•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juli 2018

Av Michael - 23 juli 2018 13:07




Ja det vindiga väder som ruskade om oss

igår finns inte ett spår kvar av.

 

 

Idag har vi klarblå himmel och stekande solsken.

Finns inte mycket planerat men vi försöker ha schemat

öppet för överraskningar som kan uppstå.

 

 

Får besök i veckan från Falkenberg och hoppas på

att ANDREAS hedrar oss med sin närvaro och tar med sig barnen

så dom får svalka av sig i poolen.

 

 

Ska väl själv ta ett stadigt försök att

börja städa upp i verkstan så man kan göra lite 

nya projekt där inne. Har egentligen inte tid till något av

detta just nu för all tid planeras inför bröllopet....

 

 

För sent att backa ur tror ni ? hahahahaha... INTE EN CHANS ATT JAG SKULLE GÖRA DET. (skulle glädja för många enligt Isabell)

 

 

Sköt om er...

Av Michael - 22 juli 2018 21:14



Fullständigt tom, pantad, nollad.

Förlorat min tro på det svenska språket.

Tappat allt förtroende för all mänsklighet...

 

 

Hahahaha... nej så illa är det inte men 

efter en halv dag med historier, skrönor och legendariska

sagor om Norrland, Junsele så är jag helt slut i skallen.

 

 

Isabell´s barndomsvän hälsade på med son

och en väninna (diakon) och från det att dom klev ur

bilen gick munnen, ja inte på något som helst otrevligt

sätt men det satte sina spår...

 

 

Fick ta en cykeltur efter att vi tömt bilen och

fixat till Isabell´s cykel. Drog förbi hyresvärden och Isabell

fick sig ett glas rött innan vi trampade hem igen.

Nu blir det lite kvällsmat och film...

 

Ta hand om er

Av Michael - 21 juli 2018 22:34

 

Ja fytti idag kände man sig som en grillad kyckling.

Värmen låg som en eldkastare på torget under hela dagen

på Loppisen och trots värmen och Fallens Dagar i grannkommunen

så fick vi in lite pengar.

 

 

Hade hoppats på mer men en mycket trevlig man som alltid

köpt filmer av mig förut slog till med ett köp på 250:-

och kommer troligen inte shoppa mer filmer på ett tag 

gissar jag. Har vi tur kan vi få sålt en vacker kanna med

tvättfat till en intresserad kund. Var ganska förvånad att den

inte såldes direkt men nu kanske det löser sig.

 

 

Jakten på pengar går vidare.

Är mer roligt nu än hetsigt som tidigare.

Vi vet vad som krävs och vi känner att målet är inom

räckhåll med god marginal. Igår säkrade jag 2 flak "Norrlands"

för en billig peng så nu saknas, mat, vin, dricka och

porslin/glas och såklart stolar.

 

 

Ojdå...

Känns som detta blev en roman så

jag ska avsluta med att önska alla en riktigt

skön söndag. Önskar vi fick sovmorgon men det kommer

gäster imorgon förmiddag så bara att gå upp i ottan

och städa...

 

 

Sov gott



Av Michael - 20 juli 2018 21:18




Till svordomar...

 

 

Vi hade kanske stått i 1½ timma och var så gott som

på väg hem när vi fick besök av turister från Klippan

i Skåne. Det var 4 ungar mellan åldrarna 8-13 kanske och först

höra dialekten som inte var tyst en sekund så var dom

ett strå vassare än både mig och Isabell på att svära.

 

 

Det haglade svordomar vart 3:e ord och jag var trött

i huvudet efter 2 minuter. Var en lättnad när de gick och vi

fick veta att minstingen var den äckligaste som fanns för han 

höll i en av Isabell´s abborrar som tydligen  "looktade Peck"

enligt den äldste av bröderna.

 

 

Fisket gick inget vidare idag heller

så vi gav upp efter kanske 2 timmar för att dra oss hem

och packa bilen inför loppisen imorgon.

 

 

Hoppas ni får en mysig helg...

Av Michael - 20 juli 2018 17:53



Ja förutom värmen och FLUGORNA

så är jag lite nyfiken på slog det mig vid spisen

att man hör inte längre tal om "årets sommarplåga"

längre eller är jag för gammal och missat?

 

 

Svar på det?

 

Nu kassler och potatisgratäng sen ut och fiska.

Av Michael - 20 juli 2018 11:45




Åker och hämtar dotter, kör henne till jobbet

sen hade vi en tanke på att ta med Nellie till den

stora lekparken på Skräcklan en stund.

 

 

Tror hon gungade 2 minuter sen peka hon ner mot

vattnet och dit gick vi sen var det kört.

Ungen skulle prompt ner med kläder och skor (sandaler)

och hon hoppade runt, plaskade tillsammans med Isabell

som bejakade sitt barnasinne direkt.

 

 

När vi väl fick henne ur vattnet var hela hon dyblöt och

kläderna fulla av sand. En banan och päron festis var precis

vad ett aktivt barn ville ha på vägen hem. Ja vi tog en snabb

tur till LIDL där vi shoppade lite ombyteskläder eftersom

Mamma (oops) hade glömt packa ner...

 

 

Dags för lite lunch minsann.

Morfar har bara ätit 2 kokta ägg till frukost.

(fy skäms)

Av Michael - 19 juli 2018 21:31




Fick en fråga för många år sen om

varför jag bloggar. Har gjort det sen 2oo6

men kom ihåg frågan nu av någon märklig anledning.

 

 

Ja varför?

Har lättare att skriva av mig än muntligt tala

om hur jag mår, eller hur livet ligger till.

Hade svårt redan i skolan med att stå framme vid katedern

och hålla muntliga föreläsningar.

 

 

Jag fick panik och låste mig direkt.

Kan än idag känna samma känsla men kan nog hantera

det på ett bättre sätt än i yngre år.

 

 

Kanske är ovanligt med 50-åringar (snart) som bloggar

men jag gör det för min skull ingen annans. Ska inte sticka 

under stolen med att det är kul med kommentarer och att

man gillar det som skrivs.

 

 

Hoppas ni fortsätter och läsa för

jag kommer fortsätta skriva av mig.

En slags virtuell dagbok kan man säga...

 

 

Nu blir det film!

Av Michael - 19 juli 2018 14:02




Fånga dagen...

 

 

Ja denna dagen har gått så snabbt.

Tyckte det var för en liten stund sen vi hämtade Nellie

och om 2 timmar ska hon hem till mamma igen.

 

 

Ska som jag skrev förut göra ett nytt försök till

att fånga Abborrar för nästa vecka kommer Isabell´s

son som ÄLSKAR 3 saker...

 

  • Stekt Abbore
  • Morötter
  • Coca Cola

 

Sen på lördag blir det nytt försök på

Loppis igen och hoppas på en slant igen. Allt

går ju som sagt oavkortat till vårat Bröllop.

 

 

Loppisen är även en slags rehab för oss båda

som egentligen ogillar folksamlingar så vi testar varandra

med att lämna den ene för en liten promenad men försöker

samtidigt ha ögonkontakt med varandra.

 

 

Gillar att retas så ibland sitter jag på en

bänk mittemot och skickar meddelande på messenger

och frågar om hon säljer mycket, väl medveten om

att det inte finns en själ i närheten av våra bord...

 

 

Nu ska jag fota böcker som ska säljas.

Sköt om er och drick massa... Ja även vatten också ;o)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards