•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 9 juli 2018

Av Michael - 9 juli 2018 22:47




Måste ju prova...

 

 

Hoppas bara att man inte gjort bort sig nu när

jag lagt ut ett inlägg till stans många invånare.

Skrev på Facebook att jag och min blivande hustru

ska sälja DVD-filmer nu på lordags loppisen.

Alla pengar går oavkortat till vårat Bröllop.

 

 

Inget tiggeri för vi kommer inte sitta på marken med

en mugg utan skulle ändå sälja av massa filmer ändå.

Ska bli kul att se hur många som kommer, ännu roligare 

om några shoppade minst 1 film.

 

 

Tro nu inte att vi är fattiga och inga pengar har

för allt är uträknat och alla kostnader är

inräknade så det kanske blir en liten bröllopsresa

till ett mysigt hotell några nätter så KANSKE jag slipper

laga mat för en gångs skull. (fniss)

 

 

Önska oss lycka till & Kom gärna för att handla

på Vänersborgs torg 8-14.

 

 

VÄLKOMNA

Av Michael - 9 juli 2018 19:19



VRÄKER!!!

 

 

Isabell vart en aning ivrig när regnet kom

att hon stavade lite galet. Som tur kom regnet tillbaka 

och har nu ramlat ner i 1½ timma...

 

 

Marken är så torr/hård att vattnet

sjunker inte ner utan det samlas gigantiska

vattenpölar ute på gårdsplanen.

 

 

Har vi tur så blir det lite enklare

att gräva nya rabatter och även hitta mask i komposten.

När det regnar så hindras man från att jobba ute i trädgården

men vi fick istället beställt vigselring och skor till

min vackra blivande hustru. (ryser) ;)

 

 

Nu får det bli film resten av kvällen

sen tidigt i säng så vi orkar med morgondagen.

 

 

Tjingeling!

Av Michael - 9 juli 2018 16:48



ELLER inte...

 

 

Här åker man hem och tror himlen

ska ramla ner över oss. Inte ens regn i mer än 3 minuter.

Vilken enorm besvikelse ärligt talat.

Isabell springer runt som en skållad ekorre för att kasta

in allt tyg som ligger ute i form av tvätt, handdukar, kläder

och filtar i tron om alla heliga moders regnstorm...

 

 

Det får bli lite middag nu och HBO Nordic

för vår del och hoppas att vädret inte lurat oss.

 

 

Fick förresten ett samtal från

Försäkringskassan där min handläggare förkunnade

att hon kommer att rekommendera att jag ska bli sjukpensionär.

Det är tyvärr inte hon som tar det slutgiltiga beslutet

men det är på väg åt rätt håll hoppas jag...

 

 

Håll tummarna snälla :) 

 

 

 

Av Michael - 9 juli 2018 12:12




Gåtfull fråga men den måste 

dock ställas. VEM är du "Anna" som läser

och troligen den enda som kommenterar min blogg?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards