•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 23 juni 2018

Av Michael - 23 juni 2018 16:27

 


Tänk dig den sköna känslan av att vakna halv 8 på morgonen

och känna att,

- Jag lever idag med.

Många har inte samma lycka, utan efter midsommarafton ser nog en del ut

som mannen på bilden.

 

 

BAKSMÄLLA

(Även kallad: Bacchus Smällus på latin)

 

 

Ingen huvudvärk, bara ledvärken som numera

är vardag för mig. Som tur är kan jag hämta ut mina mediciner

på måndag igen och kanske få lite lindring.

 

 

Inga måsten, man kunde ligga kvar och sen sakta masa sig till köket

för frukost och sen tar man tag i vardagen som vanligt.

Idag har vi klippt (Isabell) hela gårdens gräsyta som är ungefär

i samma storlek som 3 fotbollsplaner.

 

 

Hunnit med middag och nu stundar

fortboll då SVERIGE möter Tyskland 

så vi får hoppas på ännu en seger...

 

 

" Heja Sverige "

 

 

Av Michael - 23 juni 2018 10:00




  Så kom dagen...

Sambon kunde inte vänta så vid 12-slaget till fredagen

hämtade hon ringarna så nu är vi ringmärkta.

 

 

Det var en glädjens dag...

God mat, underbart sällskap som förgyllde hela dagen.

  Måste nog dock komma på annat att servera

än "julmaten" eftersom jag ogillar sillen och färskpotatisen.

Får helt enkelt googla mig fram till nya rätter att skapa eller kolla

mer på "halv 8 hos mig" eller kockduellen kanske...

 

 

Bästa av allt var fina blommor, en kram och grattis

från min son och en puss från mitt energiska barnbarn

som var en aning sockerhög igår efter mat, tårta och en liten påse

med godis som hon gärna delade med sig av till hunden Daisy...

 

 

Enda beklagliga från gårdagen var det 

hemska väder som ALLTID ska visa sin dåliga sida

på midsommarafton. Idag har det slått om fullständigt, strålande solsken

fågelkvitter och klarblå himmel. Sonen har fått frulle så det kan bara 

bli en härlig dag...

 

 

(Glömde av, ska ju fixa middag igen)

Äsch det får bli rester... hahaha

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards