•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 31 juli 2018

Av Michael - 31 juli 2018 21:51




Kan ni tänka er att nästa vecka

kommer det bli en "Svensk sommar" alltså menas det

svalare luft och massa regn eller?

 

 

Ja den som lever får se.

Imorgon blir man gräsänkling så då får jag göra som jag vill...

Ska bli skönt med lite lugn och ro (om inte tältet blåser bort)

och trots massa måsten kan jag göra det i MIN takt. Tro mig det

är inte normal styrfart utan rakt in i kaklet.

Nästan hela familjen ska till Ursand och leva j-vel några timmar så vem vet vad jag hittar på. 

 

 

Gissar dock att det beror på vädret.

På torsdag blir det Loppis... Längtar enormt!

Kanske inte kommer en enda tjomme men va gör det? Blir jätteglad för varje gäst men vi bor lite avsides så vi får se...

 

 

God Natt...

Av Michael - 31 juli 2018 20:02




Imorgon är en ny månad.

Närmar oss dagen D med stormsteg.

Idag har jag varit igång i verkstan med

3 olika projekt och gjort färdigt nästan 1 av dom.

Hjärnan blir stekt och då händer vad som helst.

 

 

Nu ska jag invänta mörkret och filmdags.

Orkar inte göra ett dyft till. Men vad vet jag, finns

ibland inget stopp ibland så vi får se.

 

 

Sköt om er !

Av Michael - 31 juli 2018 10:53




Det var en gång en sommar...

Då gräs och grödor dog.

 

 

Nu börjar man bli allvarligt rädd när tempen stiger

ännu ett snäpp. Hur mycket orkar man med, hur orkar djur

stå ut så länge som de gjort?

Fodret tar slut, vattendammar torkar upp och troligen ökar

arbetsbördan och oron för många bönder tyvärr.

 

 

Idag blir det "kalas" för vår (Isabell´s) 12-åring som inget kalas vill ha utan tacos och chokladtårta. Ja paket förstås vill han verkligen inte vara utan...

Sen ska dom säkert sprattla runt i poolen om de nu finns vatten kvar....

 

 

Jag får antingen gömma mig undan solen

eller bygga i verkstan för DÄR finns det att göra.

Men först en tur till affären och handla lite tacos grejor...

 

 

Glöm inte dricka!

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards