•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 24 juli 2018

Av Michael - 24 juli 2018 11:24



Tar bladet ur munnen och 

avslöjar mina svagheter och saker som inte många vet om mig.

 

 

FEG: Vågar ofta inte provca nya saker utan antingen

skjuter på det eller vägrar. Kan vara saker som sitter i

sen jag var ung. Vill jag inte prova mat säger jag antingen

"har provat, inte gott" eller "kan inte göra, för svårt" och som 

oftast har jag aldrig provat utan är för feg.

 

 

Lättja/Beroende: Sen jag fick min diabetes 2o13 gick jag

tveklöst från 3 flaskor 50cl Coca Cola till light men numera

är det ENDAST Pepsi Max som gäller.

Man sa på tv (du är va du äter) att PM gör dig fet och du

äter mer. Varför har jag inte gått upp i vikt de senaste

5 åren utan står stilla på 115kg undrar jag då?

 

 

Dum: Ja jag är lite dum i mina tankar. Kommer aldrig

kunna komma ifrån att jag aldrig duger, att jag ser fet ut

och jag tröttnar på människor som jämt ska påpeka saker som de

inte ens vet om. Jag kan inte träna p.g.a diskbråck och diabetessår under foten. Jag får inte ta promenader för då börjar foten att svälla upp och blöda.

 

 

Horder/Samlare: Även där en svaghet som säkert driver många 

i min närhet till vansinne. Vill spara på allt för man

vet inte när man kan behöva. Svårt att skiljas ifrån saker

utan tvekan men har inte insett problemet förrän nu när

jag rannsakar mig själv.

 

 

Sparar det värsta till en annan gång

eftersom jag inte vill riva upp såren i mina barn.

Är ingen period som jag ens vill påminna mig själv om

för det har skett fler episoder efter det.

 

 

Går vidare...

 

 

 

 

ÄLSKAR DIG   

 

 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards