•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 15 juli 2018

Av Michael - 15 juli 2018 22:31




Ja lite så ärligt talat.

Ska väl egentligen försöka sova nu

men eftersom vi båda somnade under fotbollsfinalen

är jag pigg och Isabell ligger och läser.

 

 

Får dock dåligt samvete för att jag

sitter här och hon som inte kan somna utan min närhet

så blir det med ångest att man sitter kvar.

Kollar runt på nätet efter morgongåvor och börjar sakteliga

få en liten idé hur jag ska göra....

 

 

Har massa andra tankar som snurrar runt

men får försöka putta dom åt sidan för min hjärna

trots eftermiddags vila orkar inte med fler projekt just nu.

(pensionärs varning) 

 

 

Får se om Farmville gör mig trött

annars kan det bli jobbigt att passa barnbarnet imorgon.

Hoppas på badväder och ett badvilligt barn :)

 

 

Sov Gott

Av Michael - 15 juli 2018 19:16



Bart från gamla vanor...

Bort från det förflutna...

Bort från denna gård...

 

 

Ja förstå mig rätt!

Vill hitta nya platser att fotografera.

Har mer eller mindre gått runt hela gården

och fotat på allt så nu vill jag försöka ta mig

till nya platser att föreviga.

 

           

 

Fruktträden frodas, växthuset saknar tak och rosor 

runtom sen ska väl dammen göras klar innan hösten kommer.

 

 

Igår efter att jag badat rann massa barndoms minnen över mig.

Hade precis klivit ur poolen, stod med handduken över mig

och känner kloret, bassängvattnets klassiska doft

och jag kom ihåg alla stunder man badade förr. Badade både dag som natt och med handen på hjärtat var det mer roligare

spännande att smyga in på utebadet och svalka av sig...

Det skedde massa gånger (hahaha)

 

 

Måtte det komma regn snart.

ALLA behöver vatten, mest djuren som lider mest.

Vattningsförbud gäller nog över hela landet tror jag

och värmen tilltar mer och mer tyvärr....

 

 

Hur länge ska vi orka?

Av Michael - 15 juli 2018 12:53




Speciellt om man gör dom dagen före

man kollat upp hur vädret ska bli.

Idag hade vi planerat vilodag med "litet" projekt försök.

 

 

Det var innan vi vaknade efter 11 och såg alla

molnen på himlen. Kanske går att bada ändå men jag tar chansen

och smyger in i verkstan efter bloggandet och ser

om jag kan hitta bromsen på tåget som rusar vind för våg i huvudet.

 

 

Idag är det tyvärr Isabells dag med vidrig huvudvärk

så nu får jag ta hand om henne för en gångs skull.

Verkar som det klarnar upp så KANSKE blir det bad idag ändå...

 

 

Återkommer!

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards