•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av Michael - 7 augusti 2018 21:24




Har du en rätt som påminner dig

om dina föräldrar?

 

 

Häromdagen funderade jag på vad jag minns att mina föräldrar

lagade för rätter som just var deras rätt.

Mina föräldrar är numera bortgångna så jag kan aldrig fråga dom.

 

 

Har i säkert 20 år försökt göra samma underbara köttfärs som min pappa alltid gjorde nästan varje lördag med spagetti. Kommer aldrig kunna göra det men kommer troligen försöka göra det.

 

 

Handlar om smaken, tiden den ska tillagas antar jag.

Sen har vi mammas såser som ALLTID gjordes med omsorg och MASSA grädde. Där har jag numera min blivande fru som matchar henne så otroligt bra. Vilka såser den kvinnan gör, pricken över i:et till varje måltid.

 

 

Något som jag ALDRIG kommer tillaga är rotmos.

Har en skräckblandad avsky för den rätten och tyvärr är det nog

mammas fel... Förlåt Mamma 

 

 

Sen det andra jag heller aldrig kommer äta igen är blodpudding, surströmming och torskrom på burk. Sväljer hellre Arsenik!!!

 

 

 

Av Michael - 7 augusti 2018 14:45




För att slippa smärtorna i högerfoten

var jag tvungen att försöka sova.

 

 

Jag tog till Propavan 2 tabletter sen minns jag inte

mycket efter det. Sov hela natten och vaknade smärtfri

men nästan groggy och sluddrade.

 

 

Viktigast var att få sova för jag hade hemska smärtor

under foten så gott som hela dagen.

Idag är vi barnvakter eftersom dotter jobbar, härligt att

hon har jobb och sen i September får vi se hur det går.

 

 

Just nu jobbar hon som timanställd men vi får hoppas

på att det kan bli fast anställning.

Får försöka ta mig genom denna dagen så gott det går.

Hoppas jag inte eldar upp huset när jag ska göra middag.

Kycklingfiléer med strips idag så risken finns.......

 

 

Tjohoo

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards