•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 25 juli 2018

Av Michael - 25 juli 2018 22:52



Så gick solen ner.

Livet gick vidare trots allt.

Vi fick gjort en del innan mörkret föll.

 

 

Grusgången är snart klar.

Kan ju bjuda hem gäster utan att skämmas.

Fick även kastat bort sommarblommorna som tyvärr

hade gett upp (eller så missade vi vattna i tid)

så nu blir det dags att förnya sig en aning.

 

 

Imorgon kommer ju en ny gäst till gården

så dår får vi handla lite gott men även snygga till

så det ser gästvänligt ut tycker vi.

 

 

Önskar god natt!   

 

Av Michael - 25 juli 2018 14:23



Problemet som uppstår när jag

har det sår som jag har under foten är att mina

badstunder blir begränsade. Har inte råd att slösa

med mina sårbehandlingar eftersom materialet inte räcker till.

 

 

Vill bada varje dag men det går inte så jag 

får välja mina stunder väl. Ikväll blir en sådan stund.

Hettan är olidlig så medans Nellie & Isabell plaskar i varsin pool sitter jag inne och svalkar mig på mitt sätt.

 

 

Djuren är som jag utslagna och katten

som är på gång att kalva lider nog mest.

Sover mest och sen ute och ränner på nätterna när solen gått ner.

Att tänka på mat finns inte, provade lite lunch men 

jag blev lätt illamående så vi insåg att vatten saknades.

Tänk att en sådan livsviktig sak glöms av. I vårat fall med egen brunn vill man inte chansa så vi får köpa vatten på flaska.

 

 

Hörs av när solen gått ner...

 

 

 

Av Michael - 25 juli 2018 11:31



Det rådet fick jag igår.

- Du duger precis som du är...

Tack för det!

 

 

Idag är ingen idé att sträcka på sig

när det ännu en gång är en av årets varmaste

känns det som så det suger musten ur kroppen.

Nellie på besök när mamma jobbar fick ett argsint utbrott

vid frukosten, troligen p.g.a värmen så hon och Isabell

somnade en stund och båda vaknade på gott humör ;)

 

 

Hade funderingar på att fortsätta i trädgården

men det får verkligen lugna sig tills solen stillat sig

en stund för där vi ska fixa står solen som högst och syret

saknas. Va gör DU i denna värmen?

 

 

(Lingon till pasta, har aldrig hört på maken)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards