•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2018

Av Michael - 19 juni 2018 16:39

 





Ja jag har det inte och vill inte googla

efter det så jag lägger ut en förfrågan här.

Kommer inga förslag får jag köra mitt egna race.

 

 

Söker ett smarrigt recept på en jordgubbstårta

som jag ska ha på midsommarafton.

Så har du något att erbjuda får du gärna skriva ett inlägg.



Har jag bara det problemet ur vägen får vi se vad som erbjuds

till mat åt alla hungriga. Hoppas på att även min son vill komma

och fira med oss denna helgen.



Hur firar DU/NI midsommarafton ?



 


Av Michael - 18 juni 2018 16:36



JAAAAAAA !!!!

Sverige vann på straff.

 

 

Sen det tråkiga beskedet var...

Myckjet goda vänner som ska skiljas.

Man såg det inte alls komma så det var

inget roligt besked alls.

 

 

Fick godare besked igår som väger upp

faktiskt och det är att min dotter bekräftade

att dom kommer och firar midsommarafton med oss.

 

 

Vi ska även vara barnvakt några dagar eftersom

min dotter ska jobba. YIPPIE !!!

Ska försöka montera fast barnstolen och få med Nellie

på korta bilturer... Första turen ser ut att hamna i Hunnebostrand

där vi ska lämna av 2 fotbollspelare som ska deltaga

i Kalle Kaviars Cup ! (hahaha)

 

 

Kanske kan åka och bada om fröken

är på gott humör och vädret håller upp.

Vi ville åka och fiska idag men som det blåser ute nu får man

troligen både mask och krok tillbaka i ansiktet.

 

 

- Snälla få det att sluta blåsa...

- Jag försöker skriva bort det...

Verkar dock inte funka så vi får se om jag går ut och gräver mask.

Med min vanliga otur kommer säkert regnet vräkande ner på mig.

 

 

Sköt om er !

Av Michael - 18 juni 2018 13:49




Tråkiga besked är aldrig roliga att få

i någon form. Idag fick vi såna och man blir fullständigt tom.

Inget man trodde skulle ske men hur ska man egentligen veta, känna på

sig något sånt?

 

 

Har varit där själv och vet hur jobbigt det är

och kan bara hoppas att allt kommer gå smidigt

för alla parter.

 

 

Återkommer...

 

 

FOTBOLLS VM STUNDAR...

Av Michael - 15 juni 2018 19:13

 


Minns du din sommarlovs avslutning?

När man satt där i A-hallen igen flera 100-år senare så kom allt

tillbaka och jag kom på mig själv hur jag blev tom i blicken.

Sången, myrorna i benen, svårt sitta still samtidigt som det var tråkigt.

 

 

Man saknade sin fröken och trots min barndom/skolgång

så var det allt jobbigt att inte se sina kamrater i klassen. Har hävdat och

står för det att mina 6 år på Södra Skolan i Vänersborg var både mina bästa

år men även mina värsta.

 

 

DÅ visste man inte mina diagnoser utan fastnade i ett

helt annat fack vilket gjorde mig till troligen den minst önskvärda personen.

Man visste vilka knappar som triggade igång mig men sen stod en del inte 

för ansvaret till att ha tryckt på de ömma punkterna.

 

 

Men tillbaka till A-hallen igen...

Vi lyssnade på sångerna och man minns sin egen skolgång, mina barns

avslutningar och tanken slog in på att om 5-år ska man se sitt barnbarn gå ur

sitt första år i skolan.

 

 

Fanns en 5:e klassare som spelade akustisk gitarr fantastiskt bra

och mitt i allt dök pappa upp på näthinnan. Pappa spelade gitarr i tonåren och just

en sådan gitarr men jag fick aldrig höra han spela men höra ljudet fick

mig att tänka på honom.

 

 

Till slut var jag lite sentimental och hade gråten

i halsen men fick snällt samla ihop mig och vi begav oss

ut efter skolbarnen i solskenet och tog adjö av sambons son sen åkte vi hem

och hamnade i sängen sovandes efter frukosten......

 

 

Vilka minnen har du av dina 6-år i skolan?

Skriv gärna...  

 

 

 

Av Michael - 14 juni 2018 14:08




Varför ?

 

 

Känns som det sker varje dag.

Känns och jag anser vissa saker är fullständigt onödiga.

Varför ?

 

 

Läser varje dag om cykelstölder.

Varje dag säljs det massa på Facebook och vissa har visat sig stulna.

Även de som säljs lagligt jagas lika mycket och bombas med frågor om

kvitton, bild på lås och ramnummer.

 

 

Idag läste jag tyvärr om en båtplats i kommunen

som båtplatser, båtar blivit förstörda och saker stulits.

Att man aldrig kommer få bukt på stölder kan jag förstå men varför

FÖRSTÖRA???

 

 

Är du uttråkad så kan du väl för

helvete hitta på miljoner andra saker vare sig du är full eller bara korkad

som känns mer meningsfullt för dig själv och andra.

 

 

Man kan få psykbryt för mindre.

Visst var man dum i ung ålder men inte fan

höll man på sådär... Snatta eller palla frukt, ja kanske en eller

annan ruta gjorde man sönder i sina ungdoms dagar men detta

är ju fullkomligt idiotiskt.

 

 

Ja jag vet att det var ett "Neggo" inlägg men

ibland så måste man få saker ur sig ibland.

 

 

Dags att fortsätta med maten igen...

Tack för att du är tillbaka Andreas ;o)

 

 

Av Michael - 13 juni 2018 20:11




ATT skriva något positivt...

 

 

Så nu ska jag försöka med detta.

På Midsommarafton kommer det ske något spännande.

På Midsommarafton kommer vi dels ha mer eller mindre

fullt hus då min dotter & bihang + söta Nellie ska fira med oss.

Vi kommer även ha sambons syster med man på besök 1 vecka

så även dom får dela våra glädje och goda mat.

 

 

Känns som allt går mer och mer åt

rätt håll trots små skithål man lätt trillar ner i mellan varven.

Man ska helt enkelt inte lura sig själv i fällor för smärtorna

som uppstår efteråt gör mig varken glad eller bättre.

 

 

Mycket enklare att sköta sin medicinering

och vandra på den raka vägen utan att trampa i vattehindren.

 

 

Imorgon blir det fotvården igen 10.30

Ska bli skönt att få sätta sig i stolen och få känna

mig som en av Emils träfigurer och få foten "täljd" en stund.

 

 

Håll utkik längre fram... (Kommer löna sig)

 

 

 

Av Michael - 13 juni 2018 09:52




Ja så får det bli när vi ska 

besöka Strömstad för HOCKEY...

 

 

Börjat bli en tradition får man hoppas även

om den startades förra året.

Hade först planer på att låna en husvagn men det 

krävdes en besiktning sen vet man inte om något ska

lagas efteråt så kanske lika bra ta det en annan gång.

 

 

Skulle även fixa rostskada på bakluckan

men sparkassan gick åt snabbare än smör i solsken

så det får läggas på is med tyvärr.

Ett jädra gissel att inte kunna göra saker för att det sällan

finns ekonomi till det. Finns ingen plats för sparande heller... *suck*

 

 

Får börja sälja av saker och skapa lite 

här hemma så kanske man får råd med en påse

chips och en dricka under fotbolls-VM... (ironisk)

 

 

Ha en skön dag i värmen !

Av Michael - 12 juni 2018 11:25




I förrgår la vi oss FRIVILLIGT runt 22.

Mest för att jag skulle vara på Uddevalla sjukhus klockan 8.

Var inne på kärlkirurgen och gjorde ultraljud på mina vener

i vänsterbenet. Jag var varken gravid eller hade åderbråck utan

det var endast ytliga blodkärl...

 

 

Hmmm... varför sa då läkaren att de sår jag har på

frambenet är till 99% p.g.a mina "åderbråck" och att en operation

skulle med all säkerhet hjälpa till med blodcirkulationen.

 

 

I förra veckan när jag var hos min diabetessköterska fick jag

iaf några goda besked om min hälsa. Långtidssockret hade sjunkit

från 101 till 77 och blodtrycket hamnade på 148/84 så det ser ut att

dom medicinerna verkar funka.

 

 

Efter 2 dagars småskurar är solen och

fåglarna tillbaka så vi får beskära äppleträd en stund.

Måste ju underhålla lite så det inte förfaller...

 

 

Hoppas ni och DU Andreas får en fantastisk dag!

 

 

 

Snart kommer Norrlänskt besök... (SOM vi längtar)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards