så gjorde vi besök till min moster som jobbade där. Patienterna skrämde slag på en 7-8 åring och tro mig på mitten av 70-talet VAR dom mer galna än dagens mest tror jag p.g.a olika behandlingar......

 

 

Tillbaka till nutid...

Idag blir det att lämna över soffan till sin nya ägare, fixa de sista stolarna

och kanske göra klart vår nya soffa efter egen design.

Va tror ni om denna?

 

 

Bara sitsen kvar innan målning.

Man lär sig efter varje gång hur man ska och INTE ska göra

och det blir roligare att utmana sig själv mer och mer.

 

 

I Lördags fick vi även förfrågan av en Second Handbutik att ta oss an deras

saker som kanske behöver snyggas till. Det höjer ju värdet med extra 100-lappar vet jag sen förr så varför inte? Tar inga hutlösa summor som ersättning när man kan hjälpa till och vem vet, man kanske släpps in genom Pärleporten om man gjort några fler goda gärningar i livet...

 

 

Tack för att ni följde med hit ner...

Ta hand om er   

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards