•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 2 augusti 2017

Av Michael - 2 augusti 2017 23:52



Första nederlaget kom på ögonkliniken.

Hade väl kanske hoppats men som jag alltid varit

så skrämdes jag av tanken.

 

 
Tanken av ögonlaser var inte problemet utan om det inte

skulle fungera eller om svullnaden vid "gula fläcken" inte går ner så

kommer de att sticka in nålar i ögonen. Finns inte på kartan att jag VILL göra detta 

men blir jag tvungen så ska jag INTE vara vaken utan dem får söva mig.

 

 

Men vi får hoppas att efter tisdagen nästa vecka så har jag fått bättre

syn och mindre problem med synen. Efter detta mötet for vi hem, jag lagade mat

sen ut och fiska några timmar var tanken. Tror det fiskades i kanske 1 timma

sen tog nyfikenheten över. Intill fiskeplatsen låg en stor hög av massa skräp trodde vi och letade ved att elda med men vi fann massa fönster. Vissa trasiga och en del hela  och för att slippa få med oss massa trasigt glas hem började jag att ta bort de lösa glaset.

 

 

Lättare sagt än gjort tydligen för efter kanske 20 minuters plockande

fick jag sagt till mig "akta dig nu så du inte skadar dig" och fortsatte slå bort bitar när jag ser en reva i handsken och tänkte tur jag hade handskarna på mig. Efter nogare koll visade det sig att blod sipprade ut och när jag drog av handsken fick jag se ett djupt sår i knogen format som ett "L" så det var bara att packa ihop skatterna, släcka elden och kasta in spöna för en tur till "Jour Vårdcentralen" för att få först höra de skulle limma...

 

 

Kändes som man hamnat i tomtens verkstad men läkaren konstaterade

att såret var för djupt och placerats fel så nu har jag 4 stygn i handen och 

en ny dos av stelkrampsspruta i armen så nu kan jag skada mig fler gånger utan oro de närmaste 30 åren... Vilken tur va!!!

 

 

Nu får det bli sängen...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards